Mateuszh 6 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 5 minut temu, pilKOZAK napisał: ja zastanawiałem się czemu przedlift się potrafi zagrzać a polift już nie... analizując układ widać że termostat w poliftach nr 5 jest jakby na zewnątrz bloku silnika z jakimś dodatkowym obiegiem (którego nie ma w przedlift) przez który od razu płynie "woda" /niebieska linia przerywana/ a dopiero po otwarciu termostatu /linia ciągła/ idzie na duuży obieg. Tak się zastanawiam czy jest możliwość zamontować w bloku silnika dodatkowo termostat od przedlifta nr 8 ?? wtedy dopiero po nagrzaniu się puszczałby na te "dodatkowe obiegi" i na główny termostat. Oringi nr 4 są takie same, więc i przylgnie od termostatów podejrzewam że też są identyko... Dziura w bloku silnika pewnie też jest z miejscem na taki termostat. Co wy na to?? Ktoś ma możliwość podłubania w garażu w takiej kwestii? nie wiem ile wy km rocznie robicie tymi autami;) ale wymian silniku pewnie to jakies 5k;) a nie sadze, zeby niedogrzanie doporwadzilo do takiej potrzeby;] ale sledze watek dalej;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) @pilKOZAK pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu, no i ciągle pozostaje kwestia algorytmu pracy dodatkowej elektrycznej pompy cieczy. Praca układu w FL czy przed FL nie ma znaczenia dla żywotności silnika, kabina też się normalnie nagrzewa, do tego mamy grzałkę PTC, to kwestia wyłącznie ciekawości i chęci poprawy pracy czasu nagrzewania i odzwierciedlenia tego na wskaźniku temperatury tylko coraz bardziej się utwierdzam w przekonaniu że TTTM, wszystko działa, wszystko grzeje tylko ta irytująca wskazówka Edytowane 14 Marca 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszh 6 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 1 minutę temu, Charls napisał: @pilKOZAK pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu, no i ciągle pozostaje kwestia algorytmu pracy dodatkowej elektrycznej pompy cieczy wy tak na powaznie?:) wez se wymien ta rureczke metalowa i zobacz czy ci pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilKOZAK 11 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) 34 minuty temu, Charls napisał: pytanie jaki cel w FL ma zabieg przeniesienia termostatu i zmiany obiegu Nie przeniesienia czy zmiany obiegu, a tylko założenia dodatkowego termostatu / "schowanego" w blok silnika jak jest w przedlifcie. Ma to na celu szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika w niskich temperaturach. Edytowane 14 Marca 2019 przez pilKOZAK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) 3 minuty temu, pilKOZAK napisał: Nie przeniesienia czy zmiany obiegu, a tylko założenia dodatkowego termostatu / "schowanego" w blok silnika jak jest w przedlifcie. Ma to na celu szybsze osiągnięcie temperatury roboczej silnika w niskich temperaturach. mi chodziło o to co, dlaczego i po co zrobiła to fabryka a nie o to o czym ty wspominałeś Edytowane 14 Marca 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 47 minut temu, pilKOZAK napisał: Co wy na to?? Ktoś ma możliwość podłubania w garażu w takiej kwestii? a co zrobisz z pozostałymi wężami? Zaślepisz? Skoro DPFwypala się prawidłowo /u mnie co około 700 km/ to znaczy że silnik jest dogrzany, w kabinie jest ciepło, spalanie na normalnym poziomie to po co cokolwiek zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilKOZAK 11 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 4 minuty temu, Charls napisał: a co zrobisz z pozostałymi wężami? Zaślepisz? Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu ?. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian. Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 (edytowane) rozumiem, wątpię aby to coś zmieniło skoro reszta z zewnętrzym termostatem w obudowie pozostaje bez zmian, temperatura w bloku zawsze jest wyższa niż ta odczytywana z czujnika na zegary nie wspominając o tej na wyjściu z chłodnicy Edytowane 14 Marca 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bin85 25 Opublikowano 14 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2019 1 godzinę temu, pilKOZAK napisał: Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu ?. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian. Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć... Tam niema dodatkowego termostatu to co przedstawia rysunek to dwa różne termostaty nr 8 wersja w początkowych rocznikach i nr 5 wersja chyba po 2009r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alex0202 0 Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2019 Cześć. Przeczytałem cały wątek, ale tak dużo info mi w głowie się nie mieści. Jednak, mam seata Exeo 12.2010 2.0tdi 143km CAGA skrzynia manualna. Auto się rozgrzewa do 90C tylko stojąc w korku, pod czas wolnej jazdy trzyma 70C przy temperaturze zewnętrznej do +10C, podczas szybszej jazdy w mieście waha się 70C-80C. Po przeczytaniu doszedłem do wniosku że Auto ma: - termostat duży - termostat mały (mały regulator) - zawór zwrotny Kto już i w jaki sposób rozwiązał problem w silniku CAGA?? Czytałem na innym forum że można zamontować termostat od a4 B7 i problem znika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 34 Opublikowano 3 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2019 (edytowane) W dniu 14.03.2019 o 12:13, pilKOZAK napisał: Wciąż nie rozumiesz mojego pomysłu ?. Chodzi mi tylko o włożenie w dziurę w bloku silnika dodatkowego termostatu nr 8 (ze schematu) i tyle. I reszta zostaje bez jakichkolwiek zmian. Nie wiem jak jeszcze to Tobie wytłumaczyć... przedlift tylko z początkowych lat produkcji do 17.08.2009 ma sam wkład termostatu 03L 121 113 A który ma temperaturę otwarcia 83 stopnie ale dużo osób zakłada termostat od a4 b6/b7 1.9/2.0tdi 044 121 113 który ma temperaturę otwarcia 87 stopni od 18.09.2009 w przedliftach montowane były tylko z obudową 03L 121 111 AD takie same jak w poliftach temperatura otwarcia 87 stopni Edytowane 3 Kwietnia 2019 przez wyzyk83 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Teraz jeżdżę 2.0 TDI 184hp kod CUWA i dochodzę do wniosku że w tych CJCA, B i D producent coś zepsuł ? bo dogrzewa mi się 2x szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkodnik1 1 Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 Witam wszystkich! Mam mały problem który powstał przy wymianie termostatu w audi a4 b8 2.0tdi silnik CAGA 2010r. Uszczelka która znajduje się na gumowej rurce w 40% wyszła z termostatu i jest wyciek! Czy jest możliwość wymiany samej uszczelki czy jednak muszę wymienić całą rurkę i ponownie spuszczać płyn itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 34 Opublikowano 24 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2019 standard. oringu brak w zestawie. w aso koszt około 5zł numer oringu to 06B121687 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolframe 0 Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 Witam, jestem po wymianie tylko termostatu głównego A4 B8 2011r. Wcześniej miałem problem gdzie temperatura oscylowała w granicy 75-80 stopni, po wymianie dochodzi do 90^ i trzyma. Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wyzyk83 34 Opublikowano 28 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2019 57 minut temu, wolframe napisał: Witam, jestem po wymianie tylko termostatu głównego A4 B8 2011r. Wcześniej miałem problem gdzie temperatura oscylowała w granicy 75-80 stopni, po wymianie dochodzi do 90^ i trzyma. Pozdrawiam, u mnie to samo po wymianie trzyma 90 musi być dużo na minusie aby spadało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalgp05 1 Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 Wymienialiscie główny na Ori z serwisu, czy zamiennik? Jeśli zamienniki to jakiej firmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wolframe 0 Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 (edytowane) Ori z allegro, 200 zł około z serwisu audi. TERMOSTAT OBUDOWA REGULATOR VW AUDI SEAT 2.0 TDI 8356656752 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 195 zł - TERMOSTAT... Edytowane 8 Października 2019 przez wolframe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszh 6 Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 49 minut temu, michalgp05 napisał: Wymienialiscie główny na Ori z serwisu, czy zamiennik? Jeśli zamienniki to jakiej firmy. wystraczy zamiennik, nie pamietam nazwy, przeszukaj moje watki. gdzies o tym pisalem. mozesz miec ten tez jakis zawór ktory moze byc w twoim samochodzie, ale zarowno w etce online jaki w serwisie nie figuruje w schemacie po twoim vin... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateuszh 6 Opublikowano 8 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2019 3 minuty temu, wolframe napisał: Ori z allegro, 200 zł około z serwisu audi. TERMOSTAT OBUDOWA REGULATOR VW AUDI SEAT 2.0 TDI 8356656752 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 195 zł - TERMOSTAT... i co ma ten termostat z aso czego nie ma zamienik?????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się