Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak iskry (impulsu) 1.8T bex


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema!

Piszę do was z zapytaniem i moim problemem.

 

Posiadam audi A4 B6 1.8T bex + LPG

W pewnym momencie zgasła i nie chce odpalić przez to że nie ma iskry. Wcześniej miała tak kilka razy że nie zapaliła. Ale potem gdy podchodziłem do niej po około godzinie nie było problemu z jej odpaleniem. Wcześniejsze błędy to wypadanie zapłonu.

LPG zakręcone i gaz z przewodów wypalony. Świeczki mokre od paliwa, więc pompa chodzi.

Teraz sprawa ma się tak: kable przy cewkach były spękane dlatego wymieniłem wszystkie 4 kostki od cewek wraz z odcinkami kabli. Gdy sprawdzam 1 i 4 pin w kostce przy przekreconym zapłonie to z kostek wychodzi 12V. Lecz przez cewkę prąd nie chce iść, może nie tyle co nie chce co coś nie daje impulsu żeby tą iskrę wytworzyć. Dowiedziałem się że w bexie nie ma ani modułu zapłonowego ani wzmacniacza modułu. Przekaźniki przy ECU sprawdzone poprzez zwarcie ich i próbie odpalenia. Bezpieczniki wszystkie sprawdzone. W VAGu błędów brak, podczas kręcenia obroty w VAGu się pokazują więc czujnik położenia wału odpada?

Co w tych silnikach daje impuls na cewki? ECU?

Wczoraj chciałem zajrzeć właśnie do ECU, jedna wtyczkę odpialem od niego jest sucho. Drugiej nie mogłem bo blokuje mnie metalowa osłona, jutro rozwierce nity i się do niego dobiorę.

Za każdą radę z góry dziękuję.

Opublikowano (edytowane)

A sprawdzałeś kable same (nie cewkę), jak impuls po kablu idzie do cewki, a cewka nic no to chyba wiadomo.. Chociaż trochę dziwne, żeby wszystkie na raz padły.. Ja bym właśnie od czujnika położenia wału zaczął, sprawdź jego wtyczkę, czy kabel po drodze się nie przetarł, a potem sam czujnik przyjdzie wymienić.

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Czujnik jakby był niesprawny to pokazywałby jakieś tam obroty podczas kręcenia w VAGu?

Opublikowano

Masy we wtyczkach od cewek? 

Pin 2 i 4 to masy

Pin 1 stały plus, pin 2 impuls z ecu. 

 

Opublikowano (edytowane)

Wtyczki zmieniałem więc powinny byc. Impuls sprawdzę tylko oscyloskopem lub lampką LED z rezystorem jakimś?

Jak to dokładnie sprawdzić?

 

Edytowane przez Harnasiex
Opublikowano (edytowane)

Powinny być, tylko zależy jaki odcinek kabla wymieniłeś razem z wtyczkami. Jedna masa jest brana z pokrywy zawów, a druga gdzieś dalej. 

Edytowane przez Bromchit
Opublikowano
21 godzin temu, Harnasiex napisał:

Czujnik jakby był niesprawny to pokazywałby jakieś tam obroty podczas kręcenia w VAGu?

Może być nie sprawny i pokazywać głupoty, dlatego steroenik silnika może ignorować źle podawane wartości.

Opublikowano (edytowane)

Po wpieciu się w kostkę cewki nie traci napięcia żarówka podczas kręcenia. ale sprawdzałem miernikiem tak: 2 pin w kostce cewki pierwszego cylindra czyli sygnał ECU i plusem do pinu kostki ECU odpowiadający za sygnał na pierwszy cylinder. Przejście jest. Ale najlepsze jest to za każdy pin w kostce ECU nieważne czy od 1,2 czy 3 cylindra połączony z pierwszym cylindrem pokazuje połączenie.

Edytowane przez Harnasiex
Opublikowano (edytowane)

Ale drugi pin w cewce to masa, podałem Ci wcześniej który pin do czego. 

Masz tu zdjęcie jak to jest podłączone :

 

Sory teraz doczytałem mój błąd zamiast 3 napisałem 2. ☹️

 

 

Screenshot_2019-01-23-17-18-08.png

Edytowane przez Bromchit
Opublikowano (edytowane)

Dobra sprawdzę jutro.

Jak nie będzie przejścia to obrobię kabel przy kostce ECU odpowiadający za sygnał na cewkę i puszczę bezpośrednio do cewki dla pewności.

Edytowane przez Harnasiex
Opublikowano (edytowane)

Przejście po kablach jest od sygnałów ECU przy cewkach do kostki przy ECU. Czyli kable całe.

Za to brak prądu przy bezpieczniku 34 (sterowanie silnikiem)

Jest 1.87 i podczas kręcenia wartość nie wzrasta.

 

Stacyjka nie podaje prądu?     Już nie wiem gdzie szukać.

Chyba poszukać trzeba elektromechanika z dojazdem :)

Edytowane przez Harnasiex
Opublikowano

Jakby stacyjka nie dawała napięcia, to dużo więcej bezpieczników było by bez pradu. 

To masz cały schemat :

https://drive.google.com/file/d/1t_sdhL5wf1dRHGFSompCwxUyyXNRN1O9/view?usp=drivesdk

Szukaj sam już dużo sprawdzileś, więc nie ma co się poddawać. ? 

Opublikowano

Na samym początku wykluczyłem czujnik położenia wału korbowego poprzez obserwację wskazówki obrotomierza na blacie i w VAGu. Podnosiły się do ok. 300 więc pomyślałem że jest okej.

 

WCALE NIE BYŁ OKEJ!

Wkoncu znalazł się dobry człowiek z czujnikiem na wierzchu ze swojego bexa. Po podmianie audi zapaliła od strzała. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...