Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap z 2.6 na 2.8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, w budzie siedzi 2.6 ABC rok 96 immo nie w liczniku a sam licznik bez fisa generalnie zalega mi kompletny silniczek 2.8 ack razem ze skrzynia manualna z a6 rok 96 albo 97 nie pamietam ale jeden z tych dwoch ( brakuje tylko wiazki i sterownika) i pytanko rodzi sie takie jak wyglada sprawa z ta wiazka i sterownikiem napewno do wymiany jednak czy jesli chodzi o wiazke to wymiana bedzie tylko pod maska czy pod deska we wnatrz tez bedzie zabawa? licznik z tego 2.6 zostaje czy tez wylatuje? Sprawe immo mysle zeby rozwiazac wywalajac go ze sterownika oddajac specjaliscie no chyba ze w tych rocznikach a6 tez byly montowane oddzielne immo i by podeszlo. Generalnie auto nie jest moim "glownym" wiec moge go rozebrac i na spokojnie sie bawic bo jednak jak mam zalegajacy i sprawny silniczek to czemu by go nie wsadzic i sie czegos nauczyc przy okazji, sprawa wsadzenia go do budy to nie problem jednak juz ta elektronika troche rodzi pytan. Jesli chodzi o koszta to bez problemu jesli chodzi o wiazke sterownik immo i ewentualnie licznik pytanie czy cos jeszcze. Prosze o rady i z gory Dziekuje.

Edit: Swap zakonczony jakis czas temu wiazka podeszla z manuala od a6 sterownik z automatu a8 (w vagcom zmienione na manual) lapy silnika od 2.6 z a4 sondy od 2.8 z a8 skrzynia zostala z 2.6 jedynie trzeba bylo gwint na czujnik polozenia walu wywiercic i nagwintowac oraz kostke w wiazce przelutowac na ten czujnik razem z kostka od czujnika plynu w zbiorniczku, linka gazu od 2.6 za krotka wiec konieczna wymiana, licznik z a4 zostal, immobilizer nie byl w liczniku wiec wystarczylo sam immo wymienic (w komplecie ze sterownikiem wzialem bez zadnego kombinowania jedynie wymienic peske w kluczyku bo stacyjka zostala stara) obudowa filtra powietrza zostala wymieniona na ta z 2.8 do ktorej da sie przykrecic przeplywke, i na koniec trzeba bylo przedluzyc waz od wspomagania z pompy do magiela poniewaz z 2.6 byl za krotki, generalnie w 2.8 w zaleznosci o modelu (a4, a6,a8) wystepowaly drobne roznosci np w kolektorach wydechowych da rade dostac takie ktore podejda pod uklad wydechowy z 2.6 bez przerabiania (sa dlugie i krotkie), pompa hamulcowa zostala (nic nie trzeba bylo adaptowac sterownik odrazu sie z nia dogadal) to by bylo chyba tyle generalnie mozna sie duzo nauczyc i dobrze spedzic czas bawiac sie w takie cos a czy warto to juz zalezy od gotowki, miejsca do roboty i checi bo jednak to tylko 43km wiecej chociaz frajde daje duzo wieksza, szkoda tylko ze nikt nic sie nie wypowiedzial w temacie watpie zeby nikt nie mial tutaj jakiejkolwiek wiedzy na ten temat. Tak czy siak Pozdrawiam i wybaczcie za brak polskich znakow i ewentualne bledy ;).

Edytowane przez Lichyy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...