Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Korekta wtrysków


inter19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnośnie korekty wtrysków. Po sprawdzeniu VCDS wyszły następujące wyniki na poszczególnych wtryskach:

1.-0.04

2.0.58

3.0.33

4.-0.88.

Czy ktoś może powiedzieć coś więcej na temat wtrysków, czy są ewentualnie do wymiany? Jaka powinna być prawidłowa korekta wtrysków? 

Auta przy okazji kopci na jasno dymem, na zimnym jak i ciepłym silniku. Spaliny dziwnie śmierdzą są takie jakby żrące, kwaśne itp. Auto ma wyciętego DPF. Pochłania kolosalnie dużo paliwa tzn nawet 16l/120km. Na biegu jałowym delikatnie trzęsie silnikiem. Problemu z odpaleniem nie ma. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Korekty wyglądają dobrze. Vcds pokazal błędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pokazał żadnych błędów, chociaż jakieś 2-3 mce temu auto wchodziło w tryb awaryjny i zapalała się kontrolka świec żarowych. Wymieniony został blok silnika a osprzęt został przełożony. Auto na starym silniku kopciło i padło, że blok do wymiany, po wymianie okazało się, że jest to samo tzn auto dymi cały czas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasny dym to bialy dym? Glowica zostala sprawdzona na szczelność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiony był test na głowicę za pomocą płynu reakcyjnego i nic nie pokazało. Tak jasny dym to biały dym.  Wczoraj okazało się, że wydostaje się ropa z wtrysku (2 cylinder) na mocowaniu. Płynu chłodzącego nie ubywa, oleju również.

Edytowane przez inter19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to był powód kopcenie? Mój tez ma wyciętego dpf i kopci na bialo,zapach spalin podobnie jak u Ciebie, kwaśny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mechanik dokręcił wtrysk ale i tak delikatnie wydobywa się ropa. Odnośnie spalin stwierdził, że mam się nie czepiać i jeździć bo wszystko jest ok, ale mnie jakoś to nie uspokaja i cały czas drążę temat. Kopci jak jak kopcił, nic się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2018 o 18:06, Zdanek89 napisał:

Czy to był powód kopcenie? Mój tez ma wyciętego dpf i kopci na bialo,zapach spalin podobnie jak u Ciebie, kwaśny...

Może mapy silnika nie mają jakby usuniętego DPF u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie okazało się, że ktoś wyciął DPF ale najprawdopodobniej źle ogarnął oprogramowanie. Ostatnio na VCDS pokazało, że ostatnie wypalanie DPF było jakieś 20km temu.  Jestem ugadany na wgranie oprogramowania po nowym roku tak więc okaże się czy to była wina programu czy też czegoś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie mamy chyba te sama sutuacje. Dpf jest wycięty ale nie usunięty programowo. U mnie z tego co zauważyłem odłączony jest czujnik różnicy ciśnień od strony Dpf wiec wypala się prewencyjnie co jakieś 300km oczywiście rura jest okopcona.. daj znać czy wgranie nowych map cos dało? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2018 o 23:35, kkt napisał:

Witam. Korekty wyglądają dobrze

na pierwszym cylindrze, reszta średnio / słabo

kopcenie na biało po wycięciu dpf - złe usunięcie w sofcie
kwaśny zapach spalin - za dużo paliwa, wtryski

że ludzie się dają tak łoić....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jakbym wiedział to co wiem teraz nie kupiłbym tego samochodu... pierwszy samochód w życiu, człowiek jeszcze głupi... wracając do tematy myślisz ze Usunięcie Dpf z softu wpłynie na dawkę podawanego paliwa?

Edytowane przez Zdanek89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2018 o 09:56, Zdanek89 napisał:

" myślisz ze Usunięcie Dpf z softu wpłynie na dawkę podawanego paliwa?"

Oczywiście, że tak. Wtedy komp nie podaje większej dawki paliwa do wypalania DPF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm no tak, ale wypalanie jest tylko raz na jakiś czas. Wtedy wyraźnie widać ze obroty wędrują do około 1000 i trwa to chwile. Pozostały czas między tymi wypaleniami jest bez żadnych oznak oprocz tego ze trzęsie na jałowym, dymi na biało na zimnym silniku i po trasie jest delikatnie okopcony zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy na podstawie takich wartos i można stwierdzić że jeden z wtryskowe pada? Chodzi o nr 2?

20190304_182513.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Można ale jest jeszcze w normie. Norma to od +2 do -2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.12.2018 o 00:52, marcin4x4 napisał:

na pierwszym cylindrze, reszta średnio / słabo

kopcenie na biało po wycięciu dpf - złe usunięcie w sofcie
kwaśny zapach spalin - za dużo paliwa, wtryski

że ludzie się dają tak łoić....

Wszyscy podają że korekcje są ok jeśli się mieszczą od -2 do +2 więc skąd takie podejrzenia że jest średnio/słabo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, brolypl napisał:

Wszyscy podają że korekcje są ok jeśli się mieszczą od -2 do +2 więc skąd takie podejrzenia że jest średnio/słabo ?

bo masz już pogorszoną kulturę pracy, zwiększone spalanie i utratę mocy ?

-2 to już jest złom i ryzyko dziury w tłoku jeśli ktoś temat oleje.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje 0.00 są idealne i chyba nikt nigdy nie spotkał takowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...