tobias 18 Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 (edytowane) witam, auto mam 2 lata, 302000km, od pewnego czasu zauważyłem, że po uruchomieniu po 10-15sekundach, jak silnik zimny słychać w tle takie jakby świerszczenie czy grzechotanie trudno to nazwać. gdy silnik złapie już troszkę temp, tak gdzieś po półtorej minucie cisza. występuje to tylko i wyłącznie po długim postoju jak silnik totalnie zimny. załączam filmik najlepiej to słychać od 35sekundy filmu- trwa jakies 5-6sekund, ucisza, póżniej od 56sekundy. może ktoś z takim czymś się spotkał, może to normalne dla tego przebiegu i silnika. Edytowane 13 Listopada 2018 przez tobias Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Możliwe przyczyny: zużyty pasek / zużyty napinacz / zużyte sprzęgło alternatora. Zalecam wymienić komplet, jeśli nie wiesz kiedy co było wymieniane, lub podjechać do fachowca, który będzie w stanie określić które z nich dokładnie się uszkodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias 18 Opublikowano 28 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 rolkę napinającą wymieniałem 2 lata temu bo latała ostro, tylko jak mam gdzieś podjechać na oględziny skoro silnik bedzie już ciepły i wtedy nic nie słychać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Podobno jeśli pasek po spryskaniu wodą przestaje świergotać to oznacza, że jest za luźny i wówczas podlega wymianie, więc możesz zrobić taki test. Natomiast sprzęgiełko alternatora ma pracować w taki sposób, że kręcąc się w jedną stronę napędza alternator, a w drugą stronę kręci się swobodnie (tak jak zębatka w rowerze - do przodu napędza, a do tyłu kręci się "na pusto"). Jeśli masz narzędzia i odrobinę umiejętności to możesz poluzować pasek i zakręcić ręką sprzęgiełko i sprawdzić czy się przypadkiem nie zablokowało. Mechanik też może to w taki sposób zrobić. Natomiast co do napinacza to ciężko jest go zdiagnozować. A czy na przykład po włączeniu świateł lub po włączeniu ogrzewnia elektrycznego pojawiają się jakieś dodatkowe odgłosy? W moim przypadku jak zablokowało się sprzęgiełko to słychać było dodatkowe chrobotanie pod obciążeniem alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 28 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2018 Jeździj spokojnie i obserwuj, jak się objawy nasilą to będzie łatwiej dojść co tak ćwierka Póki co tragedii nie ma , jeździć i słuchać Problem z zablokowanym sprzęgiełkiem altka najłatwiej wyłapać kręcąc fajerą na postoju przy pracującym na jałowym motorze. Dokręcając wtedy kierą do oporu w prawo i w lewo, chrobtanie w okolicach paska Pk i alternatora powinno się mocno nasilać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias 18 Opublikowano 29 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 dziś rano sinik zimny, odpaliłem i spryskałem pasek od góry gdzie alternator plakiem i o dziwo cisza żadnego świerkotania, przy obciązeniu alternatora słuchałem i żadnych niepokojących odgłosów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 29 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2018 No więc albo pasek rozciągnięty, albo napinacz za słabo napina. Ja bym zaczął od wymiany paska, wtedy też sobie od razu sprawdzisz sprzęgiełko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Się dołączę bo w sharanie mamy taki sam objaw tylko na rozgrzanym silniku też wystepuje.. Duzo tej wody siknac na pasek???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arek8888 25 Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 1 godzinę temu, wesz82 napisał: Się dołączę bo w sharanie mamy taki sam objaw tylko na rozgrzanym silniku też wystepuje.. Duzo tej wody siknac na pasek???? Możesz nawet sobie polać z butelki bezpośrednio po pasku, najlepiej po jego rowkowanej części. Myślę, że kieliszek wystarczy :) Słyszałem jeszcze o patencie ze smarowaniem paska mydłem, jak silnik pracuje to przyłożyć kostkę mydła do paska i wtedy cały się nasmaruje i powinien przestać piszczeć podobnie jak po wodzie. Tylko uwaga na palce ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil-vag 1358 Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 To nie lepiej odżałować tą flaszkę i kupić coś do tego przeznaczone ? https://k2.com.pl/produkty/k2-spray-do-paskow-klinowych-400-ml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesz82 79 Opublikowano 30 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 Nie no rozrzad się zbliża wolę już pasek zmienic?? Poleje i będę pewny czy to on. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias 18 Opublikowano 30 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2018 dziękuje kolegom za szybkie rady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tobias 18 Opublikowano 16 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2018 pasek wymieniony na Conti + rolka prowadząca INA bo wyżłobiona nieźle, po wymianie cisza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się