Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z ciepłym nawiewem a4b6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem posiadaczem audi A4b6 2001r 2.0 benz z automatyczna skrzynia biegów. Wszystko działa bez problemu oprócz jednej rzeczy tzn ciepły nawiew. Ustawiam temp na np 23 stopnie i nawiew ciepły zaczynam czuć po Np 10km a gdy się zatrzymuje na światłach to temp nawiewu znów zaczyna być mniejsza i wieje zimnym powietrzem. Silniczki sterujące klapami nawiewu słychać jak działają. Zauważyłem ze przy temp np 12 stopni powietrza  samochód osiąga temp 90 stopni po Np 10 lub 12 km lecz gdy już osiągnie ta temperaturę to nie spada tylko się utrzymuje. Czyżby to był termostat ? Ktoś miał osobny problem ? 

Z góry dziękuje za odp 

Opublikowano (edytowane)

Wydaje mnie się, że za długo dochodzi do tych 90 stopni coś. Jeśli trzyma 90 to jest termostat OK. Ogólnie nawiew działa tak, że najpierw podbija temperature do 23 stopni, na początku będzie walić dosyć gorącym powietrzem bo w aucie pizga, jak czujnik wewnątrz auta złapie temperature ustawioną, czyli 23 stopnie, wtedy z nawiewu leci letnie powietrze żeby w galbocie było 23 stopnie. Takie ot utrzymanie nastoawionej temperatury wewnątrz pojazdu. Nie będzie dmuchać cały czas jedną i tą samą temperaturą jak w autach z manualną regulajcą nawiewu. Będzie się zmieniać w zależności od temperatury wewnątrz auta - zmienia się i temperatura i siła nadmuchu - nawet jeśli auto jest wyłączone.

Auto w sensie tryb automatyczny xD

Edytowane przez Rosomak91
Opublikowano
10 godzin temu, Rosomak91 napisał:

Wydaje mnie się, że za długo dochodzi do tych 90 stopni coś. Jeśli trzyma 90 to jest termostat OK. Ogólnie nawiew działa tak, że najpierw podbija temperature do 23 stopni, na początku będzie walić dosyć gorącym powietrzem bo w aucie pizga, jak czujnik wewnątrz auta złapie temperature ustawioną, czyli 23 stopnie, wtedy z nawiewu leci letnie powietrze żeby w galbocie było 23 stopnie. Takie ot utrzymanie nastoawionej temperatury wewnątrz pojazdu. Nie będzie dmuchać cały czas jedną i tą samą temperaturą jak w autach z manualną regulajcą nawiewu. Będzie się zmieniać w zależności od temperatury wewnątrz auta - zmienia się i temperatura i siła nadmuchu - nawet jeśli auto jest wyłączone.

Auto w sensie tryb automatyczny xD

Ale nie chodzi o to ze w aucie temperatura nawiewu się zmienia lekko tylko ona spada kompletnie do temp na zewnątrz, ciepły nawiew leci tylko przy wyższych obrotach, gdybym odpalił auto i zostawił z nawiewem ciepłym to po 1h ciagle w aucie wieje zimnym a gdy zacznę jechać autem i obroty wzrosną już zaczyna wiac ciepłem .

Opublikowano

Podłącz pod kompa i zobacz czy nie wyrzuca błędu. Jakby termostat był popsuty to dmuchałoby ciepłym nawet na postoju bo wtedy woda by się podgrzała i przy wyższych obrotach. Sprawdź jeszcze czy masz odpowiednią ilość wody w układzie chłodzenia bo to też może być przyczyną.

 

Opublikowano

Może to dziwne ale usterka się naprawiła sama z siebie i przez miesiąc było ok z nawiewem czyli wiało ciepłem, dziś już wróciło do poprzednich utrudnień. Ktoś cos więcej wie na ten temat ?

Opublikowano

Zamiast AUTO , wciskam ECON,i temperatura rośnie do nastawionej (dwie,obie strony LiP) i działa doskonale.Z AUTO korzystam przy używaniu klimy w lecie (schładzanie).Tylko ECON i niech sobie grzeje.Zakładam,że reszta jest OK,tzn płyn,"kierownice" itp. Pozdr.

Opublikowano
2 godziny temu, W.W. napisał:

Zamiast AUTO , wciskam ECON,i temperatura rośnie do nastawionej (dwie,obie strony LiP) i działa doskonale.Z AUTO korzystam przy używaniu klimy w lecie (schładzanie).Tylko ECON i niech sobie grzeje.Zakładam,że reszta jest OK,tzn płyn,"kierownice" itp. Pozdr.

Na auto też powinno grzać, osobiście z tego nie korzystam bo mam coś z klapami i dmucha tylko środkiem. Klime mam włączoną cały czas i zawsze daje nawiew do pożądanej temperatury. Może jakieś czujniki temperatury są popsute a jest ich chyba sporo. Jak ciężki temat to zajechałbym do aso na diagnozę.

Opublikowano

Problem do rozwiązania dla prawdziwych znawców ,dlatego chyba warto odwiedzić ASO.Tam,ktoś,kto już przerabiał TO,i  w dodatku bezstresowo.powinien od razu stwierdzić czy jest OK czy coś jest nie tak,i wyjaśnić Ci przynajmniej z grubsza,co.Ufam,że po wizycie u specjalisty,będziesz wiedział więcej na ten temat i napiszesz,tzn.podzielisz się z nami   zdobytą przy tej okazji wiedzą.Powodzenia! 

Opublikowano

Wygląda na nieodpowietrzony układ chłodzenia. Czy poziom płynu jest w normie? Jeśli brakuje to szukałbym wycieku (np na króćcu wyjściowym z tyłu silnika).

Czas nagrzewania też dość długi, wypadałoby podłączyć pod vag i sprawdzić odczyty czujnika g62 oraz czy w sterowniku silnika nie ma błędów.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 8.01.2019 o 22:17, bobikos napisał:

Wygląda na nieodpowietrzony układ chłodzenia. Czy poziom płynu jest w normie? Jeśli brakuje to szukałbym wycieku (np na króćcu wyjściowym z tyłu silnika).

Czas nagrzewania też dość długi, wypadałoby podłączyć pod vag i sprawdzić odczyty czujnika g62 oraz czy w sterowniku silnika nie ma błędów.

Na dniach podjade do mechanika i napisze co wyszło. Ogólnie płynu nigdzie nie ubywa, czasem słyszę jakieś gulgotanie wody jakby w aucie (okolice nagrzewnicy)  wiec na pewno odpowietrze nagrzewnice  No i znalazłem stary wydruk z kompa i na nim jest napisane ze uszkodzony jest czujnik płynu chłodniczego na wyjściu z chłodnicy wiec go wymienię i zobaczymy co będzie dalej 

Edytowane przez webasto1
Opublikowano

Daj znać co było bo mnie to ciekawi. Dajesz radę z tym ogrzewaniem w te pogody?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...