jangietka Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Witam, zwracam się z ogromną prośbą o pomoc i przy okazji wytłumaczenie paru niuansów. Szukałem podobnego problemu na forum, ale nie znalazłem, czegoś co by go przypominało. Otóż od początku stycznia mam problem, że raz na jakiś czas (2-3 dni) pedał już po pierwszym hamowaniu staje się dość twardy i hamuje słabo. To jest dokładnie takie samo wrażenie jak to, które się zapewne pojawia w Waszych samochodach gdy naciśniecie jadąc pedał hamulca 3-4 razy i on twardnieje. Tylko, że u mnie co parę dni twardnieje nie za 4. razem tylko już za drugim i bardzo powoli (ok. 10s) wraca do swojej zwykłej miękkości. Oczywiście wtedy gdy pedał hamulca jest twardy, samochód bardzo słabo hamuje. Nie zauważyłem, żeby było to związane z jakimkolwiek czynnikiem atmosferycznym (działo mi się to głównie przy temperaturach ok. 2-5 stopni C), ani z rozgrzaniem slinika. Po minucie zwykle (choć nie zawsze) hamulec wraca do zwyczajnej pracy. Próbuję diagnozować ten problem przy pomocy mechaników i ASO, ale to się kończy tylko ciągle większymi wydatkami. Do tej pory stwierdzono wadliwą pompę wakum - wymieniłem na nową kupioną na Allegro z roczną gwarancją (więc chyba jest sprawna) i nic to nie zmieniło. Wymieniłem płyn hamulcowy, serwo (na używane, też z Allegro) - wszystko bez efektu. Czy macie jakieś sugestie co to może być? Co jest odpowiedzialne za powrót hamulca do swojej zwyczajnej "miękkości" w krótkim czasie, bo to jest pewnie to co się rozwaliło. Czy może mogą to być jakieś przewody? Pozdrawiam i czekam na sugestie, JG
bonderoza Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 moze wystarczy wyczyscic i przesmarowac prowadniczki w których chodza klocki?! Lubią rdzewiec i blokowac zacisk stad moze twradnienie:P Mialem ten problem. Czyszczenie i smarowanie pomoglo! powodzonka
iwadrian Opublikowano 26 Lutego 2009 Opublikowano 26 Lutego 2009 Coś kiepsko szukasz.U mnie było dokładnie tak samo i to pomogło http://www.a4-klub.pl/smf/all_b6_naprawa_przyczyny_zlego_dzialania_servo_wspomaganie_hamulcow-t47779.0.html po naprawie problem zniknął.
GRazny Opublikowano 27 Lutego 2009 Opublikowano 27 Lutego 2009 było coś z jakimś przewodem do serva czy cuś... musisz szukać[br]Dopisany: 27 Luty 2009, 05:43_________________________________________________iwadrian zresztą dał Ci linka... nie zauważyłem ale pamięć niezła
jangietka Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Opublikowano 6 Marca 2009 Wielkie dzięki za odpowiedź. Czytałem ten wątek już wczoraj i jakoś nie wydawało mi się to podobnym problemem, bo u mnie głównie narzekam na to, że hamulec powoli wraca ponownie do swojej miękkości i właściwej siły hamowania. Ale w sumie niewiele rzeczy już mi zostało do wymiany... więc zaraz dzwonię do stacji ASO zamówić ten wężyk. To jeszcze tylko proszę o odpowiedź, która część jest odpowiedzialna za ten powrót hamulca do swojej zwykłej miękkości po silnym jego wciśnięciu? Pozdrawiam, JG [br]Dopisany: 27 Luty 2009, 09:37_________________________________________________Łącznik nie rozwiązał sprawy. W końcu hamulec stwardniał na amen i 2 dni pobytu w warsztacie - efekt: wymiana tłoczków w pompie ABS, które nie wracały w swoje prawidłowe położenie. Jest już ok. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Jak wsiadam do samochodu, to mam miękki hamulec, który mogę podczas jazdy wcisnąć dość głęboko, żeby uzyskać odpowiednią siłę hamowania, jednak w miarę drogi i kolejnych hamowań hamulec robi się coraz twardszy, to znaczy coraz wyżej pojawia się ta sama siła hamowania, inaczej jeszcze mówiąc, hamulec jakby łapie wyżej. Siła hamowania pozostaje niezmieniona, tylko po prostu gdzie indziej pojawia się opór. Czy też tak macie? Czy to normalne czy już jestem przewrażliwiony? A jeśli tak nie powinno być to czego to może być przyczyną? Pozdrawiam, JG
GRazny Opublikowano 6 Marca 2009 Opublikowano 6 Marca 2009 nie wyczuwam różnicy w pedale po starcie i w trakcie jazdy... jak z odpowietrzeniem? wymianą płynu (ma być co 2 lata)?
jangietka Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 Płyn wymieniony w styczniu. Odpowietrzenie, rozumiem, że było robione za każdym razem gdy gmerali przy hamulcach, ale mogę poprosić ich by to sprawdzili.[br]Dopisany: 06 Marzec 2009, 22:32_________________________________________________Po wielu naprawach, wymianie dosłownie wszystkiego okazało się, że przyczyną twardego pedału i osłabionej znacznie siły hamowania za drugim, trzecim hamowaniem, które występowało tylko czasami były tłoczki w pompie ABS, które się blokowały. Po ich wymianie jest ideolo... przynajmniej pod względem siły hamowania, bo niestety pedał nadal robi mi psikusy. Raz jest miękki i wpada głęboko, a raz jest twardy i wystarczy lekko nacisnąć, by samochód stanął. We wtorek będą szukać przyczyny tego zjawiska. Pozdrawiam, JG
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się