Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Srebna eSka


custom

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , po dłuższej rozłące z marką kupiłem srebrną eSkę. 
Ponieważ jakiś czas temu pozbylem się cupry 1P dłubnietej  na 310 HP która była szalona i przy swojej mocy robiła zamieszanie na mieście brakowało mi czegoś do posiedzenia w garażu. 

Pewnego dnia spacerując po górach w Karpaczu zadzwonił znajomy ( mechanik) że jego szwagier który pracuje od 2 lat za granicą ma do sprzedania s4 b7, szybka wymiana zdań co trzeba zrobić i umówiłem się że po powrocie podjadę. I tak się stałem właścicielem eSki. Z plusów brak grzechotki oraz były wymieniany olej w skrzyni AT
Jaki że pracuje w Audi sprawdziłem dokładnie historię. 
Samochód serwisowany od 4500 km w 2007 roku w ASO Audi Centrum Wrocław a ostanie 4 lata gdzieś się kręcił po serwisach na przeglądy i jakieś niewielkie naprawy/ obsługi.
Obecnie udokumentowane 169390.

Samochód typowo jako 3 w rodzinie

z5jvCk5l.jpg

yl8aapal.jpg

Trochę info co zostało zrobione po zakupie i co będzie dalej :)

- przegląd w Audi Centrum Wroclaw
- wymiana oleju w silniku motyl x cess 5w40 ( jeden z dwóch najbardziej polecanych)
- wymiana filtra pylkowego OEM
- wymiana filtra paliwa OEM ( był założony Man niby ASO nie przewiduje)
- wymiana filtra powietrza kneht - OEM na zamówienie 5 dni czekaniq
- wymiana zbiorniczka płynu chlodniczego wraz z korkiem OEM
- aktualizacja skrzyni - wpadł nowy soft + kasowanie nastawow i jazda adaptacyjna

Pracę w garażu ;)

hWoVvcgl.jpg

-Wymiana uszczelek pod klawiatura x 2 - OEM
Robota masakra mega ciasno w kilku miejscach, dość mocno się z nich lało. 
Ale po demontażu byłem mega pozytywnie zaskoczony jak czysto głowica wygląda. 
B9YM2TLl.jpg

- wymiana świec ngk - OEM też ngk 8 sztuk

5X2BvhOl.jpg

cDuawnHl.jpg czyszczenie przepustnicy
- wymiana zaworu PCV - OEM Dość drogi i wymiana profilaktyczna ale czasem pada ( pęka w środku) i się jaja robią.
jdl05AWl.jpg

- montaż nowych OEM znaczków na tył s4 i logo audi
- montaż nowego logo audi chrom na przedni gril
- zmiana grila z Silver na black
- konserwacja skóry.
- polerowanie szyby czołowej po 12 latach trochę zjadł ja ząb czasu teraz jest prawie ok
- zmiana kół z ats Street race 18 na s-Line 19
- mycie itp tak po łeb kach :P
- montaż spliter przedni Cupra
- zmiana podświetlenia tablicy rej na led

- mój patent z tablicą US :)

Do zrobienia w ciągu miesiąca. 

- podkładki termoizolacyjne pod kolektor 5mm 
- porting kolektora ssącego a może i głowicy w kanale dolotowym
- izolacja termiczna kolektora od spodu matkami 600 st Celsjusza. 
- wymiana klapy od zmiennej długości na carbonową. 

Po demontażu kolektora zostaną wymienione zawory i dysza natryskowa olej urtrzymujace ciśnienie w nastawnikach. 

Więcej opiszę jak będę działał. 

W planach
- porządnie złożyć przód - prawie każda czynność przy silniku wymaga ustawienie pasa w tryb serwisowy. 
- wydech PIGGIES PIPE + H - PIPE zamiast tłumików rezonujących
- spoiler tył 3 częściowy fake RS4 lub inny
- kierownica z łopatkami +kodowanie
- regeneracja reflektorów - lakierowanie
- wymiana oleju w AT - nasz zejście był już wymieniany inaczej nie wiem czy bym ruszał. 
- wiele innych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny sprzecik :) pod maska tam faktycznie malo miejsca jest.

Bardzo czysta klawiatura, widac ze olej regularnie wymieniany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mjal styczeń luty więc trzeba było coś pogrzebać w garażu. 

Z rzeczy łatwiejszyh została zmieniona kierownica drewno z 4 ramiennej multi ale bez łopatek na skórzana 3 ramienia multi z łopatkami. 

Wylecialy tylne lampy led na oem. 

 

I po 2 tygodniach spokojnej pracy w weekendy eska stanęła na nogi :)
Pracy było sporo ale jestem zadowolony.

po kolei
- kolektor ssący rozebrany i sprawdzony oem klapa w idealnym stanie
Klapa jest wymieniana z 2 powodów , pierwszy oem klapy czasem pękają i silnik je zjada co czasem kończy się duża awarją, drugi wymiana klepy na after market zdecydowanie zwiększa powierzchnie wlotu powietrza do kolektora co przekłada się na moc

Uet0zEIl.jpg


- klapa w kolektorze vs klapa carbonowa na zamówienie
F5Pr2Wol.jpg

Klapa zamontowana na wsporniku - śruby nylonowe podkładki + klej 

Q0ogpdql.jpg

- przy okazji porting kolanka za przepustnica - fabryczna powierzchnia był dramat.

zgRRW8bl.jpg

- Klapa zamontowana w kolektorze - idealnie dopasowana nic nie obciera idealnie przylega po przestawieniu w górną pozycję zamykając długie kanały w kolektorze

JN1fwngl.jpg

- zdjęcie przedstawia wlot powietrza do kolektora gdzie fabryczna klapa ze względu na swoją grubość przysłaniała około 25 % powierzchni wlotu.

wScj56Ol.jpg

jeden z wielu zestawów uszczelek oraz zawory w magistrali olejowej oraz dysza natryskowa.

IqfxoBPl.jpg

- zdemontowany filtr oleju oraz pokrywa magistrali olejowej.
bardzo cieszy czysty bez złogów stan silika wew.

IxplvGXl.jpg

- kolejne uszczelki pod obudowe filtra oleju które są częstą przyczyna wycieków w tym silniku,  stare były mega twarde

syMBYVbl.jpg

Zawory utrzymujące ciśnienie oleju na zimnym silniku oraz dysza natryskowa oleju
tHE5JP9l.jpg
f7O8s67l.jpg

- kolektor ssący i mata termo izolująca ( poczatek oklejania )
MubVahll.jpg

16 nowych oringów na wtryski - cena zaporowa ale cóż

QumKN2Xl.jpg

- następnie kolektor osadzonych na podkładkach termoizolacyjnych 5 mm ale w natłoku pracy nie cyknąłem zdjęcia

- zdjęcie pieca po pierwszym odpaleniu

di5TNLCl.jpg

W najbliższym czasie kolejne grzebanie

stay Tuned

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2019 o 07:36, custom napisał:


- kolektor ssący rozebrany i sprawdzony oem klapa w idealnym stanie
Klapa jest wymieniana z 2 powodów , pierwszy oem klapy czasem pękają i silnik je zjada co czasem kończy się duża awarją, drugi wymiana klepy na after market zdecydowanie zwiększa powierzchnie wlotu powietrza do kolektora co przekłada się na moc

Uet0zEIl.jpg


- klapa w kolektorze vs klapa carbonowa na zamówienie
F5Pr2Wol.jpg

Klapa zamontowana na wsporniku - śruby nylonowe podkładki + klej 

- Klapa zamontowana w kolektorze - idealnie dopasowana nic nie obciera idealnie przylega po przestawieniu w górną pozycję zamykając długie kanały w kolektorze

JN1fwngl.jpg

- zdjęcie przedstawia wlot powietrza do kolektora gdzie fabryczna klapa ze względu na swoją grubość przysłaniała około 25 % powierzchni wlotu.

Gratuluję furki ?

Patrząc na serwis chyba źle nie trafiła ??

Tak z ciekawości zapytam, jakie są objawy uszkodzonych klap w kolektorze ssącym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła robota, też myślę czy by jakoś nie osłonić bloku od kolektora matami (pękające bloki w ASN od temperatury kolektora) ale nie wiem jak je w ogóle dobrać, tam jednak są ogromne temperatury przy dłuższej trasie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Langista napisał:

Niezła robota, też myślę czy by jakoś nie osłonić bloku od kolektora matami (pękające bloki w ASN od temperatury kolektora) ale nie wiem jak je w ogóle dobrać, tam jednak są ogromne temperatury przy dłuższej trasie..

W mojej ocenie najlepiej pokryć kolektor wydechowy + pierwsza część dp ceramika. 

Ewentualnie bandaż bazaltowy + opaski metalowe. 

 

Jest kilka sytuacji kiedy klapka daje znać np stukanie podczas pracy silnika na biegu jałowym. 

Mój kolega w pracy robi cały silnik w s4 4.2 b6 bo mu klapkę zjadł. 

Można rozkręcić górna część kolektora i ocenić w jakim stanie są klapy i czy śruby wkrecone podczas fabrycznego montażu technologicznego  się nie odkrecaja ( zanim zastygnie spoiwo do połączenia kanałów w kolektorze) 

 

Na chwilę obecną samochód na serwisie będzie robione piggi pipes

Edytowane przez custom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, custom napisał:

W mojej ocenie najlepiej pokryć kolektor wydechowy + pierwsza część dp ceramika. 

Ewentualnie bandaż bazaltowy + opaski metalowe. 

 

Jest kilka sytuacji kiedy klapka daje znać np stukanie podczas pracy silnika na biegu jałowym. 

Mój kolega w pracy robi cały silnik w s4 4.2 b6 bo mu klapkę zjadł. 

Można rozkręcić górna część kolektora i ocenić w jakim stanie są klapy i czy śruby wkrecone podczas fabrycznego montażu technologicznego  się nie odkrecaja ( zanim zastygnie spoiwo do połączenia kanałów w kolektorze) 

 

Na chwilę obecną samochód na serwisie będzie robione piggi pipes

Wiesz może jakiej grubości i ile trzeba by kupić do takiej V6? Silnik mam w częściach, więc po drodze owinąć kolektory nie będzie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie na ten moment operacja i tak odpada.. nie ma czasu na tyle żeby kolektor do piaskowania oddać.. może kiedyś jak będę się brał za moc żeby dodać jakieś maks 20 kucy to wymienię kolektor na sportowy, tam powinien spokojnie dać radę je owinąć. Dzięki za rady tak czy inaczej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a następnie żeby nie było że nic się nie dzieje :D

S4 rzuciła palenie na szczęście pod pracą.
Byłem eSką w pracy na dokodowaniu łopatek i przejrzeniu samochodu Przejechałem się z kolegą i wróciłem po laptopa do pracy.
Po 5 min siedziałem z powrotem w eSce i byłem gotów na powrót do domu, a ona kręci i kręci i nic.
Chłopaki podłączyli kompa - padł czujnik położenia wału korbowego G28.
Na zimnym pali na ciepłym nie.
Samochód został w pracy a żona z szyderczym uśmiechem podjechała po mnie.:diabelek:

Niema tego złego ....

Czujnik wiadomo gdzie będzie ( czytaj brak dojścia )
Po pewnej gimnastyce stwierdziłem że rwiemy DP i idę w mod Piggie Pipe.

Modna i popularna modyfikacja w stanach to usunięcie wkładów z pre katów zwana potocznie Piggie Pipe


Katy w domu
IJOyOrBl.jpg

w trakcie
faRPJczl.jpg

wkłady częściowo na zew 
GzGdtbcl.jpg

narzędzia g:P
1fEKUbLl.jpg

Gotowy produkt

lnVJugql.jpg

przy okazji 
wymieniony 
-c**jnik g28
- 4 górne wahacze dedykowane do s4/rs4 
- gumy stabilizatora
- łączniki stabilizatora
- 2 simeringi w zaworach ciśnieniowych w głowicach
- przegub wału - pęknięta guma
- osłona przegubu wew 
- mnóstwo śrub

Samochód śmiga i w kolejnym etapie jakiś detailing może z powłoką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawy temat. Widać że wiedza jest, umiejętności i chęci też a nawet budżetu nie brakuje :) Mam okazje serwisować s4 b6 koledze i właśnie kilka rzeczy które tutaj zostały wymienione to i w b6 sie zdarzyły, m in g28, rozerwane górne wahacze (tuleje wyrwało na bok) itd.

Mam dla Ciebie zagadke odnośnie wydechu w s4, może będziesz znał odpowiedź bo google nie pomogło. Oba aktuatory przy wydechu są zaślepione takimi kołkami które wyglądają bardzo oryginalnie. Można je obracać, kawałek wsunąć i wysunać ale bez zniszczenia tego króćca nie da sie ich wyjąć. Na to był założony normalnie wężyk, opaska. W bagażniku zaworek i zbiornik podcisnienia są na miejscu. Możliwe, żeby S4 ze Szwajcarii miało to z jakiegoś powodu zaślepione?

53285613_388048798656206_833911809257557

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...