Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprzęgło od AWX. Obijać kevlarem czy nie? 224km 330Nm na lpg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

 

Mam autko po modzie ma 224km i 330Nm (hamowane na lpg). Oczywiście by Gregor10. Na benzynie jest ciut więcej na pewno (nie hamowane ze względu na słabą pompę paliwa i sprzęgło ori). Kupiłem komplet sprzęgła z 1.9tdi AWX 228mm firmy LuK.

Przeczytałem dużo tematów z różnych stron i dalej mam dylemat czy obijać kevlarem nową tarczę (np. firma Aaronex). Auta używam do codziennej jazdy. Bardziej dostaje po gazie na trasie, bo nie chce go na powiatowych drogach roztłuc.

Mam nadzieję, że ktoś rozwieje moje wątpliwości i użyje dobrych argumentów :)

Opublikowano
3 minuty temu, buzek17 napisał:

Witam wszystkich.

 

Mam autko po modzie ma 224km i 330Nm (hamowane na lpg). Oczywiście by Gregor10. Na benzynie jest ciut więcej na pewno (nie hamowane ze względu na słabą pompę paliwa i sprzęgło ori). Kupiłem komplet sprzęgła z 1.9tdi AWX 228mm firmy LuK.

Przeczytałem dużo tematów z różnych stron i dalej mam dylemat czy obijać kevlarem nową tarczę (np. firma Aaronex). Auta używam do codziennej jazdy. Bardziej dostaje po gazie na trasie, bo nie chce go na powiatowych drogach roztłuc.

Mam nadzieję, że ktoś rozwieje moje wątpliwości i użyje dobrych argumentów :)

Jak kupiłeś nowe sprzęgło z AWX to do tej mocy szkoda zabawy w obijanie. No chyba że chcesz grubo moc jeszcze podkręcić. 

 

Opublikowano

Przecież nowe sprzęgło od awx bez problemu znosi 370 nm i to w tdi w niższym zakresie obrotów. Jak nie planujesz grubych modów to szkoda zabawy. 

Opublikowano

Zostanę na stage 2. Auto ma swoje lata i jest to ośka także nie ma sensu więcej kręcić. Powiedzcie mi jeszcze czy lepiej od razu wymienić wysprzęglik. Niby z założoną skrzynia też można, ale na przyszłość by był z nim spokój, a 120zł sachs mnie wyjdzie.

Opublikowano

Taki zestaw brałeś? https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprzeglo-kompletne-sachs-3000844701/37653?id=93226&auto=AUDI-A4-AVANT-(8E5,-B6)-1.9-TDI-130KM/96KW-[AVF,-AWX]#opis_start

jest napisane 230, ale niby 228 to jest. Od stycznia zaczynam zbierać graty na stage 2 i się zastanawiam czy luka czy sachsa lepiej.

A dwumasę zostawiłeś starą czy też na tą z AWX zmieniłeś? U mnie objawów końca dwumasu nie ma i nie wiem czy też wymienić lepiej czy zostawić. Przebieg 235tyś i nie wiem czy zmieniane było kiedyś.

Opublikowano

 

Co Wy pany x tym dm w Pb???

Targacie przyczepy czy jak???

Przeciez benzyna tak nie zabija dm.

Wysprzeglik mozna po wszystkim no chyba ze ma juz swoj koniec to lepiej od razu.

Opublikowano
2 minuty temu, wesz82 napisał:

 

Co Wy pany x tym dm w Pb???

Targacie przyczepy czy jak???

Przeciez benzyna tak nie zabija dm.

Wysprzeglik mozna po wszystkim no chyba ze ma juz swoj koniec to lepiej od razu.

To ile taki dm może wytrzymać w benzynie? Pytam, bo szkoda potem znowu wszystko rozbierać i wymieniać. Jak robić to porządnie bez obawy, że coś zaraz padnie.

Opublikowano
43 minuty temu, wesz82 napisał:

 

Co Wy pany x tym dm w Pb???

Targacie przyczepy czy jak???

Przeciez benzyna tak nie zabija dm.

Doczytaj sobie, że dumas też trzeba wymienić na ten z awx bo inaczej jest kupa.

Np tutaj:

 

Opublikowano

Numer zestawu jest dobry (czasem piszą 230 mm ale o to samo chodzi).  Luk (600 0040 00) wyszedł 150 zł taniej, także kupiłem cały zestaw LuK. Generalnie to dopiero będę wymieniał. Z tego co wyczytałem to różni się wysokość tulejki tarczy o ile dobrze pamiętam i trzeba to przetoczyć (gdzieś na tym forum, ktoś o tym pisał) bo DM z AWX ma tarczkę regulującą tarcie, a ori z AVJ nie ma. Jak ktoś chce zaoszczędzić to może kupić używany zestaw z AWX i obić tarczę kevlarem. Myślałem nad tym, ale drugi raz robić takiej operacji gdyby coś padło nie będzie mi się chciało robić.

Przebieg mam taki sam jak u Ciebie o ile jest prawdziwy :) też nie widzę jakoś zużycia DM ale chcę to zrobić raz, a porządnie.

Wysprzęglik też już zamówiłem (Sachs 6283 000 045). 

 

Opublikowano
11 minut temu, buzek17 napisał:

Z tego co wyczytałem to różni się wysokość tulejki tarczy o ile dobrze pamiętam i trzeba to przetoczyć (gdzieś na tym forum, ktoś o tym pisał) bo DM z AWX ma tarczkę regulującą tarcie, a ori z AVJ nie ma.

Dokładnie tak, tutaj wszystko wyjaśnione:

 

Opublikowano
33 minuty temu, bartez90 napisał:

Dokładnie tak, tutaj wszystko wyjaśnione:

 

O ten temat mi chodziło. Każdy wymienia wedle swojego portfela bo to spory wydatek jednorazowy. 

Opublikowano

hm to mam dylemat. Biorę opcję jeszcze kupna nowej tarczy i docisku z bfb i obić kevlarem. Wyjdzie z pewnością taniej od całego kompletu z dm.

Opublikowano
6 minut temu, MarcinL napisał:

hm to mam dylemat. Biorę opcję jeszcze kupna nowej tarczy i docisku z bfb i obić kevlarem. Wyjdzie z pewnością taniej od całego kompletu z dm.

Ja mam u siebie oryginalną dwumasę z BFB a sprzęgło kompletne z AWX.

Obecnie około 250 kM oraz 350 Nm.

Wszystko działa jak należy, nic się nie dzieje. Przelot auta 270 tys km.

Opublikowano
1 minutę temu, Kubal2216 napisał:

Ja mam u siebie oryginalną dwumasę z BFB a sprzęgło kompletne z AWX.

Obecnie około 250 kM oraz 350 Nm.

Wszystko działa jak należy, nic się nie dzieje. Przelot auta 270 tys km.

A musiałeś przetaczać jak wyżej wspomniane czy to tylko problem w AVJ?

Opublikowano
3 minuty temu, MarcinL napisał:

A musiałeś przetaczać jak wyżej wspomniane czy to tylko problem w AVJ?

Powiem Ci szczerze, że ja zleciłem montaż.

Ale gdyby był jakiś problem to na bank by mi o tym powiedzieli.

Zrobiłem już na tym 50 tys km.

Opublikowano

Chodziło mi o to ze wymieniacie bo boicie sie ze siadzie a nie ze nie podejdzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...