r_afaello Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 (edytowane) Witam. Przesiadłem się z A6 c5 w AVF do lżejszej i mocniejszej fury i czuje się rozczarowany. Spodziewałem sie wgniotu w fotel a tu jednak średnio to wygląda. Wiem, że moment ma niższy ale w szerokim zakresie (suche dane mówią że też od dołu - 1950obr/min). I o ile moja dupochamownia mnie nie oszukuje to jednak jest coś nie halo. Diagnostyka w benzynie jest mnie opisana więc trudniej mi sobie samemu poradzić. Zrobiłem takie logi (dynamiczne na 4 biegu) Statyczny: Grupy 091, 099, 100: http://vaglogi.pl/log-091_099_100_VQ4uQ84.html Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_Z0pLW0Y.html Grupy 001, 002, 003: http://vaglogi.pl/log-001_002_003_QG6554N.html Grupy 002, 003, 008: http://vaglogi.pl/log-002_003_008_0cHv8fJ.html Grupy 004, 005, 006: http://vaglogi.pl/log-004_005_006_wrxCFK.html Grupy 008, 010, 023: http://vaglogi.pl/log-008_010_023_xZql0t4.html Dynamiczny: Grupy 002, 003: http://vaglogi.pl/log-002_003_IG58T7j.html Grupy 011, 020: http://vaglogi.pl/log-011_020_871JTh7.html Grupy 032, 033: http://vaglogi.pl/log-032_033_JXKOe.html Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_xO3Rg.html Dla porównania zrobiłem filmik z przyspieszeni na 3 biegu (sandał w podłogę - choć mam wrażenie że przy dociśńieciu do dechy słabiej przyspoiesza niż wcisnieciu na 3/4 a czasrm nawet ujęciu gazu w pewnym momęcie - inaczej niż w TDI. Tak ma byc? ) Niestety na jednym biegu bo auto trapi oprócz w/w jeszcze jedna przypadłość mechaniczna. Ma wstręt do zmiany biegów na na wysokich obrotach. Do 3 może 4k jest ok a powyżej nie mogę, muszę chwile odczekać na sprzegle aż obroty spadną. Podejrzewam poduszkę (pierwszy objaw to przy jeździe po polnej drodze z poprzecznymi nierównościami na 2 biegu - lewarek mocno bardzo latał przód tył) Jedyny błąd który powraca to: 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded Edytowane 3 Października 2018 przez r_afaello
bartez90 Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 (edytowane) Przeplyw jak na bexa maly. Spalanie stukowe bardzo duze, kiedy swiece wymieniane? Nastepnym razem logi rob na 3 i do odcinki. A ten blad to od czujnika g83, moze kwalifikowac go do wymiany. Edytowane 3 Października 2018 przez bartez90
X18XET Opublikowano 3 Października 2018 Opublikowano 3 Października 2018 Taki przepływ to ma mój nie do końca sprawny AVJ, więc na pewno dużo "koniuf" Ci uciekło ^^.
r_afaello Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 13 godzin temu, bartez90 napisał: Przeplyw jak na bexa maly. Spalanie stukowe bardzo duze, kiedy swiece wymieniane? Nastepnym razem logi rob na 3 i do odcinki. A ten blad to od czujnika g83, moze kwalifikowac go do wymiany. Dopiero auto kupilem więc o świecach nic nie powiem. Zalany jest 95z orlenu. Cofki to kanal 20? Jaki zakres jest dopuszczalny (wartosci dodatnie i ujemne)? Czy może wynikac z przeplywki? Intryguje mnie jeszcze 115 i spadajace ciśnienie (chyba to oczekiwane/zadane) od 2200 a potem wzrasta od 3440.
cysiek18 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Sprawdził bym ciśnienie paliwa, profilaktycznie wymienił filtr paliwa bo nie wiadomo kiedy był zmieniany. Do tego wymiana świec, bo też nie wiadomo ile mają. No i wymień ten czujnik. Sprawdź też profilaktycznie szczelność dolotu Turbo ma ochotę pompować ale ECU obcina doładowanie.
M4ssive Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Cofa zapłon, bo do bexa trzeba lać paliwo 98.
bartez90 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Dokładnie, do bexa tylko i wyłącznie 98, żadnego 95. Do tego świece do wymiany i g83 do wymiany.
przem8 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Sprawdź szczelność dolotu kompresorem. Jak ok to przeplywka do wymiany ale możesz pokusić się o jej wyczyszczenie przed kupnem nowej. Wróci przeplyw, zalejesz 98 to i stuki znikną albo będą minimalne.
r_afaello Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 Odnośnie czyszczenia przepływki (to wydaje się najtańsza opcja) to jakimś dedykowanym środkiem czy taki do polączeń elektronicznych - jak kontakt itp. Świece wymieniać profilaktycznie czy da się ocenić ich stan na podstawie oględzin? Odnośnie oktanów to wydaje mi się że 95 widziałem w książce - ale głowy nie dam. test szczelności - tu wyższy skill potrzebny chyba (mimo że kompresor mam) bo boję się nie uszkodzić niczego - widziałem kilka opisów zabiegu ale nie wszystkie byly identyczne, jedni odpinali niekótre elementy (zaworki) , zaślepiali co innego, ktoś tam na żywioł poszedł i dmuchał od strony turbo niskim ciśnieniem nie demontując niczego po drodze. Jakiś sprawdzony tutorial? trochę minie zanim wylatam zbiornik 95 więc może jakiś "uszlahetniacz" do beny jest na stacjach- coś pomoże w diagnozie?
przem8 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Przeplywke czyścisz alkoholem izopropylowym, tylko nie mechanicznie. Jest sporo poradników co do szczelności, łącznie z tym co potrzeba aby zrobić adapter pod kompresor. Świece wykrec i sprawdź. Powinny być ngk pfr6q. Póki nie sprawdzisz dolotu wstrzymalbym się z tym czyszczeniem przeplywomierza.
r_afaello Opublikowano 4 Października 2018 Autor Opublikowano 4 Października 2018 Oki. Poszukam najbardziej sensownych tutoriali i zrobię test ciśnienia. Wykręcę świece, zczytam typ i ewentualnie wrzucę fotę elektrod bo sam po kolorze nie wywnioskuję nic. Filtr paliwa wymienię razem z serwisem olejowym. Czujnik g83 - najpierw popsikam na wtyczkę a jak nie to to wymiana. Internet mówi że to ten na dole po lewej stronie przy chłodnicy - prawda to? W celu uzupełnienia wiedzy. Jaką rolę pełni? Na pewno włącza wentylator (często włącza mi się na max) ale czy jakąś funkcję wpływającą na osiągi? Rozrządu raczej nie ma co tykać. 50k temu zrobiony (mam 100% pewność co do tego, że tak było)i z tego co wiem to co 180k się wymienia. Nie rozumiem jeszcze (po analizie 115) dla czego sterownik obcinana doładowanie. Gdyby była nieszczelność to zmierzone ciśnienie nie "doganiało by" zadanego a tutaj jakby ładnie podąża.
Łukasz13 Opublikowano 4 Października 2018 Opublikowano 4 Października 2018 Czujnik g83 na dole w chłodnicy, nie wpływa na osiągi. Szedłbym po koleji, świece, wymiana jesli nie wiesz kiedy było to robione, szczelność dolotu jesli nic nie wyjdzie wymiana przepływki na sprawną. Potem kolejne logi czy jest poprawa, jesli nie sprawdzenie katalizatora czy drożny, pomiar kompresji. Filtra paliwa nie widzę sensu teraz wymieniać, jesli już to na org. bo zamienniki trafiaja sie z uszkodzone. Turbo wygląda zdrowo, doładowanie obcinane jest z powodu sporego cofania zapłonów.
r_afaello Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 Graty zamówione ,czekam na kuriera i (zapewne dopiero nastepny weekend) będę starał się ogarnąć olej motul x-cess - f oleu mann - paliwa mann - powietrza mann - napinacz pk ina - rolka prowadząca gates - lewa poduszka silnika lmi - prawa poduszka silnika -świece NGK PFR6Q - uszczelka pod pokrywe zaworów i korek miski W oczekiwaniu na części podjąłem próbę samodzielnej diagnozy szczelności dolotu, dałem do przetoczenia tarcze oraz dolałem (bo pełen bak prawie 95) octane bostera (wyns). Poległem (a właściwie wystraszony zaprzestałem procedury) na teście szczelności. Zgodnie z filmikami na YT : 1. włożyłem korek z pcv z wentylem od strony filtra powietrza, 2. na tym grubym przewodzie którym ciągnie turbina powietrze z filtra znalazłem 2 "odejścia". a) jedno - idące gdzieś w dół (dokąd ?) - zacisnąłem b)drugie - łączy się z metalową rurką i potem z grzybkiem przy grodzi - chyba to separator odmy - odłączyłem grzybek i zatkałem otwór korkiem od wina 3. zatkałem z drugiej strony układu ten gruby przewód idący do przepustnicy. 4. Użyłem kompresora z ustawionym manometrem na max 0,5-06 bara i przystawki do pompowania kół (ma manometr więc będe widział jakie jest ciśnienie w całym układzie) Pierwszy problem to niedopasowanie końcówki do wentyla - ciągle gdzieś bokiem uciekało - ale to do ogarnięcia. Prawdziwe schody i powód zaniechania operacji to te bulgotanie w silniku - głośne na tyle że malutkiej nieszczelności bym nie usłyszał chyba. Czytałem i w większości przypadków wpisy są takie, że każdy tak ma, że ok. Jednak pare postów widziałem że to nie jest dobrze - że może wypchać olej tam gdzie nie powinien, wypchać uszczelniacze itp. Że odma powinna być odłączona - ale ja właśnie myślałem że ten grzybek i ten cienki odchodzący kilka cm poniżej przepływki to właśnie "odcinają mnie od odmy". Więc którędy się przeciska te powietrze (turbo?) i jak to ominąć - gdzie co zaślepić itd. przerwałem procedurę i jestem w kropce, Podpowiedzcie co i jak zrobić.
r_afaello Opublikowano 12 Października 2018 Autor Opublikowano 12 Października 2018 (edytowane) Zapomniałem napisać. Korek był odkręcony i leżał obok Nikt nie ma pomysłu?? Edytowane 14 Października 2018 przez r_afaello
r_afaello Opublikowano 31 Października 2018 Autor Opublikowano 31 Października 2018 Aktualizuję. Jestem po pierwszym serwisie. Nowe filtry, olej, świece itd. Test szczelności dolotu- miedzy MAF a turbo na 100% szczelne - (szwagier z kanału odłączył wyjście i ten krótki odcinek nadmuchaliśmy dobrze i zero nieszczelności). Pomiar na całym obiegu (od MAF do przepustnicy) bulgotało wiec słabe cisnienie daliśmy ale z kanału ucho szwagra nic nie wyłapało - tak wiec tu 100% pewności nie mam. Chyba jedyny sposób żeby mieć tą 100 bez stresu o uszczelnienia to sprawdzić wyjście turbo > przepustnica. Test kompresji i ciśnienia paliwa. Zegar już swoje wysłużył (pożyczony) i wskazówka w stanie spoczynku juz wskazywała 1. Pomiar na każdym = 12. Ciśnienie paliwa - testy tylko statycznie na wolnych obrotach - 3,7 (szwagier mówi że trpochę pociło mu się przy przewodzie wpiętym w ten wentyl listwy więc mogło lekko zaniżyć) Wyjeździłem do rezerwy 95-tkę i korzystając z okazji wizyty w większym miescie zalałem z Shell-a 100 oktanowe (nie żebym liczył na większą moc niż na 98 ale bardziej z uwagi, że i tak nie mam pewności czy paliwo trzyma parametry więc lepiej mieć "bazowo" więcej) Przejechane 100km - więc już w krwiobiegu powinna być sama 100-tka I logi. Dynamiczny: Grupy 002, 030, 032: http://vaglogi.pl/log-002_032_030_62zLh.html Grupy 002, 032, 033: http://vaglogi.pl/log-002_032_033_6LTf3D.html Grupy 002, 115, 118: http://vaglogi.pl/log-002_115_118_lvz8Vx4.html Grupy 002, 115, 120: http://vaglogi.pl/log-120_002_115_s0QTT3.html Grupy 001, 003, 020: http://vaglogi.pl/log-001_003_020_L9806.html Grupy 002, 020, 031: http://vaglogi.pl/log-002_020_031_MimKqNa.html
Łukasz13 Opublikowano 31 Października 2018 Opublikowano 31 Października 2018 Cofanie zapłonu jest sporo mniejsze, kompresja ok, więc jeśli dolot szczelny to szedłbym w wymiane przepływki bo zaniża.
r_afaello Opublikowano 31 Października 2018 Autor Opublikowano 31 Października 2018 (edytowane) Dzięki za podpowiedź. A na temat paliwa? Wynik naszego pomiaru ciśnienia oraz sondy? No i czemu zadane ciśnienie doładowania takie pofalowane? Odczyt momentu z kanału 120 na ile jest wiarygodny? (na stronie rosstech http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/index.php jest plik excela z przeliczeniem momentu i mocy) Edytowane 31 Października 2018 przez r_afaello
Łukasz13 Opublikowano 31 Października 2018 Opublikowano 31 Października 2018 Ciśnienie paliwa na wolnych za duzo nie mowi, jesli juz to pomiar cisnienia pod obciążeniem by sie przydał, 3.7 niby troche mało ale nie wiem na ile wiarygodny był pomiar, ja i tak narazie obstaje przy wymianie przepływki a dopiero potem mozna coś jeszcze szukać.
r_afaello Opublikowano 2 Listopada 2018 Autor Opublikowano 2 Listopada 2018 A czyszczenie? Mam izopropanol i środek do czyszczenia hamulców. Mam pewne obawy bo kiedyś kolega tak sobie wyczyścił pzepływkę (ale chyba pędzelkiem) że musiał kupic nową.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się