kukis84 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Czy ktos z was dokonał juz wymiany tylnego łozyska koła w napędzie quattro?? moje auto to A4 1.8 TURBO QUATTRO od jakiś dwóch dni chuczy mi z lewego tylnego łozyska-podejżewam łożysko koła czy ktoś jest mi w stanie przybliżyc procedure jego wymiany?? opisac w skrócie ci trzeba i jak zrobic żeby je wymienić?? z góry dzieki !!!
Hercus Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 jeżeli cos ci to pomoze to łozysko to wymienia sie dokładnie jak z przodu (zdjąć zwrotnice wybić stare łożysko wprasować nowe i założyć) tylko zaznacz sobie położenie na śrubie mocującej dolnego wachacza tam gdzie sie kąt ustawia to jaka nic sie nie zmieni podczas jazdy to możesz sobie geometrie odpuścić , sprawdz sobie przy okazji wszystkie połaczenia metalowo gumowe bedziesz je miał jak na dłoni potrzebne narzędzia to klucz do sruby piasty klucze 17 19 imbusy do zacisków no i prasa do łożyska powodzenia Ps: sprawdz najpierw wszsystko czy to napewno łożysko-miałem kiedyś tak wywaloną gałe wahacza odpowiedzialnego za zbierzność że dawała efekt huczącego łożyska i jeszcze jedna wskazówka mocowanie zwrotnicy do górnego wahacza dokręć mocno dopiero jak auto stanie na ziemi (chodzi o połaczenie metalowo gumowe żeby dobrze pracowało i żey go nie zerwać)
kukis84 Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 dzieki!!!! :> Zebym za kazdym razem dostawał takie odpowiedzi [br]Dopisany: 23 Luty 2009, 13:47_________________________________________________a Wiec zaraz po powrocie z pracy dzwigłem lewy tył auta na lewarku i pokreciłem kołem, wydawało mi sie że jest ok Jednak gdy poruszałem nim juz nie było ok.Wyglada jakby miało luz podczas nachylania koła do wewnatrz i zewnatrz Mam teraz pytanie czy to łożysko czy piasta??? bo nie wiem co kupić Z góry dziekuje
spetsnaz Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 dzieki!!!! :> Zebym za kazdym razem dostawał takie odpowiedzi [br]Dopisany: 23 Luty 2009, 13:47_________________________________________________a Wiec zaraz po powrocie z pracy dzwigłem lewy tył auta na lewarku i pokreciłem kołem, wydawało mi sie że jest ok Jednak gdy poruszałem nim juz nie było ok.Wyglada jakby miało luz podczas nachylania koła do wewnatrz i zewnatrz Mam teraz pytanie czy to łożysko czy piasta??? bo nie wiem co kupić Z góry dziekuje Piasta jest w łożysku, jeżeli łożysko ma luz to i piasta ma luz. Kupienie nowej piasty graniczy z cudem, w ASO około 500zł a żaden z zestawów naprawczych łożyska nie zawiera piasty. Szukaj zestawu naprawczego łożyska firmy SKF o oznaczeniu VKBA 1355
Czowa Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Do odpowiednich opisów wyżej dorzucę fotoporadę. http://www.audiworld.com/tech/wheel33.shtml http://www.audiworld.com/tech/wheel45.shtml Robota prosta. Ale praska czy to hydrauliczna czy mechaniczna potrzebna. Przeżyłem już wymianę 3 sztuk z tyłu i jedną z przodu u siebie.
kukis84 Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 prasy mam dwie hydrauliczne w robocie, jedna o nacisku 5 ton, a druga 20 ton, dotocze sobie narzedzia do ich wybicia i nabicia i dam rade najgorsze ze stało sie to tydzień przed sprzedażą Dlatego pytam ile to roboty wole to naprawić niz zniechecac klientów WIELKIE DZIEKI ZA POMOC !!!!!!
PAWEL 007 Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 a jak to zrobić w zwykłej a4 o ile się nie myle to są tam 2 łożyska stożkowe czy załatwie to ściągaczem
Dev Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 nim wcisne nowe łozysko, najpierw wkładam je na kilka godzin do zamrazarki na -20 stopni oczywiście w folii, a zwrotnice wkładam na kilka minut w bardzo gorący olej silnikowy unikam tym samym wciskania nowego łozyska przy uzyciu znacznej siły w moim przypadku lozysko samo "wpada" w zwrotnice
PAWEL 007 Opublikowano 23 Lutego 2010 Opublikowano 23 Lutego 2010 a jak je ściągnąć żeby coś nie pękło
Dev Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 nic nie peknie co najwyzej lozysko sie rozleci ktore I tak jest do wymiany
PAWEL 007 Opublikowano 24 Lutego 2010 Opublikowano 24 Lutego 2010 no dobra ale co trzeba ściągnąć dekielek odkręcić śrubę i wyjdzie łagodnie czy trzeba ściągaczem je potraktować
Dev Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 zobacz linki z audiworld tam wszystko widac
zbyszek512 Opublikowano 25 Lutego 2010 Opublikowano 25 Lutego 2010 nim wcisne nowe łozysko, najpierw wkładam je na kilka godzin do zamrazarki na -20 stopni oczywiście w folii, a zwrotnice wkładam na kilka minut w bardzo gorący olej silnikowy unikam tym samym wciskania nowego łozyska przy uzyciu znacznej siły w moim przypadku lozysko samo "wpada" w zwrotnice Bardzo dobry pomysł kolego, w przeciągu najbliższych dni sprawdzę w praktyce jak to wygląda ponieważ nie mam prasy pod ręką a zwolennikiem wbijania nie jestem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się