MATI A4 B6 Opublikowano 13 Października 2018 Opublikowano 13 Października 2018 Witam Jest to mój pierwszy temat na tym forum więc prosze o wyrozumiałość Tak więc około 2 miesiące temj nabyłem A4 b6 3.0 ASN I pojawił sie po niedlugim czasie problem z silnikiem, Motor gdy go przytrzymam na obrotach miedzy 2tys a 3 tys słychać dziwne terkotanie stukanie nie wiem jak to dokładnie określić. Odbywało się to do niedawna tylko na postoju jak mowiłem gdy sie go przytrzymalo na obrotach. Zdecydowalem sie na zmiane rozrzadu i po jej wymianie podczas przyśpieszania słychac rzęcholenie w silniku nie wiem czy jedno z drugim ma coś wspólnego ale nie mam pojęcia co to może być. Mój mechanik powiedział mi sie to od kół pasowych do ustawiania faz rozrządu jest ich tam 4 koszt regenracji 1800zł. Samochód raczej nie stracił na mocy i jeździ jak powinien. Czy ktoś z was miał podobny problem licze na waszą pomoc .
BeyerBrown Opublikowano 13 Października 2018 Opublikowano 13 Października 2018 Nagraj filmik by chociaż było wiadomo co to za dźwięk i z której strony silnika się wydobywa. Fazatory podlegają diagnostyce: ECU-Basic Settings-Grupa 94 i 96. Sprawdź przy okazji jakie wartości masz w grupie 93
MATI A4 B6 Opublikowano 14 Października 2018 Autor Opublikowano 14 Października 2018 A Czy w Polsce jezt mechanik który dobrze ogarnia te silniki 3.0 ASN, bo tak jak czytalem gdzieś na forum o rozrządzie to wątpie ze mój mechanik bedzie wiedział o co chodzi z tymi wartościami w grupie 93 i wywali galy. I czy wgl na VAG iem to da radę sprawdzić Podejrzewam ze rozrząd ustawił bez blokad i spartolił troche robote skoro wcześniej nic nie było słychać przy nabieraniu prędkości Auto ma już przelotu 335tyś i nie wiem czy warto w nie pchać pieniądze czy sionik nie zmierza ku końcowi.
BeyerBrown Opublikowano 27 Listopada 2018 Opublikowano 27 Listopada 2018 Jak się wczytasz w wątki o tym silniku to znajdziesz namiary na warsztat np. w Sulejówku lub w Czeladzi, znają tam ten silnik od podszewki. Jakie masz wartości w grupie 93? Rozrząd w tym silniku to jedna z kluczowych kwestii, jak jest źle złożony i/lub niewłaściwie dokręcony to będą cyrki, wypadania zapłonów, brak mocy itp.
gacek585 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 (edytowane) Mam to samo, terkotanie przy przytrzymaniu na obrotach. Zauważyłem to tez jakiś czas po kupnie. Wymieniłem rozrząd jakiś czas temu ale terkotanie dalej występuje. Jeżdżę tak od ponad pięciu lat i nic sie nie pogorszyło. Zrobiłem około 80tyś km. Edytowane 21 Grudnia 2018 przez gacek585
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się