swiru_2005 Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Witam. Ostatnio zauważyłem że podczas hamowania słyszę dziwny metaliczny "stuk". Nie wiem czy ma to coś wspólnego z klockami? Zauważyłem że po postoju pedał hamulca jest strasznie twardy, opada dopiero po zapaleniu silnika. Może to coś z tym jest związane. Prosze o opinie. Pozdrawiam
demoralizator Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 Polecam wizytę u mechanika. Pewnie zawieszenie Ci się "sypło". A z tym hamulcem tak ma być.
Gość Iceman Opublikowano 17 Marca 2007 Opublikowano 17 Marca 2007 w mojej miałem stuk przy hamowaniu i niemogłem ustalic , mechanicy i szarpaki nikt , dopiero przy wymianie tarcz okazało sie że zacisk hamulcowy się poluzował i stukał przy gwałtowny hamowaniu :biggrin:
swiru_2005 Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Opublikowano 18 Marca 2007 dzięki za uwagi, zawiecha była 3 tygodnie temu robiona więc trzeba wykluczyć zawiechę. muszę jednak przypatrzeć się tej tarczy i zaciskowi. :biggrin: :biggrin:
Robson Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 tak dzieje się cały czas czy tylko jak hamujesz gwałtownie lub na lekko ślizgiej powierzchni? może to ABSik pozdrawiam Robson
swiru_2005 Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Opublikowano 18 Marca 2007 Dzieje się tak nie zawsze, już nie ma ślisko więc chyba a nawet raczej nie ABS, jest to taki stukot metaliczny jakby metl o metal stulał, jakby klockiem ktoś uderzał o tarczę. :eek:
Robson Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 a pedał Ci drży pod stopą jak hamujesz?, jak nie zawsze to watpię żeby przyczyną była jakaś usterka. Mam nadzieję że wiesz jaki odgłos wydaje ABS przy hamowaniu i że to na pewno nie ABS , nie musi być lodu wystarczy troszkę piasku i ABS zadziała. Hamulce to poważna sprawa więc na wszelki wypadek jedź do znajomego mechanika. pozdr. Robson
Pandzior Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 Miałem to samo, u mnie padł jeden z wachaczy, konkretnie tylny dolny łukowaty. Przy chamowaniu oprucz stukniecia czujesz puknięcie pod podłoga?
swiru_2005 Opublikowano 18 Marca 2007 Autor Opublikowano 18 Marca 2007 ABS to napewno nie jest a wahacze dolne miałem wymieniane. musze się jednak przejechać do mechaniora
Robson Opublikowano 18 Marca 2007 Opublikowano 18 Marca 2007 ok nie zlekceważ sprawy hamulce to TWoje i nasze bezpieczeństwo pozdro
januszek159 a4 Opublikowano 21 Marca 2007 Opublikowano 21 Marca 2007 Miałem to samo, u mnie padł jeden z wachaczy, konkretnie tylny dolny łukowaty. Przy chamowaniu oprucz stukniecia czujesz puknięcie pod podłoga? I ja miałem ten problem, z tym że dodatkowo do wymiany był jeszcze tylny górny. Od wczoraj już nic nie stuka :biggrin:
swiru_2005 Opublikowano 21 Marca 2007 Autor Opublikowano 21 Marca 2007 jeszcze dzisiaj zauważyłem że dzieje się tak (czyli stuki) po naciśnięciu hamulca później stuki znikają i dopiero po naciśnięciu od nowa słychać. Najczęściej dzieje się to przy 60 km. puszczam hamulec i słychać stuki równe z prędkością jak zwalniam to one też z mniejszą częstotliwością się pojawiają jeżeli przyśpieszam one też częściej sią pojawiają.(narastają i maleją z prędkością)
Robson Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 przypomniałem sobie że, w mojej starszej audicy miałem identyczne objawy jak mi koła nie dokręcili, facet tylko załapał ręcznie śruby bez dokręcenia, zapomniał jak zmieniali mi opony, przejechałem z elbląga do olsztyna i właśnie się tak działo sprawdziłem koła i okazało się że z przodu mam nie dokręcone śuby, u Ciebie to pewnie co innego ale uważajcie na takie wypadki. [ Komentarz dodany przez: pre_pl: 22-03-2007, 13:18 ] zdjęcia ex-auta usunięte, nic nie wnoszą do tematu
Yelo Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 A czy czasem nie zmieniłeś dopiero co kół na 15'' alu?
swiru_2005 Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Opublikowano 22 Marca 2007 właśnie że zmieniłem na alu z nówkami oponami 16". czy ma to coś wspólnego?
Yelo Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 Przy 15'' jest taka opcja, że jak źle podkleją ciężarki od wyważenia, to po prostu uderzają czasem o zacisk i to mogłoby być to stukanie, ale przy 16'' nie ma takiej opcji. Ale w takim razie to moim zdaniem jest niewyważenie koła (tego które stuka). Jedź do porządnego serwisu oponiarskiego (porządny to nie znaczy ładny i duży, tylko zaufany) i poproś o wyważenie kół. Już wiele razy spotkałem się z kłopotami z wyważeniem kół. I nawet jak to nie to, to wagi kosztują po 10-15zł, więc nie zaszkodzi.
swiru_2005 Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Opublikowano 22 Marca 2007 myślę żeo to nie to ponieważ te stuki są dopiero po zahamowaniu (zwolnieniu) a jeżeli byłyby żle wyważone to stuki byłyby ciągle. dzięki za radę i tak pojadę sprawdzić wyważenie
Yelo Opublikowano 22 Marca 2007 Opublikowano 22 Marca 2007 Właśnie spotakłem się z tym, że stuka przy hamowaniu od niewyważenia, na zakrętach głośniej. W serwisie oponiarskim stwierdzili, że oni na pewno dobrze wyważyli, ale nalegałem i zrobili jeszcze raz wagi. Zaczęło mniej stukać (właściwie to ciszej) i pojechałem do innego serwisu i po problemie. Wydaje mi się, że to ma związek z tym, że przy zaciśniętym hamulcu koło ma mniejszą swobodę ruchu, ale nie zastanawiałem się nad tym dokładnie.
swiru_2005 Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Opublikowano 22 Marca 2007 Witam. Już wiem co było przyczyną, a minowicie oderwała sie okładzina z klocka po wewnętrznej stronie tarczy i stukała podczas jazdy. Teraz wróciło wszystko do normy. Ciekawe co przyniesie następny tydzień. Dzięki za sugestie :biggrin:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się