WojtekB7 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Siemanko, miałem problem w swoim aucie otóż zasysało korek wlewu oleju, więc biorąc pod uwagę inne tematy związane z tym problemem zacząłem przegląd od odmy, przy próbie jej wyjęcia wręcz rozsypała mi się w rękach (ze schematu nr.2). Wymieniłem ją - nowy oring etc. wsio jak bozia przykazała, w miarę możliwości wyczyściłem też resztę, problem jednak pozostał, wymieniłem więc też zaworek - firmy TOPRAN (nr. 6 na zdjęciu) bo w innym temacie pisali, że on również może być przyczyną tego problemu jednak dalej było to samo. Sugerując się wypowiedzią innego kolegi który miał to samo wyciągnąłem zaworek nr. 6 oraz zaślepiłem wyjście zarówno od odmy jak i wężyk, który jest od odmy do kolektora i uwaga problem zniknął. Tu też pojawia się moje pytanie jakie konsekwencje może mieć taki zabieg i czy jest on niebezpieczny dla mojego silnika? Jeżeli ktoś miał podobny problem i go rozwiązał to prosiłbym o wskazówki co można zrobić w tym temacie, z góry dziękóweczka
przem8 Opublikowano 6 Stycznia 2019 Opublikowano 6 Stycznia 2019 8 minut temu, WojtekB7 napisał: firmy TOPRAN (nr. 6 na zdjęciu) Jeśli założyłeś zaworek z tej firmy to nic dziwnego, że zasysa korek i działa on nieprawidłowo. Zamów sobie ori z serwisu i przejdzie. Przerabiałem to i te topranowskie badziewia powinni zakazać sprzedawać. 1
WojtekB7 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2019 W dniu 6.01.2019 o 21:28, przem8 napisał: Jeśli założyłeś zaworek z tej firmy to nic dziwnego, że zasysa korek i działa on nieprawidłowo. Zamów sobie ori z serwisu i przejdzie. Przerabiałem to i te topranowskie badziewia powinni zakazać sprzedawać. Kupiłem zaworek w ASO, założyłem problem jednak pozostał. Kolejne pytanie, czy trójnik spod numeru 13 ma być zaślepiony od strony separatora (którego na obrazku nie ma a powinien być tam gdzie opaska nr.14). U mnie jest wewnętrznie zaślepiony na tym odejściu ale wygląda mi to na oryginał.
przem8 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Opublikowano 8 Stycznia 2019 (edytowane) To, że kupiłeś ori zaworek jednokierunkowy to bardzo dobrze Separator masz w tym miejscu i jest sprawny? Szczerze to nie kojarzę żeby to było zaślepione ale jakby tak było fabrycznie to po co wtedy po drodze ten separator. Edytowane 8 Stycznia 2019 przez przem8
WojtekB7 Opublikowano 8 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2019 1 godzinę temu, przem8 napisał: To, że kupiłeś ori zaworek jednokierunkowy to bardzo dobrze Separator masz w tym miejscu i jest sprawny? Szczerze to nie kojarzę żeby to było zaślepione ale jakby tak było fabrycznie to po co wtedy po drodze ten separator. Separator jest na swoim miejscu i jest sprawny, sprawdzałem przy czyszczeniu odmy praktycznie cały układ pod kątem szczelności, jakichkolwiek wad i ewentualnego syfu. Też mnie zdziwiło to zaślepienie, jutro po robocie podjadę zobaczyć jak wygląda to przy zamienniku i ewentualnie kupie bo pewnie taki trójnik to z dwie-trzy dyszki nie więcej Dla potomnych, ori zaworek jednokierunkowy w ASO kosztował mnie 51zł więc nie ma tragedii, a nawet wzrokowo wygląda solidniej
WojtekB7 Opublikowano 10 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2019 Problem rozwiązany, trójnik o nr. 13 był zaślepiony od strony separatora, nie mam pojęcia dlaczego, kupiłem zamiennik i po wstawieniu go wszystko działa wręcz książkowo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się