Jump to content
IGNORED

Przekroczona emisja spalin na LPG [ASN]


MichałTL
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Dzisiaj na badaniu technicznym spotkała mnie niemiła niespodzianka. Moja A4 nie przeszła badania technicznego przez przekroczone normy spalin na LPG. Po przełączeniu na benzynę, skład spalin był w normie. Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, MichałTL napisał:

Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny?

Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś.

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, JawoR36 napisał:

Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś.

Ale na benzie jest wszystko ok. Czy to nie kwestia regulacji instalacji LPG/filtrów itd?

Link to comment
Share on other sites

Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, JawoR36 napisał:

Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał.

Zapomniałem dodać że w miejsce katów wleciały strumiennice.

Co do diagnosty - zmienię filtry i spróbuję jeszcze raz u niego. Nie za bardzo mam ochotę wydawać jeszcze raz 162 zł ?

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, JawoR36 napisał:

Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał.

 

Wcale nie trzeba wsadzać nigdzie rury. Czujniki mierzą stężenie emisji na hali i masz wynik. A wracając do sedna  bez kata to powiem Ci że wszędzie będziesz miał problem . Chyba że masz znajomego diagnostę który Ci przybije . Nie wiem jakim cudem na benzynie bez kata masz pozytywny wynik . Jest to albo jakiś błąd albo masz pod maską jakąś nową technologie o której nie wiesz :D . Moja rada . :

ZAKŁADAĆ KATA bo biorą się za to i nie ominie Cię to . To jest koszt z rzędu 5-6 stów i z głowy . I jeździsz bez stresu . 

Po założeniu jechać wyregulować instalacje żeby następnego nie zajechać . 

Powodzenia Kolego :) 

Link to comment
Share on other sites

Sorry nie spojrzałem że jeździsz V-ką wiec wydatek masz x2 :)

 

Link to comment
Share on other sites

Lpg masz do regulacji i tyle. Niech Ci to ktoś ogarnięty wystroi na korekty.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

sprawdź czy nie masz przypadkiem za bogatej mieszanki na gazie, bo logicznie wtedy jest większe stężenie CO2

Link to comment
Share on other sites

emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx 

Link to comment
Share on other sites

20 minut temu, MaTeo85 napisał:

emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx 

Niestety nie pamietam który parametr

Link to comment
Share on other sites

szkoda że nie wiesz bo to by ułatwiło szukanie problemu...

Jeśli masz wycięty katalizator do tego używasz LPG to bardzo prawdopodobnym jest że masz podwyższone wartości emisji NOx. (wyższa temperatura spalania gazu w uboga mieszanka powodować może bardzo duży skok NOxów włąsnie, a brak katalizatora oznacza że nic w instalacji wydechowej auta tych NOxów nie redukuje)

Zbyt bogata mieszanka może powodować zawyżenie wartości HC czyli węglowodorów.

Podczas eksploatacji auta na LPG raczej nie spodziewałbym się nadmiernej emisji CO chyba że spalanie jest bardzo utrudnione (np. świece zapłonowe wymagają wymiany), a CO2 tak czy inaczej produkuje każde auto. Te na gaz z reguły troszkę mniej niż na benzynie.

Link to comment
Share on other sites

Pojechałem do innego diagnosty. Powiedział że luz na końcówce drążka jest minimalny i dopuszczalny. Co do spalin to nie ma obowiązkowego badania. Tylko w przypadku uzasadnionych podejrzeń np. zwiększonego dymienia. Stacje diagnostyczne specjalnie doszukują się najmniejszych usterek ze względu na opłatę jaka trzeba uiścić w przypadku dodatkowego badania (21 zł/usterka). W każdym razie, w wolnym czasie zajmę się serwisem instalacji LPG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...