Jump to content
IGNORED

Wymiana termostatu w A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Recommended Posts

Auto na postoju lapie 90stopni jak sie jedzie przy obecnej temp. Czyli mniej wiecej 5stopni, temperatura spada, staniemy w korku na 5/10min temperatura znow 90, ruszamy i temperatura opada nawet do 50. Wymienilem dwa termostaty glowny i te miedzy grodzia a silnikiem.2.0tdi CAGA multi.  Auto pochodzi z wloch...

 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

To że temperatura spada aż do 50st to już sporo za dużo. Może termostat jest wadliwy sprawdź w momencie gdy temperatura zaczyna dochodzić do 90st czy chłodnica jest ciepła czy zimna, jeżeli jest ciepła to znaczy ze układ pracuje cały czas na dużym obiegu i termostat jest walnięty

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Przy obecnych temperaturach złapanie tych 90stopni jest możliwe tylko w korku. Przy normalnej jeździe nie ma szans by doszło do 70 ?

najdziwniejsze że jak już dojdzie do tych 90 na postoju ustawie nawiewy na HI to wskazówka nie drgnie, a jak tylko ruszę odrazu opada...

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

ja wymieniłem na ori serwisowy z b7 2.0 tdi o numerze 03G121113. Przy temp. 6 stopni na zewnątrz od odpalenia i przy spokojnej jezdzie łapie mi 90 stopni po ok 7 minutach i już nigdy nie spada. Termo o  numerze 03G121113 ma zakres 87-102 a ten nasz z b8 o numerze 03G121113A 82-102. Oba mają wymiary 54mm szerokiść i wysokość 22,5mm

 

 

11.JPG

2222.JPG

Link to comment
Share on other sites

Witam Koledzy, jeśli chodzi o termostaty to zawsze zakładam firmy wahler i nigdy nie było problemów, co do pierwszego wpisu, to demontaż termostatu i sprawdzenie w gorącej wodzie, wiele osób nie robi najprostszego testu z wrzątkiem a to dziecinnie proste. Sprawdzamy czy się otwiera, wyjmujemy lekko się schłodzi i powinien się zamknąć. Przy okazji tego testu można sprawdzić (oczywiscie jeśli znamy parametry) czy otwiera się na wymaganą odległość. Pozdrawiam i życzę powodzenia w bojach.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.10.2018 o 20:52, maciejhildek1982 napisał:

Witam Koledzy, jeśli chodzi o termostaty to zawsze zakładam firmy wahler i nigdy nie było problemów, co do pierwszego wpisu, to demontaż termostatu i sprawdzenie w gorącej wodzie, wiele osób nie robi najprostszego testu z wrzątkiem a to dziecinnie proste. Sprawdzamy czy się otwiera, wyjmujemy lekko się schłodzi i powinien się zamknąć. Przy okazji tego testu można sprawdzić (oczywiscie jeśli znamy parametry) czy otwiera się na wymaganą odległość. Pozdrawiam i życzę powodzenia w bojach.

Wahler na taki właśnie termoatat wymieniłem, najdziewniesze jest to że jak stoję to się nagrzewa a jak jedziemy delikatnie to opada, gdy trochę palujemy wskazówka delikatnie się podniesie.   

 

Nie wiem chyba naprawdę spróbuję z tym oryginalnym termostatem ...

Link to comment
Share on other sites

03G121113

4 godziny temu, Kozak677 napisał:

że jak stoję to się nagrzewa a jak jedziemy delikatnie to opada, gdy trochę palujemy wskazówka delikatnie się podniesie

kumpel w q5 w tamtym roku miał tak samo, kupił za 30zł zamiennik, nic nie pomogło, kupił ori za 126zł nic nie pomogło, oddał go do serwisu dali mu drugi taki sam i jest wszystko ok, z tymi termostatami jest loteria, w pierwszych latach a4 b8 jest termo wkład 82 stopnie potem zmienili na ten z obudową i jest on 88 stopni. Jeśli ma się wkład to najlepiej kupić ten 87 stopni ori z a4 b7 2.o tdi o numerze 03G121113

Link to comment
Share on other sites

Patrzyłem dziś na Vcds 

temperatura płynu chlodzacego na wyjściu z chłodnicy wartość rzeczywista w czasie gdy auto stoi temperatura normalnie rośnie do tych wymaganych 90 lecz gdy tylko ruszamy temperatura na liczniku i Vcds opada wiadomo że na komputerze widac to dużo mocniej.

 

Dali mu drugi taki sam, czyli ze co jeden był wadliwy?  Niestety albo stety mam sam wkład, bez obudowy.

Czyli co polecasz zakup oryginalnego z ASO od b7 ? Czy normalnie bez świrowania kupić oryginał po vin z ASO. ???

Link to comment
Share on other sites

Moje doświadczenie z termostatem jest skromne ale testuję 3 auto z CR

1. A4 B8 2.0 CAGA 2008 r. grzeje jak bajka i trzyma 90C

2. EXEO 2.0 CAHA 11r. długo się nagrzewa ale jak złapie 90C w trasie nie schodzi

3. EXEO 2.0 CAGA 10r. w trasie złapie 85C i spada nawet do 70C, ustaliłem że ma 2 termostaty, możliwe że jutro je wymienię, powinno być cieplutko, idzie ochłodzenie to będzie dobrze sprawdzić, zamówiłem oba termostaty MAHLE.

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj po drugim podejściu udało mi się z pomocą kolegi i jego zabawki do opasek wymienić oba termostaty, nie wiem dokładnie po jakim odcinku ale pewnie około 5- 7 km uzyskałem na wskaźniku 90C i tak pozostało, na zewnątrz około 1C.

Oba termostaty MAHLE z widocznymi śladami szlifowania znaczków AUDI kupione w hurtowni, koszt około 140 zł.

 

Małe spostrzeżenie; kolega wyjmując mały termostat wyciągnął mi zaworek kierunkowy który jest nad termostatem i bardzo podobny do termostatu tylko bez możliwości rozdzielenia ( całość ).

Edited by s27
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ja dzisiaj też wymieniłem termostat, również mahle i wszystko wróciło do normy, po złapaniu 90 stopni już trzymał temperaturę, niepotrzebnie wcześniej wymieniłem ten dodatkowy termostat

Link to comment
Share on other sites

Mahle to oryginał?  

ja zamówiłem w Aso ale jeśli Mahle robił te ternostaty to zastanawiam się czy jest sens zapłacić za zakup w Aso zamiast w innym sklepie 

Link to comment
Share on other sites

Tak MHLE to oryginał ma nawet znaczek i numer katalogowy ale są zeszlifowane, według mnie niema sensu przepłacać bo oryginał ok 240zł

Link to comment
Share on other sites

Hej panowie ja też mam u siebie problem w cglc wymieniłem oba termostaty na mahle i dale to samo, zastanawia mnie jedna sprawa, ten mały termostat jak w niego dmuchałem przepuszczal powietrze, zamówiłem drugi i było samo, rozebralem ten co miałem założony na aucie i ta sama sytuacja.... ?

Po ogledzinach okazało się że na tej plastikowej obudowie jest takie małe nacięcie, w miejscu styku wkładu i obudowy. 

Skoro da się przedmuchac to plyn też przepływa, teraz pytanie czy tak ma być czy to jakaś wada.... ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie też na tym nowym jak dmuchałem to delikatnie przepuszczał, sprawdź może jeszcze zawór jednokierunkowy który jest obok tego małego termostatu

Link to comment
Share on other sites

Hmm nie widzialem tam tego zaworu zwrotnego... Może u mnie nie ma albo nie znalazłem 

Link to comment
Share on other sites

Numeru nie mam na fotce poniżej widać na jednym wężu jest termostat a na drugim ten zawór

 

termostat-1k0-121-113-a-1k0121113a-volkswagen-f64664ecd91a8e6ae4-0-0-0-0-0.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To u mnie przy tym termostacie nie ma zaworu zwrotnego, może jest w innym miejscu... ?

Chyba znalazłem jego numer, tylko czy on występuje w 2.0 tdi 177km cglc... 

1J0122351 

Link to comment
Share on other sites

Według schematu jest zawór zwrotny nr 14 tylko ten silnik ma chyba trochę inaczej poukładane węże więc musisz dokładnie poszukać

vw-wi___rl_A.pl-PL.A00.5A40.42.wi__64306160.xml_xsl=3.pdf

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...