Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 Swap Na AWX>>> FMIC jest>> wybór: CAHA CZY BRD ??


b-rad

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Rok temu zakupiłem A4 B5 z silnikiem 1.9 tdi AJM. Były większe problemy z nim i zrobiłem swapa na AWX. Jest kompletny silnik z turbo itd. Jest sterownik z AWX. Wszystko na szczęście jest plug&play. Zero rzeźbienia. W aucie zrobiłem program na 179km i 390nm. Zimą zero dymu - w lato przykapca na czarno. Docelowo chciałbym przekroczyć 200km. 

Problemem jest oryginalne sprzęgło i dwumas. Przy pierwszym sofcie gdzie wypluł 162km i 370nm nic nie drżało. Po poprawce softu na 179km po jakimś tygodniu zaczął drżeć dwumas. Chcę założyć jednomas tylko pytanie z czego ? Czy  z 1z wytrzyma powiedzmy docelowe 420-430 nm ? 

Obecnie mam założony intercooler z AJM bo org z AWX nie wejdzie do a4 b5 i przymierzam się do centralnego coolera. Aczkolwiek boję się jednej rzeczy - przy dużym coolerze będzie dużo turbo dziura, nie będzie miał dołu oraz będzie problem z reakcją na gaz... 

Ogólnie chcę wycisnąć trochę więcej z seryjnych gratów gdyż montując większe turbo również stracę na dolnym zakresie a nie oszukujmy się dobry dół daje więcej frajdy z auta którym jezdze głównie po mieście niż 40km więcej. Pozdrawiam i proszę o podzieleniem się spostrzeżeniami :)

Edytowane przez b-rad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.12.2018 o 21:09, b-rad napisał:



Problemem jest oryginalne sprzęgło i dwumas. Przy pierwszym sofcie gdzie wypluł 162km i 370nm nic nie drżało. Po poprawce softu na 179km po jakimś tygodniu zaczął drżeć dwumas. Chcę założyć jednomas tylko pytanie z czego ? Czy  z 1z wytrzyma powiedzmy docelowe 420-430 nm ? 



 

Ja mam wrzucone sztywne 240mm

 

 

W dniu 16.12.2018 o 21:09, b-rad napisał:



Obecnie mam założony intercooler z AJM bo org z AWX nie wejdzie do a4 b5 i przymierzam się do centralnego coolera. Aczkolwiek boję się jednej rzeczy - przy dużym coolerze będzie dużo turbo dziura, nie będzie miał dołu oraz będzie problem z reakcją na gaz... 

 

Ładuj fmica o takich wymiarach:

https://allegro.pl/intercooler-550x140x65mm-najwydajniejszy-od-fmic-i7458250409.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=YTJiMTRjN2UtZjE5NS00M2ViLTgxYWUtNGE1NDU3MTg1NzlmAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=fe93cec4-b460-42d8-96d8-f1c10b762a28

Spokojnie AWX go nadmucha.

 

Edytowane przez Brzeziak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo kto Ci ogarnol 240???

Ruszales ramie???

B rad.

Jak ktos napisze normalny program to nie ma mowy o lagu.

W swoim mam fmic i reakcja pedału  na ori awx byla natychmiastowa.

Ja bym sie pchal w 240 bo to koszta dalbym sztywne z 80 do tego sprzeglo z 1.9 tez 80 obil kewlarem i spokojnie to styknie na 420.

Kolega ma 240 a te juz przenosi duzy moment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Problemem jest oryginalne sprzęgło i dwumas. Przy pierwszym sofcie gdzie wypluł 162km i 370nm nic nie drżało. Po poprawce softu na 179km po jakimś tygodniu zaczął drżeć dwumas. Chcę założyć jednomas tylko pytanie z czego ? Czy  z 1z wytrzyma powiedzmy docelowe 420-430 nm ?

Na 420NM to Ci seryjne sprzegło z AWX wytrzyma na dwumasie, zanim sie zdecydujesz na jednomas polecam sie przejechać na takim z kevlarem...

Jaką masz skrzynie obecnie? Jesli ze swapem wleciała 6ka to masz tam sprzegło 240, a jak masz takie i chcesz być pewny wytrzymałosci to zamontuj zestaw sprżegło i dwumas z BRD, do 500NM wytrzyma na jakiś czas.

W dniu 16.12.2018 o 21:09, b-rad napisał:

Obecnie mam założony intercooler z AJM bo org z AWX nie wejdzie do a4 b5 i przymierzam się do centralnego coolera. Aczkolwiek boję się jednej rzeczy - przy dużym coolerze będzie dużo turbo dziura, nie będzie miał dołu oraz będzie problem z reakcją na gaz... 

Niedość że to wąskie gardło to jest to główna przyczyna kopcenia, 180KM na seryjnym AWX? To jest hardkorowy program dla tego osprzetu, ty sie nie bój o turbodziure, Ty sie bój o turbo.

Montuj śmiało IC 180x550 zbytnio nie zmieni sie charakterystyka auta, a zyskasz na temperaturach. Problem z reakcją na gaz to masz po 10startach intesywnych w tej chwili, dolot sie tak zagotuje że na ostatnim przejżdzie stracisz ze 20KM oczuwalnie.

W dniu 16.12.2018 o 21:09, b-rad napisał:

Ogólnie chcę wycisnąć trochę więcej z seryjnych gratów gdyż montując większe turbo również stracę na dolnym zakresie a nie oszukujmy się dobry dół daje więcej frajdy z auta którym jezdze głównie po mieście niż 40km więcej. Pozdrawiam i proszę o podzieleniem się spostrzeżeniami :)

Tu już osiągnąłeś kres mozłiwosci, dlasze podbijanie stawki to tylko wysłuchana modlitwa o awarie, to turbo wiecej nie zrobi, a z pewnoscią na 200 nie masz co podchodzić. Chcesz poprawić osiagi a nie stracić dołu zaintersuj sie GTB17, GTD14, GTD17(tą polecam) GTB20, startują z dołu porównywalnie do starego AWXa, a góra jest bezporównania, ale do tego trzeba IC robić i wtryski AL

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.12.2018 o 05:19, wesz82 napisał:

Przemo kto Ci ogarnol 240???

Ruszales ramie???

 

StornPerformance.
Ramie zostało, reszta to custom ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, FMIC już jest aczkolwiek mam problem gdyż ukręcił sie wirnik w turbo :). Z racji tego że nie ma sensu montowania serynej sprężarki stoję przed dylematem po raz kolejny:

BRD  - egzemplarz w bdb stanie cena 1300zł - może być problem z dolnym zakresem obr.

Caha - nowa 1400zł - boję się rzeźby z kolektorem. Osobiście najchętniej bym go zespawał z turbawką razem na stałe. Nie mogę znaleźć za dużo opisów a pytań odnośnie Cahy jest dużo, np. czy waz zasilania olejem pasuje od AWX? Może ma ktoś fotki jak zamontował je do siebie?

Pozdrawiam


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z chłopakiem z powertdi.pl i polecał bodajże gtd1449vz za 1700zł.  Twierdził że są to turbawki z mietka i oni je dostosowują np. do AWX w rezultacie za 1700zł mamy plug&play. GTB2056 też w podobnej cenie.


Chcę osiągnąć powiedzmy 200-220km nie tracąc dobrego dołu. Podobno GTD z dołu są rewelacyjne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, b-rad napisał:

Rozmawiałem z chłopakiem z powertdi.pl i polecał bodajże gtd1449vz za 1700zł.  Twierdził że są to turbawki z mietka i oni je dostosowują np. do AWX w rezultacie za 1700zł mamy plug&play. GTB2056 też w podobnej cenie.


Chcę osiągnąć powiedzmy 200-220km nie tracąc dobrego dołu. Podobno GTD z dołu są rewelacyjne.

 

Wyżej Pietrek pisał o niej więc masz potwierdzenie.

Brd loteria w zależności w jakim stanie jest vnt.

Poza tym dziś te turbiny to jak telefon bez kolorów.. 

Jakby kosztowała 400zl tyle co awx to możnaby pobawić się w to ale za tą kasę moim zdaniem szkoda zachodu..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 200-220KM to masz w sumie wybór miedzy GTB2056/2060(wiele wiekszy potencjał), GTD1449, albo GTC1549(177KM), ta ostatnia prawie że P&P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Kowi87 napisał:

Na 200-220KM to masz w sumie wybór miedzy GTB2056/2060(wiele wiekszy potencjał), GTD1449, albo GTC1549(177KM), ta ostatnia prawie że P&P

Gtc-ka miałem u sb przez jakiś czas i powiem że cenowo jest fajnie.

Idzie już wyrwać tą większą za 700zl (tylko trzeba pamiętać że są też wersję pod 140km)

Musisz tylko zrobić inny kat dla dp czyli wyspawac go na nowo.

Trzeba też rozwiercic jeden otwór na szpilki w kolektorze,zrobić nowy spływ a i zasilanie też nie podejdzie.

Mało tego jego część plastikowa ktora wychodzi do silnika niby nie wadzi o sanki ale podczas butowania już dotyka ich.trza przestawić stronę zimną na muszli i będzie ok.

Osobiście nie miałem gtb 22 ale koleś po zamontowaniu jej po gtc mówił że gtb powinno się uczyć od gtc wstawiania.

Pewnie kwestia regulacji. 

Tak czy siak za mniej niż 1k mozna mieć fajne turbo.

      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gtb22VK czy VKLR to lochy i trzeba im naprawde paliwa by wstawały, wiec nie ma co porównywać do pipki GTC, bo jedna robi 350KM, a druga ledwo 220

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Kowi87 napisał:

gtb22VK czy VKLR to lochy i trzeba im naprawde paliwa by wstawały, wiec nie ma co porównywać do pipki GTC, bo jedna robi 350KM, a druga ledwo 220

Fakt ona jest malutka ale jak ktoś nie planuje więcej niż 1.6 dmuchać to za tą kasę warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybor padnie na gtd1449 bo jest wystarczajaca biorac pod uwage ile chce osiagnac. Mam jeszcze takie pytanko ile mozna uzyskac KM z gtd1449+ wtryski BA? Sprawdzajac je VCDS wychodzi ze sa w bdb stanie (bipy, korekcje itd.) W aucie jest Fmic, seryjne sprzeglo z kewlarowa tarcza ale to bedzie wymienione w najblizszym czasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec tygodnia bede mial juz gtd1449. Podpowiedzcie Panowie jakie wtryski do tego? Mogę miec w dobrej cenie hf50 ale pare osob mowilo mi ze sa zbyt duze do tej turbawki. Uderzać w ALki? Obecnie mam BA. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.06.2019 o 23:30, b-rad napisał:

Pod koniec tygodnia bede mial juz gtd1449. Podpowiedzcie Panowie jakie wtryski do tego? Mogę miec w dobrej cenie hf50 ale pare osob mowilo mi ze sa zbyt duze do tej turbawki. Uderzać w ALki? Obecnie mam BA. Pozdrawiam

Bierz AL, będą na dłużej pod wzgledem wytrzymałosci, a rozwierty AL dają sensowne wyniki na 270+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...