MichałTL Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Witam. Dzisiaj na badaniu technicznym spotkała mnie niemiła niespodzianka. Moja A4 nie przeszła badania technicznego przez przekroczone normy spalin na LPG. Po przełączeniu na benzynę, skład spalin był w normie. Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny?
JawoR36 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 12 minut temu, MichałTL napisał: Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny? Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś.
MichałTL Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 4 minuty temu, JawoR36 napisał: Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś. Ale na benzie jest wszystko ok. Czy to nie kwestia regulacji instalacji LPG/filtrów itd?
JawoR36 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał. 1
MichałTL Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 1 minutę temu, JawoR36 napisał: Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał. Zapomniałem dodać że w miejsce katów wleciały strumiennice. Co do diagnosty - zmienię filtry i spróbuję jeszcze raz u niego. Nie za bardzo mam ochotę wydawać jeszcze raz 162 zł ?
Fish1991 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 9 minut temu, JawoR36 napisał: Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał. Wcale nie trzeba wsadzać nigdzie rury. Czujniki mierzą stężenie emisji na hali i masz wynik. A wracając do sedna bez kata to powiem Ci że wszędzie będziesz miał problem . Chyba że masz znajomego diagnostę który Ci przybije . Nie wiem jakim cudem na benzynie bez kata masz pozytywny wynik . Jest to albo jakiś błąd albo masz pod maską jakąś nową technologie o której nie wiesz . Moja rada . : ZAKŁADAĆ KATA bo biorą się za to i nie ominie Cię to . To jest koszt z rzędu 5-6 stów i z głowy . I jeździsz bez stresu . Po założeniu jechać wyregulować instalacje żeby następnego nie zajechać . Powodzenia Kolego
Fish1991 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Sorry nie spojrzałem że jeździsz V-ką wiec wydatek masz x2
przem8 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Lpg masz do regulacji i tyle. Niech Ci to ktoś ogarnięty wystroi na korekty. 1
Skyline93 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 sprawdź czy nie masz przypadkiem za bogatej mieszanki na gazie, bo logicznie wtedy jest większe stężenie CO2
MaTeo85 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx
MichałTL Opublikowano 14 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2018 20 minut temu, MaTeo85 napisał: emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx Niestety nie pamietam który parametr
MaTeo85 Opublikowano 14 Grudnia 2018 Opublikowano 14 Grudnia 2018 szkoda że nie wiesz bo to by ułatwiło szukanie problemu... Jeśli masz wycięty katalizator do tego używasz LPG to bardzo prawdopodobnym jest że masz podwyższone wartości emisji NOx. (wyższa temperatura spalania gazu w uboga mieszanka powodować może bardzo duży skok NOxów włąsnie, a brak katalizatora oznacza że nic w instalacji wydechowej auta tych NOxów nie redukuje) Zbyt bogata mieszanka może powodować zawyżenie wartości HC czyli węglowodorów. Podczas eksploatacji auta na LPG raczej nie spodziewałbym się nadmiernej emisji CO chyba że spalanie jest bardzo utrudnione (np. świece zapłonowe wymagają wymiany), a CO2 tak czy inaczej produkuje każde auto. Te na gaz z reguły troszkę mniej niż na benzynie.
MichałTL Opublikowano 22 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2018 Pojechałem do innego diagnosty. Powiedział że luz na końcówce drążka jest minimalny i dopuszczalny. Co do spalin to nie ma obowiązkowego badania. Tylko w przypadku uzasadnionych podejrzeń np. zwiększonego dymienia. Stacje diagnostyczne specjalnie doszukują się najmniejszych usterek ze względu na opłatę jaka trzeba uiścić w przypadku dodatkowego badania (21 zł/usterka). W każdym razie, w wolnym czasie zajmę się serwisem instalacji LPG
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się