Jump to content
IGNORED

Po 24h


Adamek4119

Recommended Posts

1.8t bex

Witam od jakiegoś  czasu  gdy odpalam  auto po 24h słuchać  głośny zgrzyt łańcucha  tak jak by z napinacza  spływa  olej jak odpale  wcześniej  np po 7h to jest w miarę  ok. Wymieniłem  już napinacz Ale używany + łańcuch  swag(nowy)  pompa  na rozgrzanym  oleju  trzyma 1.5bara a  przy 2 tysiącach  obrotów  ponad 3bary, smok olejowy  był sprawdzany. Olej 10w60 liqui moly filtr  mann. Próbować  z kolejny  napinaczem  czy może jest jakiś  gdzieś zaworek?

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze wywal ten olej, bo on nie nadaje się do tego silnika. Po drugie taki zgrzyt do 2-3 sekund to norma i większość 1.8t tak ma i producent samochodu to dopuszcza więc nie ma co szukać dziury w całym.

Link to comment
Share on other sites

Ale Marka  oleju  to gówno  czy chodzi  ci o specyfikację  A ten zgrzyt  to dość  głośny  jutro nagram dźwięk  i dodam  

Link to comment
Share on other sites

Chodzi o lepkość. 10w60 to do upalania na torze w subarynach. W dobrze porobionych 1.8t leje się 5w40, ewentualnie 5w50 i skraca interwały wymiany.

Jak zmienisz lepkość to może w większości zniknie ten dźwięk z uwagi na to, że rzadszy olej szybciej się "napompuje".

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, przem8 napisał:

Chodzi o lepkość. 10w60 to do upalania na torze w subarynach. W dobrze porobionych 1.8t leje się 5w40, ewentualnie 5w50 i skraca interwały wymiany.

Jak zmienisz lepkość to może w większości zniknie ten dźwięk z uwagi na to, że rzadszy olej szybciej się "napompuje".

 

 

Olej  wymieniam  co 10tys znajomym gania  na 10w60 w pasacie 1.8t to tego dźwięku  nie ma 

Edited by Adamek4119
Link to comment
Share on other sites

5W30, a zgrzyt sekundę czy dwie to nie powód do strachu.

Link to comment
Share on other sites

Na nowych, ori napinaczach też są zgrzyty. Co do oliwy to temat na tym jak i na innych forach z grupy vag zostało chyba więcej niż wszystko napisane ?

Edited by przem8
Link to comment
Share on other sites

Szczere gratulacje przy laniu 10w60 do 1.8t. Potem są właśnie opinie, że większość silników to zajechane trupy, jak ludzie nawet oleju nie potrafią dobrać.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeździłem na 5w50 to samo było rozmawiałem z gościem  co tununguje same 1.8t i robi  do tego  hybrydy  i mówił  że tak  olej  będzie  git że nie ma co lać 5w30

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, Adamek4119 napisał:

Jeździłem na 5w50 to samo było rozmawiałem z gościem  co tununguje same 1.8t i robi  do tego  hybrydy  i mówił  że tak  olej  będzie  git że nie ma co lać 5w30

Spoko, jak wiesz lepiej od całego forum, które w 99% leje 5w40 to nie mam pytań.

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, bartez90 napisał:

Spoko, jak wiesz lepiej od całego forum, które w 99% leje 5w40 to nie mam pytań.

Audi przewidziało dla tego silnika 5W30. Taki zapis jest w instrukcji. Jeśli samochód nie jest regularnie upalany na torze lub nie ma niewiadomo jakich modów, to naprawdę nie ma potrzeby kombinować.

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, JawoR36 napisał:

Audi przewidziało dla tego silnika 5W30. Taki zapis jest w instrukcji. Jeśli samochód nie jest regularnie upalany na torze lub nie ma niewiadomo jakich modów, to naprawdę nie ma potrzeby kombinować.

Audi przewidziało też castrola...

Zresztą ok, 5w30 dobrego producenta niech będzie, chociaż i tak prawie wszyscy leją 5w40 i tak jest najlepiej.

Natomiast nie o tym mowa bo autor leje 10w60.

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, bartez90 napisał:

Audi przewidziało też castrola...

Zresztą ok, 5w30 dobrego producenta niech będzie, chociaż i tak prawie wszyscy leją 5w40 i tak jest najlepiej.

Natomiast nie o tym mowa bo autor leje 10w60.

Gdzieś czytałem, że ten Castrol z aso to nie to samo co można kupić sobie samemu kupić w Tesco, jak by nie było nie testowałem ani tego ani tego Castrola.

Temat o oleju do 1.8t setki razy wałkowany, ktoś ma problemy z czytaniem i nie umie doczytać co spełnia daną specyfikacje i jest przeznaczone do konkretnego silnika, to sory. 10w to słabe oleje na zimę, która już praktycznie zawitała.

Co do zgrzytu to i u mnie czasem jest na zimnym tak 1-2s na oleju 5w40, blisko 280k km nalotu i tak jak już wyżej napisane tak może występować taki objaw.

Link to comment
Share on other sites

Temat oleju  pozostawiamy chodzi o sam dźwięk. 

Potrafi  też głośniej.

Co o tym powiecie 

Łańcuch

Edited by Adamek4119
Link to comment
Share on other sites

To, że po nocy  olej spływa z napinacza to normlane.  Ja co prawda mam 1-2 sekundowy terkot, ale po 3-4 tygodniach postoju w garażu, ale normlanym jest, że trzeba poczekać, aż pumpa poda oliwe na samą górę.... Masz  kiepski olej. Zrób płukanie, zmień na 5W40 i będzie lepiej.

Z rana obroty osiąga normlanie?

Edited by dexter90
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...