Jump to content
IGNORED

Wąż wody 03l121157ac


krystian92
 Share

Recommended Posts

Witam. Wie ktoś może czy w środku tego węża jest jakiś czujnik albo tulejka? Wąż jest pęknięty, muszę go wymienić. Naciskając go czuć, że w środku tego węża jest coś twardego przypominające króciec?  Ma ktoś może na sprzedaż taki wąż z tym numerem, najlepiej z podkarpacia? 

DSC_1807.JPG

Link to comment
Share on other sites

trochę późna odpowiedź, ale może komuś się przyda... w środku jest zawór zwrotny 3W0122351

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Widzę, ze masz polfita, jak u Ciebie z łapaniem temperatury? Szybko się nagrzewa, trzyma temperaturę? Myślałem ze w polifcie nie ma żadnych zaworów na wężach 

Link to comment
Share on other sites

miałem problemy z temperaturą, po wymianie dwóch termostatów nie wiele się poprawiło, zamówiłem ten zawór zwrotny, chciałem go wymienić ale stary był ok, bo to jest zwykła kulka która blokuje przepływ w jedną stronę, nie ma co się zepsuć. Założyłem ten zawór odwrotnie na próbę i problemy ustały, :shock3: . Jeżdżę tak od dwóch miesięcy i wszystko jest ok.... może był źle założony...:mysli: sam nie wiem..... Jeżdżę i obserwuję...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

No wiec odwróciłem ten zawór i faktycznie jest duuuuużo lepiej. Po całej nocy na dworze złapał 90st po 11km jazdy bardzo spokojnej (specjalnie starałem się nie przekraczać 2tys obrotów) Przy temperaturze na zewnątrz 4st C. Nie wydaje mi się żeby ktoś to odwrotnie włożył, wiec jaki to może mieć wpływ na prace układu? Skoro teraz się szybciej grzeje to analogicznie i latem będzie szybciej się grzał, tylko czy się nie przegrzeje 

Link to comment
Share on other sites

Również odwróciłem ten zawór u siebie i auto zagrzało się po 9km jazdy przy temperaturze 6st na zewnątrz, gdzie wcześniej zajmowało mu to jakieś 18km. Wcześniej oczywiście wymieniałem oba termostaty i nie przyniosło to rezultatu. Według mnie odwrócenie tego zaworu skutkuje ograniczeniem chłodzenia EGR-u. Teraz pozostaje zaczekać na cieplejsze dni i zobaczyć jak zachowa się auto ale nie wydaje mi się aby były jakieś problemy ze schłodzeniem silnika latem.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, i jak Wasza modyfikacja odwrócenia zaworu, wpłynęła na pracę układu latem? Nie było problemów?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 14.12.2020 o 19:07, Pawmichtim napisał:

Koledzy, i jak Wasza modyfikacja odwrócenia zaworu, wpłynęła na pracę układu latem? Nie było problemów?

paweł daj znać jak to odwrócisz. Sam zmienilem dwa termostaty i nie ma poprawy. Mam rowniez cjcd 2014r

 

Link to comment
Share on other sites

bolo, odwracań nie będę bo zaburzy (zatrzyma) to przepływ płynu, który jest wymuszony pompką elektryczną.

A jesteś w stanie sprawdzić jak wygląda temperatura płynu chłodniczego przy silniku i na wyjściu z chłodnicy? Bo u mnie wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrasta temperatura za chodnicą (od 9.41 do 9.50). Czyli wychodzi, że cały czas duży obieg jest otwarty. To jeżeli u Ciebie są dwa nowe, dobre termostaty, to właśnie jak wygląda temperatura na wyjściu z chłodnicy. To by była cenna informacja.

Screenshot_2020-12-19-15-34-32.png

Link to comment
Share on other sites

Aplikacja Car Scanner.

Tak naprawdę dowolnym programem można sprawdzić, oby tylko te wyniki porównać.

Edited by Pawmichtim
Link to comment
Share on other sites

U mnie w polifcie 2.0 CGLC (modzonym, choć pewnie to nie ma znaczenia) wymieniałem wiosną termostat główny bodajże na firmy Mahle - żadnych rezultatów. Teraz wymieniłem ten mniejszy na ori z ASO i też nic to nie dało. Zaworu zwrotnego nie wymieniałem, bo tak jak było napisane wyżej - tam nie ma się co zepsuć tak naprawdę.

Jednego dnia przy 6 stopniach na zewnątrz, spokojnej jeździe i ogrzewaniu na 22 stopnie auto do 90 stopni rozgrzewało się jakieś 18 km. Kolejny przykład: 0 stopni na zewnątrz, ogrzewanie na 22 stopnie, nieco bardziej dynamiczna jazda i po 16 km złapał 90 stopni. Po przejechaniu kolejnych 12 km teren zabudowany, bardzo spokojna jazda na odcinku 2-3 km i wskazówka spadła do jakichś 80-75 stopni. Nie mam już pomysłów o co chodzi, ale po wymianie i próbie odpowietrzenia i zagrzania po kilku minutach było czuć, że idzie obieg na chłodnicę, ponieważ obydwa węże robiły się ciepłe.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 19.12.2020 o 18:56, Pawmichtim napisał:

bolo, odwracań nie będę bo zaburzy (zatrzyma) to przepływ płynu, który jest wymuszony pompką elektryczną.

A jesteś w stanie sprawdzić jak wygląda temperatura płynu chłodniczego przy silniku i na wyjściu z chłodnicy? Bo u mnie wraz ze wzrostem temperatury silnika wzrasta temperatura za chodnicą (od 9.41 do 9.50). Czyli wychodzi, że cały czas duży obieg jest otwarty. To jeżeli u Ciebie są dwa nowe, dobre termostaty, to właśnie jak wygląda temperatura na wyjściu z chłodnicy. To by była cenna informacja.

Screenshot_2020-12-19-15-34-32.png

Też używam Car Scannera, co prawda mam A6 C7 2012r, ale z 2.0 TDI CGLC, które się dość wolno nagrzewa. U mnie temperatura na wyjściu z chłodnicy rośnie bardzo powoli w stosunku do temperatury wody jak na screenie poniżej. W swoim samochodzie wymieniałem już termostat główny 2 razy na dwóch różnych producentów, zaworek zwrotny i termostat EGR. Żadnych rezultatów.

Robiłem też inne próby:

- odłączałem pompkę V400 (od obiegu chłodniczki EGR) i efekt był natychmiastowy. Auto zagrzało się bardzo szybko.

- zaślepiłem wyjście termostatu EGR (wtedy cała woda z obiegu chłodnicy EGR bez względu na temp. idzie w chłodnicę - może dlatego u mnie ta temperatura wody na wyjściu jest tak niska??).

Z zaślepionym termostatem EGR jeżdżę w sumie 2 lata i nic się złego nie działo, natomiast obecna zima trochę daje o sobie znać, dlatego postanowiłem do tematu wrócić. Czytając powyższe posty w najbliższych dniach zamierzam odślepić termostat EGR i odwrócić zaworek zwrotny o 180 st. Analizując to wszystko mam wrażenie, że jest duża szansa na powodzenie. Czytałem też w kilku tematach i forach, gdzie pisano, że ten termostat EGR ponoć celowo puszcza nawet przy zamknięciu trochę wody, więc minimalny obieg przez chłodnicę EGR zostanie zachowany. Stąd uważam, że nie powinno się nic złego wydarzyć.

 Dodatkowo rozmawiałem telefonicznie z jednym z klubowiczów A6, który ma ten sam rocznik, silnik w swojej A6 co ja i jemu to pomogło. W załącznik wrzuciłem też dla ciekawych schemat układu chłodzenia w 2.0 TDI.

SmartSelect_20210115-230614.jpg

Układ-chłodzenia-2.0-TDI-A6-C7.pdf

Edited by kaczy1217
Link to comment
Share on other sites

EDIT: W którymś temacie (chyba na tym forum) ktoś napisał też, że w poliftowych silnikach ponoć pompka wody od obiegu chłodniczki EGR załącza się dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury i w tamtych silnikach problemu niedogrzewania nie było, więc wszystko wskazuje na to, że ta część układu chłodzenia jest przyczyną problemów.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.01.2021 o 23:26, kaczy1217 napisał:

EDIT: W którymś temacie (chyba na tym forum) ktoś napisał też, że w poliftowych silnikach ponoć pompka wody od obiegu chłodniczki EGR załącza się dopiero po osiągnięciu jakiejś temperatury i w tamtych silnikach problemu niedogrzewania nie było, więc wszystko wskazuje na to, że ta część układu chłodzenia jest przyczyną problemów.

Ja mam polifta (CGLC), dwa zmienione termostaty i problem niedogrzewania widoczny jest zwłaszcza teraz jak są duże mrozy...

Dziś 200 km powrotu do domu w temperaturze od -8 na początku do -17 pod koniec trasy i wskazówka temperatury płynu latała jak chciała. 90 stopni na wskaźniku trzymało się podczas dynamicznej jazdy (110-160 km/h), a wszelkie spowolnienia powodowały spadki do środkowej kreski (chyba 70 stopni) a nawet poniżej. A podczas ostatnich 15 kilometrów, gdzie po oblodzonej drodze możliwa była jazda z prędkością 60-75 km/h (4-5 bieg) wskazówka opadła nieco powyżej 50 stopni, natomiast temperatura oleju wg wskazań komputera wynosiła 61-63 stopnie.

Link to comment
Share on other sites

20 godzin temu, Prometeo7 napisał:

Ja mam polifta (CGLC), dwa zmienione termostaty i problem niedogrzewania widoczny jest zwłaszcza teraz jak są duże mrozy...

Dziś 200 km powrotu do domu w temperaturze od -8 na początku do -17 pod koniec trasy i wskazówka temperatury płynu latała jak chciała. 90 stopni na wskaźniku trzymało się podczas dynamicznej jazdy (110-160 km/h), a wszelkie spowolnienia powodowały spadki do środkowej kreski (chyba 70 stopni) a nawet poniżej. A podczas ostatnich 15 kilometrów, gdzie po oblodzonej drodze możliwa była jazda z prędkością 60-75 km/h (4-5 bieg) wskazówka opadła nieco powyżej 50 stopni, natomiast temperatura oleju wg wskazań komputera wynosiła 61-63 stopnie.

No to mamy podobnie. Ja dziś rano przy -16 stopniach po 30km jazdy miałem temp oleju 65 stopni, ledwo druga kreska od wody się zapaliła, a po postoju na pierwszych światłach zgasła.

A próbowałeś odwracania zaworka zwrotnego?

Edited by kaczy1217
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, kaczy1217 napisał:

No to mamy podobnie. Ja dziś rano przy -16 stopniach po 30km jazdy miałem temp oleju 65 stopni, ledwo druga kreska od wody się zapaliła, a po postoju na pierwszych światłach zgasła.

A próbowałeś odwracania zaworka zwrotnego?

Nie próbowałem, bo trochę dziwna wydaje mi się ta metoda - po prostu ciężko mi uwierzyć, że fabryka mogła coś tak spieprzyć aby zwykły użytkownik samochodu musiał się bawić w odwracanie zaworków... Myślałem o zmianie tego zaworka, ale podobno nie ma się tam co psuć. Myślałem też o kupnie kolejnego termostatu głównego, ale w sumie mam założony Behr Mahle (nie kupiony w ASO) i nie wiem czy nie szkoda kasy, jeśli to znowu nic nie da.

 

Link to comment
Share on other sites

11 godzin temu, Prometeo7 napisał:

Nie próbowałem, bo trochę dziwna wydaje mi się ta metoda - po prostu ciężko mi uwierzyć, że fabryka mogła coś tak spieprzyć aby zwykły użytkownik samochodu musiał się bawić w odwracanie zaworków... Myślałem o zmianie tego zaworka, ale podobno nie ma się tam co psuć. Myślałem też o kupnie kolejnego termostatu głównego, ale w sumie mam założony Behr Mahle (nie kupiony w ASO) i nie wiem czy nie szkoda kasy, jeśli to znowu nic nie da.

 

Ja myślę, że może mieć to sens, bo wtedy zimna woda (zanim osiągnie 70 st - temperatura otwarcia termostatu EGR) nie będzie płynęła do małego obiegu przez zaworek, natomiast po osiągnięciu 70st popłynie tylko do głównej chłodnicy przez termostat EGR. W ten sposób blok silnika nie będzie wychładzany niedogrzaną wodą, która normalnie przepływała zaworkiem zwrotnym. Termostat EGR mimo zamknięcia przepuszcza nieco wody, więc nie powinno być skutków ubocznych.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kaczy1217 napisał:

Ja myślę, że może mieć to sens, bo wtedy zimna woda (zanim osiągnie 70 st - temperatura otwarcia termostatu EGR) nie będzie płynęła do małego obiegu przez zaworek, natomiast po osiągnięciu 70st popłynie tylko do głównej chłodnicy przez termostat EGR. W ten sposób blok silnika nie będzie wychładzany niedogrzaną wodą, która normalnie przepływała zaworkiem zwrotnym. Termostat EGR mimo zamknięcia przepuszcza nieco wody, więc nie powinno być skutków ubocznych.

Ten mały termostat faktycznie nie jest do końca szczelny na starcie - sprawdzałem stary i nowy kupowany w ASO i dało się spokojnie dmuchnąć przez niego powietrze

Link to comment
Share on other sites

Na tym schemacie jest to lepiej widoczne. 13 to zawór zwrotny, 12 termostat EGR.

EDIT: W poprzednim poście się pomyliłem, poniżej prostuję:

Ja myślę, że może mieć to sens, bo wtedy zimna woda (zanim osiągnie 70 st - temperatura otwarcia termostatu EGR) nie będzie płynęła do chłodnicy przez zaworek i wychładzała rozgrzanej przez blok silnika wody, natomiast po osiągnięciu 70st popłynie tylko do małego obiegu przez termostat EGR. W ten sposób blok silnika nie będzie wychładzany niedogrzaną wodą, która normalnie przepływała zaworkiem zwrotnym. Termostat EGR mimo zamknięcia przepuszcza nieco wody, więc nie powinno być skutków ubocznych.

obraz.png

 

Edited by kaczy1217
Link to comment
Share on other sites

U mnie odwrócenie zaworka zdecydowanie POMOGŁO. Teraz mogę stwierdzić to z całą pewnością.

Wczoraj wieczorem była operacja, więc ciężko przy stosunkowo dogrzanym aucie było sprawdzić rezultat. Dziś rano przy temp. otoczenia 0st (woda na start miała jakieś 3st), ogrzewaniu manual początkowo na 21st, później na 20st. złapał 4 kreskę (81st.) po ok 11km celowo spokojnej jazdy (do 2000 obr., przy jakimś sporadycznym wyprzedzaniu i postoju na światłach) i co najważniejsze, widać ewidentnie, że jadąc spokojnie samochód cały czas "łapie" temperaturę, nie ważne czy wyprzedzam czy utrzymuję stałą prędkość. Stojąc w korku/na światłach woda stygnie o 3-4 stopnie max, a nie 10-15.

Teraz po południu (godz. 16) jest troszkę cieplej (6st.) i jechałem tą samą trasą co rano, samochód na starcie miał wodę o temp. 15st. Złapał 4 kreskę po jakichś 8km znów spokojnej jazdy. Wracając stałem w 7-8 minutowym korku ledwo się tocząc i 4 kreska nie zgasła nawet na chwilę. Dodatkowy plus jaki zauważyłem to spadło mi spalanie na tej samej trasie (25km) o jakieś 0,7-0,8l.

Temperatury logowałem Car Scannerem.

Dla porównania: przed modyfikacją przy temp otoczenia 0 st. i temp. wody >60 st. tylko mocniejsze przyspieszanie powodowało zauważalny wzrost temperatury. 2 tygodnie temu jadąc tą samą trasą dość agresywnie przy takim samym ogrzewaniu 4 kreskę uzyskałem po 17-18km - podkreślam, jadąc agresywnie.


Na przyszłość:

Ktoś sugerował przekładanie zaworka na porę letnią, ale mam jeszcze na to kilka miesięcy. Zastanawiam się czy nie przywrócić zaworka do swojej oryginalnej pozycji, a wstawić za niego jakiś zaworek kulowy, który mógłbym zakręcać zimą i latem odkręcać. Wydaje mi się, że działanie byłoby takie samo?? Odwrócony zaworek w chwili obecnej przecież nie przepuszcza wody od strony chłodnicy EGR (nr 5 na schemacie), tym samym upraszczając można by przyjąć, że w miejscu zaworka zwrotnego jest zaślepka. Nie wiem czy poprawnie rozumuję, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę?? Wiem, że od jego drugiej strony napiera teraz również woda z bloku silnika tylko kwestia czy na tyle mocno by go uchylić, moim zdaniem - nie.

Czy ktoś ma jakieś pojęcie/doświadczenie na temat ew. skutków ubocznych? Wiem, że chłodniczka EGR będzie się mocniej grzać przy ostrzejszej jeździe, ale proszę nie zapominać, że termostat EGR nawet przy całkowitym zamknięciu przepuszcza trochę wody, więc mimo wszystko przez chłodniczkę EGR cały czas płynie woda, tylko w mniejszej ilości i dzieje się to tylko do momentu ogrzania tej wody przez spaliny do bodajże 70-72st., potem termostat się uchyla i mocniej puszcza wodę, a dzięki naszemu modowi auto grzeje się szybko i ten stan rzeczy występuje pewnie tylko przy początkowej fazie rozgrzewania silnika.

To wykres z dziś, z popołudnia. Logowałem tylko do osiągnięcia 90 st przez olej. Tylko tak mogłem pokazać na wykresie przebytą odległość, nie dało się tego odłożyć na osi X.

image.jpeg

Edited by kaczy1217
Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, kaczy1217 napisał:

U mnie odwrócenie zaworka zdecydowanie POMOGŁO. Teraz mogę stwierdzić to z całą pewnością.

Wczoraj wieczorem była operacja, więc ciężko przy stosunkowo dogrzanym aucie było sprawdzić rezultat. Dziś rano przy temp. otoczenia 0st (woda na start miała jakieś 3st), ogrzewaniu manual początkowo na 21st, później na 20st. złapał 4 kreskę (81st.) po ok 11km celowo spokojnej jazdy (do 2000 obr., przy jakimś sporadycznym wyprzedzaniu i postoju na światłach) i co najważniejsze, widać ewidentnie, że jadąc spokojnie samochód cały czas "łapie" temperaturę, nie ważne czy wyprzedzam czy utrzymuję stałą prędkość. Stojąc w korku/na światłach woda stygnie o 3-4 stopnie max, a nie 10-15.

Teraz po południu (godz. 16) jest troszkę cieplej (6st.) i jechałem tą samą trasą co rano, samochód na starcie miał wodę o temp. 15st. Złapał 4 kreskę po jakichś 8km znów spokojnej jazdy. Wracając stałem w 7-8 minutowym korku ledwo się tocząc i 4 kreska nie zgasła nawet na chwilę. Dodatkowy plus jaki zauważyłem to spadło mi spalanie na tej samej trasie (25km) o jakieś 0,7-0,8l.

Temperatury logowałem Car Scannerem.

Dla porównania: przed modyfikacją przy temp otoczenia 0 st. i temp. wody >60 st. tylko mocniejsze przyspieszanie powodowało zauważalny wzrost temperatury. 2 tygodnie temu jadąc tą samą trasą dość agresywnie przy takim samym ogrzewaniu 4 kreskę uzyskałem po 17-18km - podkreślam, jadąc agresywnie.


Na przyszłość:

Ktoś sugerował przekładanie zaworka na porę letnią, ale mam jeszcze na to kilka miesięcy. Zastanawiam się czy nie przywrócić zaworka do swojej oryginalnej pozycji, a wstawić za niego jakiś zaworek kulowy, który mógłbym zakręcać zimą i latem odkręcać. Wydaje mi się, że działanie byłoby takie samo?? Odwrócony zaworek w chwili obecnej przecież nie przepuszcza wody od strony chłodnicy EGR (nr 5 na schemacie), tym samym upraszczając można by przyjąć, że w miejscu zaworka zwrotnego jest zaślepka. Nie wiem czy poprawnie rozumuję, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę?? Wiem, że od jego drugiej strony napiera teraz również woda z bloku silnika tylko kwestia czy na tyle mocno by go uchylić, moim zdaniem - nie.

Czy ktoś ma jakieś pojęcie/doświadczenie na temat ew. skutków ubocznych? Wiem, że chłodniczka EGR będzie się mocniej grzać przy ostrzejszej jeździe, ale proszę nie zapominać, że termostat EGR nawet przy całkowitym zamknięciu przepuszcza trochę wody, więc mimo wszystko przez chłodniczkę EGR cały czas płynie woda, tylko w mniejszej ilości i dzieje się to tylko do momentu ogrzania tej wody przez spaliny do bodajże 70-72st., potem termostat się uchyla i mocniej puszcza wodę, a dzięki naszemu modowi auto grzeje się szybko i ten stan rzeczy występuje pewnie tylko przy początkowej fazie rozgrzewania silnika.

To wykres z dziś, z popołudnia. Logowałem tylko do osiągnięcia 90 st przez olej. Tylko tak mogłem pokazać na wykresie przebytą odległość, nie dało się tego odłożyć na osi X.

image.jpeg

No z jakimiś zaworami manualnymi to byś już musiał bardziej pokombinować. Ale zakładając, że tych silników nie projektują cymbały to aż trudno uwierzyć, żeby to miało tak beznadziejnie działać. Zasada dogrzewania silnika i trzymania tych przysłowiowych 90 stopni jest przecież znana od dziesięcioleci.

Ja zamówiłem kolejny (drugi raz) termostat główny - tym razem z ASO, a także zawór zwrotny, ale o innych  numerach niż ten co siedzi. Może to akt desperacji już, ale chcę to wymienić, poskładać jak fabryka i zobaczyć czy utopiłem kasę, czy może jakoś pomoże.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Prometeo7 napisał:

No z jakimiś zaworami manualnymi to byś już musiał bardziej pokombinować. Ale zakładając, że tych silników nie projektują cymbały to aż trudno uwierzyć, żeby to miało tak beznadziejnie działać. Zasada dogrzewania silnika i trzymania tych przysłowiowych 90 stopni jest przecież znana od dziesięcioleci.

Ja zamówiłem kolejny (drugi raz) termostat główny - tym razem z ASO, a także zawór zwrotny, ale o innych  numerach niż ten co siedzi. Może to akt desperacji już, ale chcę to wymienić, poskładać jak fabryka i zobaczyć czy utopiłem kasę, czy może jakoś pomoże.

Ktoś to tłumaczył na innym forum. UE nakazując redukcję emisji szkodliwych związków niejako sprawiła, że producenci aut zaczęli dodatkowo chłodzić EGR. Wynika to z faktu, że chłodniejsze spaliny kierowane przez EGR do dolotu lepiej się dopalają redukując ilość szkodliwych związków. Ot taka ekologia... :)

Daj znać czy coś się poprawi po wymianie bo jestem ciekaw szczególnie tego termostatu z ASO.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 21.01.2021 o 16:36, kaczy1217 napisał:

U mnie odwrócenie zaworka zdecydowanie POMOGŁO. Teraz mogę stwierdzić to z całą pewnością.

Wczoraj wieczorem była operacja, więc ciężko przy stosunkowo dogrzanym aucie było sprawdzić rezultat. Dziś rano przy temp. otoczenia 0st (woda na start miała jakieś 3st), ogrzewaniu manual początkowo na 21st, później na 20st. złapał 4 kreskę (81st.) po ok 11km celowo spokojnej jazdy (do 2000 obr., przy jakimś sporadycznym wyprzedzaniu i postoju na światłach) i co najważniejsze, widać ewidentnie, że jadąc spokojnie samochód cały czas "łapie" temperaturę, nie ważne czy wyprzedzam czy utrzymuję stałą prędkość. Stojąc w korku/na światłach woda stygnie o 3-4 stopnie max, a nie 10-15.

Teraz po południu (godz. 16) jest troszkę cieplej (6st.) i jechałem tą samą trasą co rano, samochód na starcie miał wodę o temp. 15st. Złapał 4 kreskę po jakichś 8km znów spokojnej jazdy. Wracając stałem w 7-8 minutowym korku ledwo się tocząc i 4 kreska nie zgasła nawet na chwilę. Dodatkowy plus jaki zauważyłem to spadło mi spalanie na tej samej trasie (25km) o jakieś 0,7-0,8l.

Temperatury logowałem Car Scannerem.

Dla porównania: przed modyfikacją przy temp otoczenia 0 st. i temp. wody >60 st. tylko mocniejsze przyspieszanie powodowało zauważalny wzrost temperatury. 2 tygodnie temu jadąc tą samą trasą dość agresywnie przy takim samym ogrzewaniu 4 kreskę uzyskałem po 17-18km - podkreślam, jadąc agresywnie.


Na przyszłość:

Ktoś sugerował przekładanie zaworka na porę letnią, ale mam jeszcze na to kilka miesięcy. Zastanawiam się czy nie przywrócić zaworka do swojej oryginalnej pozycji, a wstawić za niego jakiś zaworek kulowy, który mógłbym zakręcać zimą i latem odkręcać. Wydaje mi się, że działanie byłoby takie samo?? Odwrócony zaworek w chwili obecnej przecież nie przepuszcza wody od strony chłodnicy EGR (nr 5 na schemacie), tym samym upraszczając można by przyjąć, że w miejscu zaworka zwrotnego jest zaślepka. Nie wiem czy poprawnie rozumuję, poprawcie mnie proszę jeśli się mylę?? Wiem, że od jego drugiej strony napiera teraz również woda z bloku silnika tylko kwestia czy na tyle mocno by go uchylić, moim zdaniem - nie.

Czy ktoś ma jakieś pojęcie/doświadczenie na temat ew. skutków ubocznych? Wiem, że chłodniczka EGR będzie się mocniej grzać przy ostrzejszej jeździe, ale proszę nie zapominać, że termostat EGR nawet przy całkowitym zamknięciu przepuszcza trochę wody, więc mimo wszystko przez chłodniczkę EGR cały czas płynie woda, tylko w mniejszej ilości i dzieje się to tylko do momentu ogrzania tej wody przez spaliny do bodajże 70-72st., potem termostat się uchyla i mocniej puszcza wodę, a dzięki naszemu modowi auto grzeje się szybko i ten stan rzeczy występuje pewnie tylko przy początkowej fazie rozgrzewania silnika.

To wykres z dziś, z popołudnia. Logowałem tylko do osiągnięcia 90 st przez olej. Tylko tak mogłem pokazać na wykresie przebytą odległość, nie dało się tego odłożyć na osi X.

image.jpeg

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 28.12.2020 o 21:04, Prometeo7 napisał:

U mnie w polifcie 2.0 CGLC (modzonym, choć pewnie to nie ma znaczenia) wymieniałem wiosną termostat główny bodajże na firmy Mahle - żadnych rezultatów. Teraz wymieniłem ten mniejszy na ori z ASO i też nic to nie dało. Zaworu zwrotnego nie wymieniałem, bo tak jak było napisane wyżej - tam nie ma się co zepsuć tak naprawdę.

Jednego dnia przy 6 stopniach na zewnątrz, spokojnej jeździe i ogrzewaniu na 22 stopnie auto do 90 stopni rozgrzewało się jakieś 18 km. Kolejny przykład: 0 stopni na zewnątrz, ogrzewanie na 22 stopnie, nieco bardziej dynamiczna jazda i po 16 km złapał 90 stopni. Po przejechaniu kolejnych 12 km teren zabudowany, bardzo spokojna jazda na odcinku 2-3 km i wskazówka spadła do jakichś 80-75 stopni. Nie mam już pomysłów o co chodzi, ale po wymianie i próbie odpowietrzenia i zagrzania po kilku minutach było czuć, że idzie obieg na chłodnicę, ponieważ obydwa węże robiły się ciepłe.

Ja mam identyczny silnik CGLC też mapowany i teraz wymieniłem te dwa termostaty z Mahle/Behr i nic nie pomogło - dalej długo dogrzewa do 90 stopni i jak puścić nogę z gazu lub jazda spokojniejsza lub po mieście to opada.

Link to comment
Share on other sites

U mnie również CGLC, bez mapowania. Do 90 stopni idzie dość opornie ale dziś po 7km osiągnął przy 2100-2000 obrotów w trasie. Wolniejsza jazda albo wjechanie w miasto i wskazówka od razu pomalutku opada do 75-80 stopni.

Reasumując - wymiana termostatu oraz zaworu zwrotnego, o którym mowa w tym temacie nie przynosi rezultatów... Tylko odwrócenie tego drugiego.

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, Mariusz D napisał:

A ktoś wymieniał zawor zwrotny 3W0122351na nowy ?

Ja wymieniałem, ale to bez sensu. Zamówiłem z ASO, ale co ciekawe - panowie twierdzili, że po VIN-ie to taka część nie występuje w moim aucie... Kawałek plastiku  z kulką za 80 zł. Wymiana kompletnie nic nie dała, rozważam odwrócenie zaworka.

Ja teraz jeżdżę na trzech termostatach - trzeci, nieco skrócony jest założony w miejsce zaworu zwrotnego. Wykorzystałem stary sprawny termostat EGR. Różnica jest taka, że nieco szybciej się rozgrzewa, nadal są spadki temperatury, choć nieco mniejsze, wskazówka "lubi" oscylować w okolicach 70-80 stopni, olej ma podobną temperaturę, prawdopodobnie związaną z temperaturą otwarcia małych termostatów. Bardziej dynamiczna jazda potrafi dość szybko podbić temperaturę, natomiast jazda na niskich obrotach, bądź postój na biegu jałowym i spadek gwarantowany.

Link to comment
Share on other sites

Witam. 

Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Mam a4 b8 cjcd quattro i również miałem problemy z utrzymaniem temperatury silnika. Wymieniłem główny i dodatkowy termostat i nic nie pomogło. Powtarzając kolegę tylko odwrócenie zaworka zwrotnego daje efekt szybszego nagrzewania silnika i spadku spalania. Temperature osiąga szybciej lecz jeszcze mam delikatny spadek na postoju (może zapowietrzony uklad po obruceniu zaworu, ubyło trochę płynu). Podczas spokojnej jazdy trzyma ładnie 90 stopni a olej oscyluje w przedziale 83-86 stopni. 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 8.02.2021 o 11:35, Rodzyn85 napisał:

Witam. 

Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Mam a4 b8 cjcd quattro i również miałem problemy z utrzymaniem temperatury silnika. Wymieniłem główny i dodatkowy termostat i nic nie pomogło. Powtarzając kolegę tylko odwrócenie zaworka zwrotnego daje efekt szybszego nagrzewania silnika i spadku spalania. Temperature osiąga szybciej lecz jeszcze mam delikatny spadek na postoju (może zapowietrzony uklad po obruceniu zaworu, ubyło trochę płynu). Podczas spokojnej jazdy trzyma ładnie 90 stopni a olej oscyluje w przedziale 83-86 stopni. 

A gdzie kupywałeś te dwa termostaty? Podobno ma znaczenie Aso czy allegro lub nawet intercars 

Edited by kamilch-1984
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...