Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poszedł rozrząd. Pytanko do Was


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, no niestety jak w temacie. Popuścił się napinacz i pasek  się tak zluzował, że rękami go zdjąłem. Auto jechało i zgasło. Udało się zjechać na bok i przez swoją głupotę próbowałem odpalić i usłyszałem zgrzyt. Aktualnie stoi u mechanika i jeszcze nic nie wiem. Czego mogę się spodziewać? Głowica raczej do roboty i zawory ciekawe co jeszcze padło. Ktoś to przerabiał? Pozdrawiam

Opublikowano

poczekaj zaraz spojrze w kule

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Silnikowi naprawionemu po kolizji ( szczególnie tanim kosztem )  prędzej czy później taka awaria bokiem wyjdzie :decayed:

Słupki ostatni mocno staniały , jak masz zamiar nim jeszcze pojeździć a okaże się że zawory pogięte , to ja bym wymieniał słupek na taki bez wałków wyrównoważających .

A w ogóle co to za motorówka ?:naughty:

Opublikowano

Ja kupiłem głowicę z demontażu. Oddałem do planowania i sprawdzenia w specjalistycznym zakładzie.  Swoją głowicę możesz tam odsprzedać do regeneracji. Niema potrzeby wymieniać słupek czy silnik. Tłoki są wytrzymałe więc dokupisz jeszcze uszczelkę pod głowicę, nowy rozrząd, uszczelkę pod pompę vacum i to tyle jeżeli dobrze pamiętam. Trochę kasy pójdzie ale nie trzeba wyjmować silnika i jeszcze go przezbrajać. Przy okazji możesz sprawdzić pompowtryski. Po takiej naprawie przejechałem ok. 30 tys.km. i autko śmiga jak poprzednio. Jak będziesz składał zrób lub dopilnuj synchronizację wałków rozrządu.

Opublikowano

Ok dzięki za odpowiedź. Motor to 2.0 BLB .

Opublikowano

W najgorszym wypadku wymiana silnika bo naprawa moze nie byc oplacalna.ale to co mowisz to glowica napewno do roboty tloki

Opublikowano

Tłoki są  wytrzymalsze od zaworów więc na ich denkach odbite są grzybki zaworów. Tłoki wytrzymują taką kolizję (zderzenie z grzybkami zaworów).  Zawory są delikatne - wyginają się trzonki zaworów a jest ich aż 16 sztuk. Ostatecznie, po zdjęciu głowicy zobaczysz denka tłoków oraz ewentualne ich uszkodzenia.

Opublikowano
8 godzin temu, Pepis85 napisał:

Ok dzięki za odpowiedź. Motor to 2.0 BLB .

Zamiast BLB można zapodać BKD ( bez wałków wyrównoważających i imbusa ), myślę że razem z przekładką zamknął byś się w kwocie 3 - 3,5 kPLN.

W zależności co tam będziesz miał do zrobienia musisz kalkulować :whistling:

Tak jak pisałem wcześniej , silnik który miał kolizyjną przeszłość ma kilkukrotnie większą szansę na poważną awarię w przyszłości typu urwana korba, pęknięty tłok, pęknięty wał korbowy, urwany zawór , itp , itd .

Dla podjęcia właściwej decyzji kluczowe jest to jak długo masz zamiar jeszcze auto po naprawie używać :hi:

Opublikowano (edytowane)

ustawic wałki i wał, sprawdzic przede wszystkim szpilke od napinacza, załozyc pasek, drugi napinacz, napiac pasek i sprawdzic szczelnosc cylidrów.

kiedys miałem przypadek identyczny jak na tym filmie

 

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Info o aucie. Poszły tylko mostki w głowicy (8szt). Reszta cała ?

Opublikowano

Ja miałem podobny problem niecałe 2 tygodnie po wymianie rozrządu. Pękła szpilka napinacza. Naprawa gwarancyjna, a z mojego silnika został tylko blok i tłoki..

Opublikowano

No za drugie tyle masz cały słupek u tego samego sprzedawcy ....

Jakbyś go wziął od razu to już byś zapomniał o temacie :whistling:

Nie chcę krakać, ale montując tą nową głowice ryzyko kolejnej poważnej awarii się niewiele zmniejsza :decayed:

Sorry za podtrzymanie na duchu , live is brutal:hi:

Opublikowano

bierz drugiego konia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...