xmnichx Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Koledzy co to za kremowa maź którą mam w silniku?? zmieniłem olej ok 2000tys temu cały czas kontrolowałem poziom, nie zmieniał się wcale (stał równo między min i max). Ostatnio zauważyłem że odrobinę ubyło i postanowiłem dolać. Podczas dolewania zaniepokoił mnie ten jasny oleisty osad na korku wlewu co to jest? Może woda się w ten sposób osadza w silniku po zmieszaniu z olejem?? ale skąd by się tam wzięła??
tomcio1600 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Koledzy co to za kremowa maź którą mam w silniku?? zmieniłem olej ok 2000tys temu cały czas kontrolowałem poziom, nie zmieniał się wcale (stał równo między min i max). Ostatnio zauważyłem że odrobinę ubyło i postanowiłem dolać. Podczas dolewania zaniepokoił mnie ten jasny oleisty osad na korku wlewu co to jest? Może woda się w ten sposób osadza w silniku po zmieszaniu z olejem?? ale skąd by się tam wzięła?? Zobacz czy płyn w zbiorniku wyrównawczym jest klarowny czy zanieczyszczony olejem.. - jesli jest podobnie zanieczyszczony to trzeba sie przygladnac uszczelce pod głowicą. Jesli płyn jest ok to powodem jest niedogrzanie silnika - krótkie odcinki olej niedogrzany i robi sie masło pod korkiem. Zrobisz jakas trase dobrze zagrzejesz silnik to powinno wrocic do normy..
topor Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 sprawdz czy nie ubywa CI plynu chlodniczego... mozesz miec walnieta uszczelke pod glowica.
xmnichx Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Płyn chłodniczy jest ok cały czas na jednym poziomie co do jazdy to faktycznie czasami trafi mi się trasa ale ostatnio tylko 2-3km i przed dolewką właśnie tak było przejechałem może kilometr i wtedy dolewałem oleju
michuNS Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 jak wiadomo aah lubi sobie łyknąć oleju , ale powiedz jeszcze jaki olej zalałeś nieraz wytracaja się z oleju substancje parafinowe w postaci tej zółtej mazi ( nie był przypadkiem olej z beczki lany), ta substancja czesto sie wydziela jak przehulasz na oleju dobrze ponad 15 000 km...
xmnichx Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Wlałem półsyntetyk mobila 10W40 pewny olej z butelki. Zdziwiło mnie tylko że ubyło oleju bo do tej pory poziom się nie zmieniał.
michuNS Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 na trasie nie wciaga oleju , w miescie to już inna historia... :gwizdanie:
fayera Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 jeżeli robisz do 10 km to jest to z pewnością niedogrzany silnik-typowe objawy.
xmnichx Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Sprawdzę go na rozgrzanym silniku mam nadzieję że się oczyści...
wesz82 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Sprawdzę go na rozgrzanym silniku mam nadzieję że się oczyści... Tak po jednym dogrzaniu silnika problem nie zniknie. Ja też tak miałem i jak mam robić trasę 1 km to wolę piechotką chodzić lub też pojeździć dłużej
arek87 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Problem pojawia się przeażnie zimą, przy niewielkich przebiegach. U mnie w audi 100 tez czasem jest, ale jak piszą koledzy wystarczy się trochę przejechać i pożądnie go dogrzać tak żeby woda i para wodna wyparowały. Dodam, że "Kremowa, oleista maź" wystepuje nie tylko w audi
DarekII Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Ta kremowa olejsta maż skutek jazdy na krótkich odcinkach niedogrzany motor czasami kiepski olej mobil ostatnio się coś schrzanił dwóch kumpli zarzneło silniki
xmnichx Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Pierwszy raz widziałem coś takiego w passacie b3 2,0 ale nie na korku tylko w przewodach powietrza przy silniczku krokowym. Dzisiaj trochę więcej pojeździłem silnik pochodził rozgrzany i poprawa nastąpiła- jak sprawdziłem korek to były jeszcze ślady tego syfu ale już tylko jedna duża kropla a nie zasmarowany cały korek. mam nadzieję że to ustąpi jak zrobi się cieplej
lukaszek13ns Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 dokladnie tak jak koledzy pisza po prostu pewno zima robisz nie wielkie odcinki i silonik jest nie dogrzany dla tego taka maz wystepuje jesli tylko na korku to jest ok, sprawdz jeszcze czy na szabelce nie ma, i czy odm nie masz pozatykanych.
MasterTuneZ Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 Ta maź to normalny objaw zimą. Gdy przyjdą cieplejsze dni wszystko wróci do normy Też myślałem że to uszczelka ale mechanik powiedział że "silnik oddycha" i tam skrapla się woda
lukaszek13ns Opublikowano 25 Lutego 2009 Opublikowano 25 Lutego 2009 dokladnie tak jak piszesz, nie masz sie czym martwic no chyba ze w olej zmieni kolor na taki jaka jest maz, to wtedy bedzie zle
Gość KoDi2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Opublikowano 1 Marca 2009 Ja mam to samo w swojej. Przed tą zimą wszystko było ok dopóki nie przyszły mrozy. Do pracy mam 3 km po mieście także silnik nie zdąży się nawet zagrzać. Nie ubywa płynu chłodzącego (płyn w zbiorniczku jest czysty), a olej na bagnecie klarowny. Zrobi się troszkę cieplej trzeba przegonić Audiczkę i będzie gitara
rebeliant26 Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 ja bym ci proponowal przy okajzi odme wyczyscic bo napewno i tam nazbieralo sie tego masla, przynajmniej u mnie tak bylo, z ciekawosci zdjelem przewod od odmy i tam bylo tyle tego masełka ze szok, wyczyscilem i teraz jest ok
xmnichx Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Opublikowano 2 Marca 2009 Napisze mi ktoś gdzie znajduje się odma w V6 bo tam trochę ciasno jest i nie bardzo mogę ją znaleźć
michuNS Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 za głowicami po zewnetrznych na ich tylnich sciankach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się