inter19 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Witam, mam pytanie odnośnie korekty wtrysków. Po sprawdzeniu VCDS wyszły następujące wyniki na poszczególnych wtryskach: 1.-0.04 2.0.58 3.0.33 4.-0.88. Czy ktoś może powiedzieć coś więcej na temat wtrysków, czy są ewentualnie do wymiany? Jaka powinna być prawidłowa korekta wtrysków? Auta przy okazji kopci na jasno dymem, na zimnym jak i ciepłym silniku. Spaliny dziwnie śmierdzą są takie jakby żrące, kwaśne itp. Auto ma wyciętego DPF. Pochłania kolosalnie dużo paliwa tzn nawet 16l/120km. Na biegu jałowym delikatnie trzęsie silnikiem. Problemu z odpaleniem nie ma. Proszę o pomoc.
kkt Opublikowano 17 Grudnia 2018 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Witam. Korekty wyglądają dobrze. Vcds pokazal błędy?
inter19 Opublikowano 17 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2018 Nie pokazał żadnych błędów, chociaż jakieś 2-3 mce temu auto wchodziło w tryb awaryjny i zapalała się kontrolka świec żarowych. Wymieniony został blok silnika a osprzęt został przełożony. Auto na starym silniku kopciło i padło, że blok do wymiany, po wymianie okazało się, że jest to samo tzn auto dymi cały czas.
kkt Opublikowano 18 Grudnia 2018 Opublikowano 18 Grudnia 2018 Jasny dym to bialy dym? Glowica zostala sprawdzona na szczelność?
inter19 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2018 (edytowane) Robiony był test na głowicę za pomocą płynu reakcyjnego i nic nie pokazało. Tak jasny dym to biały dym. Wczoraj okazało się, że wydostaje się ropa z wtrysku (2 cylinder) na mocowaniu. Płynu chłodzącego nie ubywa, oleju również. Edytowane 19 Grudnia 2018 przez inter19
Zdanek89 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Opublikowano 19 Grudnia 2018 Czy to był powód kopcenie? Mój tez ma wyciętego dpf i kopci na bialo,zapach spalin podobnie jak u Ciebie, kwaśny...
inter19 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2018 Wczoraj mechanik dokręcił wtrysk ale i tak delikatnie wydobywa się ropa. Odnośnie spalin stwierdził, że mam się nie czepiać i jeździć bo wszystko jest ok, ale mnie jakoś to nie uspokaja i cały czas drążę temat. Kopci jak jak kopcił, nic się nie zmieniło.
inter19 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2018 W dniu 19.12.2018 o 18:06, Zdanek89 napisał: Czy to był powód kopcenie? Mój tez ma wyciętego dpf i kopci na bialo,zapach spalin podobnie jak u Ciebie, kwaśny... Może mapy silnika nie mają jakby usuniętego DPF u Ciebie.
Zdanek89 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Opublikowano 21 Grudnia 2018 Prawdopodobnie tak jest bo wypala się co jakieś 300km..
inter19 Opublikowano 23 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2018 U mnie okazało się, że ktoś wyciął DPF ale najprawdopodobniej źle ogarnął oprogramowanie. Ostatnio na VCDS pokazało, że ostatnie wypalanie DPF było jakieś 20km temu. Jestem ugadany na wgranie oprogramowania po nowym roku tak więc okaże się czy to była wina programu czy też czegoś innego.
Zdanek89 Opublikowano 23 Grudnia 2018 Opublikowano 23 Grudnia 2018 W takim razie mamy chyba te sama sutuacje. Dpf jest wycięty ale nie usunięty programowo. U mnie z tego co zauważyłem odłączony jest czujnik różnicy ciśnień od strony Dpf wiec wypala się prewencyjnie co jakieś 300km oczywiście rura jest okopcona.. daj znać czy wgranie nowych map cos dało?
marcin4x4 Opublikowano 23 Grudnia 2018 Opublikowano 23 Grudnia 2018 W dniu 17.12.2018 o 23:35, kkt napisał: Witam. Korekty wyglądają dobrze na pierwszym cylindrze, reszta średnio / słabo kopcenie na biało po wycięciu dpf - złe usunięcie w sofcie kwaśny zapach spalin - za dużo paliwa, wtryski że ludzie się dają tak łoić....
Zdanek89 Opublikowano 24 Grudnia 2018 Opublikowano 24 Grudnia 2018 (edytowane) Wiesz jakbym wiedział to co wiem teraz nie kupiłbym tego samochodu... pierwszy samochód w życiu, człowiek jeszcze głupi... wracając do tematy myślisz ze Usunięcie Dpf z softu wpłynie na dawkę podawanego paliwa? Edytowane 24 Grudnia 2018 przez Zdanek89
inter19 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2018 W dniu 24.12.2018 o 09:56, Zdanek89 napisał: " myślisz ze Usunięcie Dpf z softu wpłynie na dawkę podawanego paliwa?" Oczywiście, że tak. Wtedy komp nie podaje większej dawki paliwa do wypalania DPF.
Zdanek89 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Opublikowano 26 Grudnia 2018 Hmm no tak, ale wypalanie jest tylko raz na jakiś czas. Wtedy wyraźnie widać ze obroty wędrują do około 1000 i trwa to chwile. Pozostały czas między tymi wypaleniami jest bez żadnych oznak oprocz tego ze trzęsie na jałowym, dymi na biało na zimnym silniku i po trasie jest delikatnie okopcony zderzak.
Marcin_G Opublikowano 4 Marca 2019 Opublikowano 4 Marca 2019 Witam, Czy na podstawie takich wartos i można stwierdzić że jeden z wtryskowe pada? Chodzi o nr 2?
kkt Opublikowano 5 Marca 2019 Opublikowano 5 Marca 2019 Witam. Można ale jest jeszcze w normie. Norma to od +2 do -2.
brolypl Opublikowano 5 Marca 2019 Opublikowano 5 Marca 2019 W dniu 24.12.2018 o 00:52, marcin4x4 napisał: na pierwszym cylindrze, reszta średnio / słabo kopcenie na biało po wycięciu dpf - złe usunięcie w sofcie kwaśny zapach spalin - za dużo paliwa, wtryski że ludzie się dają tak łoić.... Wszyscy podają że korekcje są ok jeśli się mieszczą od -2 do +2 więc skąd takie podejrzenia że jest średnio/słabo ?
marcin4x4 Opublikowano 5 Marca 2019 Opublikowano 5 Marca 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, brolypl napisał: Wszyscy podają że korekcje są ok jeśli się mieszczą od -2 do +2 więc skąd takie podejrzenia że jest średnio/słabo ? bo masz już pogorszoną kulturę pracy, zwiększone spalanie i utratę mocy ? -2 to już jest złom i ryzyko dziury w tłoku jeśli ktoś temat oleje. Edytowane 5 Marca 2019 przez marcin4x4
brolypl Opublikowano 7 Marca 2019 Opublikowano 7 Marca 2019 korekcje 0.00 są idealne i chyba nikt nigdy nie spotkał takowych
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się