Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Wymiana wiska


xmnichx

Rekomendowane odpowiedzi

Mam proste pytanie czy kupując sprzęgło wiskotyczne dostajemy wszystko co trzeba podczas wymiany?? Czy może trzeba osobno kupić łożysko na którym wisko jest osadzone?? Nie miałem tego nigdy w rękach i nie mam pojęcia jak wiskoza jest skonstruowana dlatego pytam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem pewny ale na 85% dostajesz gotowe wisko wraz ze sprzęgłem :wink4:

http://moto.allegro.pl/item539194665_wisko_vw_passat_b5_2_5_v6_tdi_150km_audi.html

masz przykładową fotę :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest taki problem że niezależnie od temperatury po przyłożeniu ręki zatrzymuje je. a z tego co dowiedziałem się na forum to przy nagrzanym silniku powinno się zacisnąć i pracować równo z silnikiem.

Co do wymiany to trochę jestem zdezorientowany bo nie bardzo wiem jakie kupić do tego silnika znalazłem na allegro kilka sprzęgieł ceny od 77zł do 200zł i kompletnie nie mam pojęcia które kupić ale najbardziej przeraża mnie sama wymiana (trzeba zdejmować zderzak i pas przedni) a to wydaje się kupa roboty.

A i ktoś pisał że trzeba zdejmować pasek wieloklinowy to prawda?? bo myślałem że wisko jest przykręcone do rolki i wystarczy je od niej odkręcić.

Może ktoś zmieniał wisko w V6 i da mi parę wskazówek albo mały opisik???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz 4 zdjęcie.

Element po lewej to Visco (sprzęgło wiskotyczne, wewnątrz ma swoje własne łożysko)

Element po prawej to łożysko podstawy, nazywane też łożyskiem wałka wentylatora.

Obie części współpracują ze sobą ale NIE STANOWIĄ KOMPLETU. Żeby mieć święty spokój wypadałoby wymienić oba elementy. Nie wiem jak to jest w Twoim silniku ale u mnie wymiana łożyska wałka to grubsza robota (jest w wbite w taką metalową podstawę - u mnie wykazuje już objawy zużycia ale zdecydowałem że wymienię to przy okazji robienia rozrządu. Samo visco mechanior wymienił mi bez dotykania przedniego pasa).

http://www.allegro.pl/item553316187_sprzeglo_visco_wisco_audi_vw_skoda_ford_nowe.html

Wg Intercarsu do twojego silnika ori Visco ma nr 078 121 350 A

Zamienniki:

BEHR HELLA SERVICE 8MV 376 732-021 6500914 414,84 zł

SACHS 2100 079 031 2100 079 031 501,19 zł

TOPRAN 109 608 HP109 608 252,83 zł

VEMO V15-04-2101-1 15-04-2101-1 502,91 zł

V15-04-2102-1 15-04-2102-1 332,01 zł

U mnie oryginał był BEHR.

Dobrze by było gdyby wypowiedział się ktoś kto ma taki silnik jak Ty i zweryfikował to co powyżej podałem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki trochę mi tu rozjaśniłeś ale ceny są kosmiczne i znowu dały mi do myślenia bo te z allegro po 150zł mogą być zwykłym chłamem[br]Dopisany: 24 Luty 2009, 08:50_________________________________________________A możesz napisać jakie wisko Ty założyłeś i ile kosztowało??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiskoza lekko da sie odkręcić to pójdzie bez rozbierania przodu,wystarczy zdjąć górną osłonę paska klinowego.zblokować wiskozę śrubokrętem i odkręcić(lewy gwint przypominam).Ja miałem gorzej musiałem rozbierać cały pas przedni i grzać śrubę bo niedało rady odkręcić.Kupując wiskozę nic nie musisz dokupować,przekładasz wiatrak i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz to jest jakaś pociecha. Chodzi Ci o tą dużą śrubę pomiędzy wiskozą a rolką od paska?? Blokujemy rolkę odkręcamy tą śrubę i wentylator z wisko ma wyjść?? Bo tam trochę mało miejsca jest.[br]Dopisany: 25 Luty 2009, 08:51_________________________________________________Koledzy co wybrać:

wisko nieznanej firmy z allegro za 160zł

czy

Behr za 300zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tego co piszesz nie do końca jestem przekonany czy masz zepsute Wisko.

W okresie zimowym jeżeli mamy drożny układ chłodzenia to wisko nie załącza się prawie(a już na pewno po rozgrzaniu się silnika) .Może żle zrozumiałem.

Czy masz problemy z temperaturą (ubywa Ci płynu,wylatuje ze zbiorniczka-bo się gotuje itp.)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki że wisko kręci się cały czas (to normalne wiem) ale niezależnie od temp mogę je zatrzymać ręką nawet gdy silnik osiągnie 99*C i załączy się wentylator klimy to wisko zachowuje się tak samo jak przy np 60*C (przystawiam rękę i staje) co o tym sądzicie jest padnięte czy nie??[br]Dopisany: 25 Luty 2009, 12:31_________________________________________________znalazłem Coś takiego cena mała więc może by zaryzykować

http://moto.allegro.pl/item552868063_sprzeglo_wisko_audi_a4_95_00_nowe_2_6_2_8_benzyn.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz to jest jakaś pociecha. Chodzi Ci o tą dużą śrubę pomiędzy wiskozą a rolką od paska?? Blokujemy rolkę odkręcamy tą śrubę i wentylator z wisko ma wyjść?? Bo tam trochę mało miejsca jest.[br]Dopisany: 25 Luty 2009, 08:51_________________________________________________Koledzy co wybrać:

wisko nieznanej firmy z allegro za 160zł

czy

Behr za 300zł

Ja bym wziął Behr (takie miałem ori). Pytałeś się co założyłem... hmm niestety się nie popiszę - założyłem używkę z angielskiego paska bo z kaską było tak nie za bardzo ..(moje Visco działało ale strasznie hałasowało łożysko, używka działa jak trzeba i jest cicha - mechanior powiedział żeby dać sobie spokój z tymi najtańszymi Visco - albo coś markowego albo sprawna używka) ... przy okazji wymiany rozrządu wstawię nufkę :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy powiedzcie bo też mam problem z Vis co a mianowicie jak wyłączę silnik to wentylator się jeszcze kręci na sprzęgle i strasznie hałasuje a gdy je zatrzymam przy chodzącym silniku to słychać hałas, poza tym jeszcze ma lekki luz jak ruszam wiatrakiem jak sprawdzić czy to jest na pewno vis-co co sądzicie hhttp://www.allegro.pl/item620274035_audi_a4_a6_a8_passat_nowa_wiskoza.html . Słyszałem że vis-co może uszkodzić chłodnicę jeśli się urwie ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Visco to chyba jedyna rzecz, która jeszcze chwilę się kręci po wyłączeniu silnika więc na 99% łożysko w visco kończy swój żywot. Żeby być pewnym trzeba wyciągnąć visco i sprawdzić w ręku czy kręci się bez oporu. Od razu można sprawdzić też łożysko wałka wentylatora. Jak już było wyżej napisane można to zrobić bez rozbierania przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! W kwietniu miałem wymieniane sprzęgło wiskostyczne co prawda nie na ori behr tylko Hans Pries zapłaciłem 340zł.A co do działania sprzęgła to powinno się załączać przy temperaturze 94 stopni i bardzo łatwo jest to sprawdzić czy jest dobre sprzęgło wystarczy nagrzać silnik i wyłączyć go sprzęgło nie powinno sie dać obrócić ręką jeżeli się obraca wówczas jest uszkodzone i trzeba wymienić. podaje link do sklepu gdzie można kupić w rozsądnych cenach. http://www.rozrzad.pl/index.php?cat_id=22

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czytam ten temat i mam male pytanie.Silnik rozgrzany-wentylator wyje jak w autobusie- silnik simny to samo. elektryk mowi ze wentylator pracuje na drugim biegu :mysli: smiglo wentylatora czy cieply silnik czy zimny reka sie nie obraca- stoi jak slup.pytanie czy to elektryka tak jak mowi elektryk czy moze wisko? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...