Paatrykk Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Cześć, Powoli przymierzam się do kompletowania gratów do Stage 2 i mam dwa pytania: 1. Ktoś kupował gotowy downpipe (np. Turboworks)? Jak z jakością wykonania? Podobno nie pasuje p&p i trzeba coś przerabiać, dużo z tym zabawy? 2. Jeśli chodzi o IC, to podobno w miarę pasuje od 3.0 TDI, a może ktoś kupował np. z fmic.pl jeśli tak to jakie wymiary wybrać? Jeśli się nie opłaca to ma ktoś może nr tego IC od 3.0 tdi? Z góry dzięki za odpowiedź
corradoowner Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Teraz, Paatrykk napisał: Cześć, Powoli przymierzam się do kompletowania gratów do Stage 2 i mam dwa pytania: 1. Ktoś kupował gotowy downpipe (np. Turboworks)? Jak z jakością wykonania? Podobno nie pasuje p&p i trzeba coś przerabiać, dużo z tym zabawy? 2. Jeśli chodzi o IC, to podobno w miarę pasuje od 3.0 TDI, a może ktoś kupował np. z fmic.pl jeśli tak to jakie wymiary wybrać? Jeśli się nie opłaca to ma ktoś może nr tego IC od 3.0 tdi? Z góry dzięki za odpowiedź IC od 3.0 tdi sobie odpuść, jest nic nie warty. Kup IC od FMIC.pl o wymiarach 550x180x65 i do tego 2 kolana alu 45' fi 57mm. Długość kolan docinasz i spawasz do IC, na nie zakładasz ori węże od układu dolotowego. Jak będziesz potrzebował to wyśle Ci zdjęcia.
Kodzak33 Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 13 minut temu, corradoowner napisał: IC od 3.0 tdi sobie odpuść, jest nic nie warty. Kup IC od FMIC.pl o wymiarach 550x180x65 i do tego 2 kolana alu 45' fi 57mm. Długość kolan docinasz i spawasz do IC, na nie zakładasz ori węże od układu dolotowego. Jak będziesz potrzebował to wyśle Ci zdjęcia. Jak mocujesz sam ic fimc?
corradoowner Posted January 29, 2019 Posted January 29, 2019 Teraz, Kodzak33 napisał: Jak mocujesz sam ic fimc? Spawam do belki zderzaka dwa kątowniki alu z otworem. W IC od fmic sa wspawane tulejki z gwintem M8. IC jest sztywniejszy niż ori, w dodatku jest odsunięty od chłodnicy klimy, przez co w upały nie startują od razu wentylatory od klimy.
Paatrykk Posted January 29, 2019 Author Posted January 29, 2019 Godzinę temu, corradoowner napisał: IC od 3.0 tdi sobie odpuść, jest nic nie warty. Kup IC od FMIC.pl o wymiarach 550x180x65 i do tego 2 kolana alu 45' fi 57mm. Długość kolan docinasz i spawasz do IC, na nie zakładasz ori węże od układu dolotowego. Jak będziesz potrzebował to wyśle Ci zdjęcia. Dzięki za radę, tak też zrobię i zamówię IC od fmic. Możesz podesłać zdjęcia jak to u Ciebie wygląda
corradoowner Posted February 10, 2019 Posted February 10, 2019 W dniu 8.02.2019 o 14:27, Kopter napisał: U mnie wyszło tak 1/3 IC zasłania Ci belka zderzaka, w dodatku to najważniejsza cześć IC bo tam jak wiadomo będzie najwyższa temperatura. Mogłeś kupić IC o wysokości 180mm. Pasuje idealnie do belki zderzaka i całą swoją powierzchnią oddaje Ciepło. W Twoim przypadku większy IC nie będzie wydajniejszy a swoimi wymiarami zwiekszyles znacznie pojemność układu dolotowego, co przy seryjnej turbinie powoduje większą turbo dziurę.
Kopter Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 W dniu 10.02.2019 o 13:20, corradoowner napisał: 1/3 IC zasłania Ci belka zderzaka, w dodatku to najważniejsza cześć IC bo tam jak wiadomo będzie najwyższa temperatura. Mogłeś kupić IC o wysokości 180mm. Pasuje idealnie do belki zderzaka i całą swoją powierzchnią oddaje Ciepło. W Twoim przypadku większy IC nie będzie wydajniejszy a swoimi wymiarami zwiekszyles znacznie pojemność układu dolotowego, co przy seryjnej turbinie powoduje większą turbo dziurę. W sumie nie pomyślałem o tym i w zasadzie masz rację ale turbo dziura nie jest większa niż w przypadku seryjnego samochodu i bardzo mało odczuwalna. Temperaturę w dolocie mierzył tuner przy strojeniu i była baardzo niska (nie pamiętam dokładnie wartości) więc jestem zadowolony z tego rozwiązania.
corradoowner Posted February 15, 2019 Posted February 15, 2019 13 godzin temu, Kopter napisał: W sumie nie pomyślałem o tym i w zasadzie masz rację ale turbo dziura nie jest większa niż w przypadku seryjnego samochodu i bardzo mało odczuwalna. Temperaturę w dolocie mierzył tuner przy strojeniu i była baardzo niska (nie pamiętam dokładnie wartości) więc jestem zadowolony z tego rozwiązania. Jeżeli mierzył teraz to oczywistym jest że była niska, pytanie jaka będzie jak przyjdą upały jak zeszłego lata. Przypomnę się jak zacznie się lato. Sam jestem ciekawy jaka będzie temperatura w dolocie.
Kopter Posted February 18, 2019 Posted February 18, 2019 W dniu 15.02.2019 o 22:48, corradoowner napisał: Jeżeli mierzył teraz to oczywistym jest że była niska, pytanie jaka będzie jak przyjdą upały jak zeszłego lata. Przypomnę się jak zacznie się lato. Sam jestem ciekawy jaka będzie temperatura w dolocie. Auto było strojone w zeszłe lato przy temperaturze 29 stopni ;)
jnow Posted February 18, 2019 Posted February 18, 2019 @Kopter, z ciekawości - ile miałeś wcześniej jako seria i ile po samym remapie (Stage 1)? Zastanawiam się ile daje IC + DP i czy warto się w to bawić czy pozostać przy Stage 1, który u mnie dał 250 KM/394 Nm.
Kopter Posted February 18, 2019 Posted February 18, 2019 9 godzin temu, jnow napisał: @Kopter, z ciekawości - ile miałeś wcześniej jako seria i ile po samym remapie (Stage 1)? Zastanawiam się ile daje IC + DP i czy warto się w to bawić czy pozostać przy Stage 1, który u mnie dał 250 KM/394 Nm. Seria katalogowo miała 211km (nie mierzona) i od razu robiłem stage 3 więc nie wiem ile po samej mapie. Auto było hamowane po modyfikacjach mechanicznych (IC, DP i turbo) ale bez softu i wyszło coś ponad 260km. Stage 2 czyli IC, DP i program zazwyczaj wychodzi okolice 280km. Moim Zdaniem warto doinwestować do turbiny i przekroczyć 300km bo koszt niewiele większy. Oczywiście obowiązkowo program skrzyni jeśli masz s-tronic.
Paatrykk Posted February 24, 2019 Author Posted February 24, 2019 Intercooler i downpipe zamówione Powoli jednak skłaniam się żeby zrobić Stage 3. Ktoś podpowie czego oprócz turbinki k04-064 potrzebuję?
Kopter Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 W dniu 24.02.2019 o 21:38, Paatrykk napisał: Intercooler i downpipe zamówione Powoli jednak skłaniam się żeby zrobić Stage 3. Ktoś podpowie czego oprócz turbinki k04-064 potrzebuję? Masz już wszystko. Zamiast kupować K04 możesz też zrobić hybrydowe turbo na bazie swojej IHI - potencjał podobny jak seryjne K04.
marcin4x4 Posted March 6, 2019 Posted March 6, 2019 W dniu 10.02.2019 o 13:20, corradoowner napisał: 1/3 IC zasłania Ci belka zderzaka, w dodatku to najważniejsza cześć IC bo tam jak wiadomo będzie najwyższa temperatura. Mogłeś kupić IC o wysokości 180mm. Pasuje idealnie do belki zderzaka i całą swoją powierzchnią oddaje Ciepło. W Twoim przypadku większy IC nie będzie wydajniejszy a swoimi wymiarami zwiekszyles znacznie pojemność układu dolotowego, co przy seryjnej turbinie powoduje większą turbo dziurę. ręce opadają... jak chcesz marnować kasę na 180 to zostań przy seryjnym, to było dobre do 1.8T nie do 2.0T tej generacji. W dniu 15.02.2019 o 09:33, Kopter napisał: w zasadzie masz rację ale turbo dziura nie jest większa niż w przypadku seryjnego samochodu i bardzo mało odczuwalna nie ma racji, IC grzeje się od wlotu do wylotu (nie góra dół!) a jego znaczna część i tak pozostaje zimna. Częściowo zasłonięty FMIC to i tak większa powierzchnia i efektywność oddawania ciepła niż 180, dużo lepszy przepływ, dużo mniejsze opory i mniejszy pressure drop. Prawdę mówiąc nie wiem czy 180 by Cie nie "zdusiła", filozofuje bo nie znam nikogo kto zakłada tak małe IC do aut tej generacji. 1
Paatrykk Posted March 8, 2019 Author Posted March 8, 2019 W dniu 6.03.2019 o 21:13, marcin4x4 napisał: ręce opadają... jak chcesz marnować kasę na 180 to zostań przy seryjnym, to było dobre do 1.8T nie do 2.0T tej generacji. nie ma racji, IC grzeje się od wlotu do wylotu (nie góra dół!) a jego znaczna część i tak pozostaje zimna. Częściowo zasłonięty FMIC to i tak większa powierzchnia i efektywność oddawania ciepła niż 180, dużo lepszy przepływ, dużo mniejsze opory i mniejszy pressure drop. Prawdę mówiąc nie wiem czy 180 by Cie nie "zdusiła", filozofuje bo nie znam nikogo kto zakłada tak małe IC do aut tej generacji. Marcin, czyli Twoim zdaniem lepiej iść w 550x230x65?
marcin4x4 Posted March 8, 2019 Posted March 8, 2019 (edited) Do B8 bez problemów wchodzi 300 , nie mam doświadczenia w BP i tych rocznicach, zakładam że 230 będzie optymalna. a tak na poważnie to czemu IC a nie upgrade turbo ? albo oba... Tu masz 230+63mm rury więc dość pojemny układ a to tylko 1.8T. Gregor raczej wie co robi... Edited March 8, 2019 by marcin4x4
Paatrykk Posted March 10, 2019 Author Posted March 10, 2019 W dniu 8.03.2019 o 22:16, marcin4x4 napisał: Do B8 bez problemów wchodzi 300 , nie mam doświadczenia w BP i tych rocznicach, zakładam że 230 będzie optymalna. a tak na poważnie to czemu IC a nie upgrade turbo ? albo oba... Tu masz 230+63mm rury więc dość pojemny układ a to tylko 1.8T. Gregor raczej wie co robi... Na początku myślałem tylko o DP/IC i Stage 2. Teraz już myślę o upgradzie turbo, tylko zastawnawiam się czy iść od razu w k04 czy może zrobić hybrydę z tej co mam teraz.
Leszczonka Posted May 28, 2019 Posted May 28, 2019 Panowie odświeże temat troche i jaki dp wleciał do furki @Paatrykk jeśli można wiedzieć? Ten turboworks czy cos innego ?
Osiollekk Posted July 3, 2019 Posted July 3, 2019 Turboworks pasuje p&p? Dajcie znać, bo nie wiem czy zamawiać czy tuner ma mi spawać...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now