MichałTL 0 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Witam. Dzisiaj na badaniu technicznym spotkała mnie niemiła niespodzianka. Moja A4 nie przeszła badania technicznego przez przekroczone normy spalin na LPG. Po przełączeniu na benzynę, skład spalin był w normie. Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JawoR36 68 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 12 minut temu, MichałTL napisał: Dodam, że mam wycięte katalizatory. Spalanie jest w normie. Gdzie szukać przyczyny? Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichałTL 0 Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 4 minuty temu, JawoR36 napisał: Ty tak poważnie? Sam sobie odpowiedziałeś. Ale na benzie jest wszystko ok. Czy to nie kwestia regulacji instalacji LPG/filtrów itd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JawoR36 68 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichałTL 0 Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 1 minutę temu, JawoR36 napisał: Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał. Zapomniałem dodać że w miejsce katów wleciały strumiennice. Co do diagnosty - zmienię filtry i spróbuję jeszcze raz u niego. Nie za bardzo mam ochotę wydawać jeszcze raz 162 zł ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fish1991 5 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 9 minut temu, JawoR36 napisał: Moze to byc nawet zwykly przypadek. Te pomiary nie są jakieś idealne. Możesz mieć np zawyżoną dawkę gazu czy coś, ale ogólnie zmień diagnostę i tyle. Mam 8 aut, co roku robię przegląd i nikt nigdy mi rury nigdzie nie wpychał. Wcale nie trzeba wsadzać nigdzie rury. Czujniki mierzą stężenie emisji na hali i masz wynik. A wracając do sedna bez kata to powiem Ci że wszędzie będziesz miał problem . Chyba że masz znajomego diagnostę który Ci przybije . Nie wiem jakim cudem na benzynie bez kata masz pozytywny wynik . Jest to albo jakiś błąd albo masz pod maską jakąś nową technologie o której nie wiesz . Moja rada . : ZAKŁADAĆ KATA bo biorą się za to i nie ominie Cię to . To jest koszt z rzędu 5-6 stów i z głowy . I jeździsz bez stresu . Po założeniu jechać wyregulować instalacje żeby następnego nie zajechać . Powodzenia Kolego Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fish1991 5 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Sorry nie spojrzałem że jeździsz V-ką wiec wydatek masz x2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
przem8 763 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 Lpg masz do regulacji i tyle. Niech Ci to ktoś ogarnięty wystroi na korekty. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skyline93 1 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 sprawdź czy nie masz przypadkiem za bogatej mieszanki na gazie, bo logicznie wtedy jest większe stężenie CO2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaTeo85 549 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichałTL 0 Posted December 14, 2018 Author Share Posted December 14, 2018 20 minut temu, MaTeo85 napisał: emisja emisją, ale nie napisałeś który parametr za duży. Poza CO2 masz jeszcze CO, HC, O2 i NOx Niestety nie pamietam który parametr Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaTeo85 549 Posted December 14, 2018 Share Posted December 14, 2018 szkoda że nie wiesz bo to by ułatwiło szukanie problemu... Jeśli masz wycięty katalizator do tego używasz LPG to bardzo prawdopodobnym jest że masz podwyższone wartości emisji NOx. (wyższa temperatura spalania gazu w uboga mieszanka powodować może bardzo duży skok NOxów włąsnie, a brak katalizatora oznacza że nic w instalacji wydechowej auta tych NOxów nie redukuje) Zbyt bogata mieszanka może powodować zawyżenie wartości HC czyli węglowodorów. Podczas eksploatacji auta na LPG raczej nie spodziewałbym się nadmiernej emisji CO chyba że spalanie jest bardzo utrudnione (np. świece zapłonowe wymagają wymiany), a CO2 tak czy inaczej produkuje każde auto. Te na gaz z reguły troszkę mniej niż na benzynie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichałTL 0 Posted December 22, 2018 Author Share Posted December 22, 2018 Pojechałem do innego diagnosty. Powiedział że luz na końcówce drążka jest minimalny i dopuszczalny. Co do spalin to nie ma obowiązkowego badania. Tylko w przypadku uzasadnionych podejrzeń np. zwiększonego dymienia. Stacje diagnostyczne specjalnie doszukują się najmniejszych usterek ze względu na opłatę jaka trzeba uiścić w przypadku dodatkowego badania (21 zł/usterka). W każdym razie, w wolnym czasie zajmę się serwisem instalacji LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now