Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Downpipe/intercooler 2.0 Tfsi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, 

Powoli przymierzam się do kompletowania gratów do Stage 2 i mam dwa pytania:

1. Ktoś kupował gotowy downpipe (np. Turboworks)? Jak z jakością wykonania? Podobno nie pasuje p&p i trzeba coś przerabiać, dużo z tym zabawy? 

2. Jeśli chodzi o IC, to podobno w miarę pasuje od 3.0 TDI, a może ktoś kupował np. z fmic.pl jeśli tak to jakie wymiary wybrać? Jeśli się nie opłaca to ma ktoś może nr tego IC od 3.0 tdi? 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

 

Opublikowano
Teraz, Paatrykk napisał:

Cześć, 

Powoli przymierzam się do kompletowania gratów do Stage 2 i mam dwa pytania:

1. Ktoś kupował gotowy downpipe (np. Turboworks)? Jak z jakością wykonania? Podobno nie pasuje p&p i trzeba coś przerabiać, dużo z tym zabawy? 

2. Jeśli chodzi o IC, to podobno w miarę pasuje od 3.0 TDI, a może ktoś kupował np. z fmic.pl jeśli tak to jakie wymiary wybrać? Jeśli się nie opłaca to ma ktoś może nr tego IC od 3.0 tdi? 

Z góry dzięki za odpowiedź :)

 

IC od 3.0 tdi sobie odpuść, jest nic nie warty. Kup IC od FMIC.pl o wymiarach 550x180x65 i do tego 2 kolana alu 45' fi 57mm. Długość kolan docinasz i spawasz do IC, na nie zakładasz ori węże od układu dolotowego. Jak będziesz potrzebował to wyśle Ci zdjęcia.

Opublikowano
13 minut temu, corradoowner napisał:

IC od 3.0 tdi sobie odpuść, jest nic nie warty. Kup IC od FMIC.pl o wymiarach 550x180x65 i do tego 2 kolana alu 45' fi 57mm. Długość kolan docinasz i spawasz do IC, na nie zakładasz ori węże od układu dolotowego. Jak będziesz potrzebował to wyśle Ci zdjęcia.

Jak mocujesz sam ic fimc? 

Opublikowano
Teraz, Kodzak33 napisał:

Jak mocujesz sam ic fimc? 

Spawam do belki zderzaka dwa kątowniki alu z otworem. W IC od fmic sa wspawane tulejki z gwintem M8. IC jest sztywniejszy niż ori, w dodatku jest odsunięty od chłodnicy klimy, przez co w upały nie startują od razu wentylatory od klimy.

Opublikowano
Godzinę temu, corradoowner napisał:

IC od 3.0 tdi sobie odpuść, jest nic nie warty. Kup IC od FMIC.pl o wymiarach 550x180x65 i do tego 2 kolana alu 45' fi 57mm. Długość kolan docinasz i spawasz do IC, na nie zakładasz ori węże od układu dolotowego. Jak będziesz potrzebował to wyśle Ci zdjęcia.

Dzięki za radę, tak też zrobię i zamówię IC od fmic. Możesz podesłać zdjęcia jak to u Ciebie wygląda :)

Opublikowano

U mnie wyszło tak ;)

3ecc5b60d638f72agen.jpg

Opublikowano
W dniu 8.02.2019 o 14:27, Kopter napisał:

U mnie wyszło tak ;)

3ecc5b60d638f72agen.jpg

1/3 IC zasłania Ci belka zderzaka, w dodatku to najważniejsza cześć IC bo tam jak wiadomo będzie najwyższa temperatura. Mogłeś kupić IC o wysokości 180mm. Pasuje idealnie do belki zderzaka i całą swoją powierzchnią oddaje Ciepło. W Twoim przypadku większy IC nie będzie wydajniejszy a swoimi wymiarami zwiekszyles znacznie pojemność układu dolotowego, co przy seryjnej turbinie powoduje większą turbo dziurę. 

Opublikowano
W dniu 10.02.2019 o 13:20, corradoowner napisał:

1/3 IC zasłania Ci belka zderzaka, w dodatku to najważniejsza cześć IC bo tam jak wiadomo będzie najwyższa temperatura. Mogłeś kupić IC o wysokości 180mm. Pasuje idealnie do belki zderzaka i całą swoją powierzchnią oddaje Ciepło. W Twoim przypadku większy IC nie będzie wydajniejszy a swoimi wymiarami zwiekszyles znacznie pojemność układu dolotowego, co przy seryjnej turbinie powoduje większą turbo dziurę. 

W sumie nie pomyślałem o tym i w zasadzie masz rację ale turbo dziura nie jest większa niż w przypadku seryjnego samochodu i bardzo mało odczuwalna. Temperaturę w dolocie mierzył tuner przy strojeniu i była baardzo niska (nie pamiętam dokładnie wartości) więc jestem zadowolony z tego rozwiązania.

Opublikowano
13 godzin temu, Kopter napisał:

W sumie nie pomyślałem o tym i w zasadzie masz rację ale turbo dziura nie jest większa niż w przypadku seryjnego samochodu i bardzo mało odczuwalna. Temperaturę w dolocie mierzył tuner przy strojeniu i była baardzo niska (nie pamiętam dokładnie wartości) więc jestem zadowolony z tego rozwiązania.

Jeżeli mierzył teraz to oczywistym jest że była niska, pytanie jaka będzie jak przyjdą upały jak zeszłego lata. Przypomnę się jak zacznie się lato. Sam jestem ciekawy jaka będzie temperatura w dolocie. 

Opublikowano
W dniu 15.02.2019 o 22:48, corradoowner napisał:

Jeżeli mierzył teraz to oczywistym jest że była niska, pytanie jaka będzie jak przyjdą upały jak zeszłego lata. Przypomnę się jak zacznie się lato. Sam jestem ciekawy jaka będzie temperatura w dolocie. 

Auto było strojone w zeszłe lato przy temperaturze 29 stopni ;)

bartpol wykres.jpg

Opublikowano

@Kopter, z ciekawości - ile miałeś wcześniej jako seria i ile po samym remapie (Stage 1)? 

Zastanawiam się ile daje IC + DP i czy warto się w to bawić czy pozostać przy Stage 1, który u mnie dał 250 KM/394 Nm.

Opublikowano
9 godzin temu, jnow napisał:

@Kopter, z ciekawości - ile miałeś wcześniej jako seria i ile po samym remapie (Stage 1)? 

Zastanawiam się ile daje IC + DP i czy warto się w to bawić czy pozostać przy Stage 1, który u mnie dał 250 KM/394 Nm.

Seria katalogowo miała 211km (nie mierzona) i od razu robiłem stage 3 więc nie wiem ile po samej mapie. Auto było hamowane po modyfikacjach mechanicznych (IC, DP i turbo) ale bez softu i wyszło coś ponad 260km.

Stage 2 czyli IC, DP i program zazwyczaj wychodzi okolice 280km. Moim Zdaniem warto doinwestować do turbiny i przekroczyć 300km bo koszt niewiele większy. Oczywiście obowiązkowo program skrzyni jeśli masz s-tronic.

Opublikowano

Intercooler i downpipe zamówione ;) Powoli jednak skłaniam się żeby zrobić Stage 3. Ktoś podpowie czego oprócz turbinki k04-064 potrzebuję? 

Opublikowano
W dniu 24.02.2019 o 21:38, Paatrykk napisał:

Intercooler i downpipe zamówione ;) Powoli jednak skłaniam się żeby zrobić Stage 3. Ktoś podpowie czego oprócz turbinki k04-064 potrzebuję? 

Masz już wszystko. Zamiast kupować K04 możesz też zrobić hybrydowe turbo na bazie swojej IHI - potencjał podobny jak seryjne K04.

Opublikowano
W dniu 10.02.2019 o 13:20, corradoowner napisał:

1/3 IC zasłania Ci belka zderzaka, w dodatku to najważniejsza cześć IC bo tam jak wiadomo będzie najwyższa temperatura. Mogłeś kupić IC o wysokości 180mm. Pasuje idealnie do belki zderzaka i całą swoją powierzchnią oddaje Ciepło. W Twoim przypadku większy IC nie będzie wydajniejszy a swoimi wymiarami zwiekszyles znacznie pojemność układu dolotowego, co przy seryjnej turbinie powoduje większą turbo dziurę. 

ręce opadają... jak chcesz marnować kasę na 180 to zostań przy seryjnym, to było dobre do 1.8T nie do 2.0T tej generacji. 

W dniu 15.02.2019 o 09:33, Kopter napisał:

w zasadzie masz rację ale turbo dziura nie jest większa niż w przypadku seryjnego samochodu i bardzo mało odczuwalna

nie ma racji, IC grzeje się od wlotu do wylotu (nie góra dół!) a jego znaczna część i tak pozostaje zimna. Częściowo zasłonięty FMIC to i tak większa powierzchnia i efektywność oddawania ciepła niż 180, dużo lepszy przepływ, dużo mniejsze opory i mniejszy pressure drop.

Prawdę mówiąc nie wiem czy 180 by Cie nie "zdusiła", filozofuje bo nie znam nikogo kto zakłada tak małe IC do aut tej generacji. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 6.03.2019 o 21:13, marcin4x4 napisał:

ręce opadają... jak chcesz marnować kasę na 180 to zostań przy seryjnym, to było dobre do 1.8T nie do 2.0T tej generacji. 

nie ma racji, IC grzeje się od wlotu do wylotu (nie góra dół!) a jego znaczna część i tak pozostaje zimna. Częściowo zasłonięty FMIC to i tak większa powierzchnia i efektywność oddawania ciepła niż 180, dużo lepszy przepływ, dużo mniejsze opory i mniejszy pressure drop.

Prawdę mówiąc nie wiem czy 180 by Cie nie "zdusiła", filozofuje bo nie znam nikogo kto zakłada tak małe IC do aut tej generacji. 

Marcin, czyli Twoim zdaniem lepiej iść w 550x230x65? 

Opublikowano (edytowane)

Do B8 bez problemów wchodzi 300 :), nie mam doświadczenia w BP i tych rocznicach, zakładam że 230 będzie optymalna.

a tak na poważnie to czemu IC a nie upgrade turbo ? albo oba...

Tu masz 230+63mm rury więc dość pojemny układ a to tylko 1.8T. Gregor raczej wie co robi...

 

 

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano
W dniu 8.03.2019 o 22:16, marcin4x4 napisał:

Do B8 bez problemów wchodzi 300 :), nie mam doświadczenia w BP i tych rocznicach, zakładam że 230 będzie optymalna.

a tak na poważnie to czemu IC a nie upgrade turbo ? albo oba...

Tu masz 230+63mm rury więc dość pojemny układ a to tylko 1.8T. Gregor raczej wie co robi...

 

 

Na początku myślałem tylko o DP/IC i Stage 2. Teraz już myślę o upgradzie turbo, tylko zastawnawiam się czy iść od razu w k04 czy może zrobić hybrydę z tej co mam teraz.  

Opublikowano

Panowie odświeże temat troche i jaki dp wleciał do furki @Paatrykk jeśli można wiedzieć? Ten turboworks czy cos innego ?

Opublikowano

Turboworks pasuje p&p? Dajcie znać, bo nie wiem czy zamawiać czy tuner ma mi spawać...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...