wisiel Opublikowano 11 Lutego 2019 Opublikowano 11 Lutego 2019 20 minut temu, Jaceqpro napisał: Koledzy po przerwie piszę co już zrobiłem, wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu okazało się że to nie on, ponieważ po odpaleniu i rozgrzaniu silnika poczekałem ok 10 min i już nie odpalił. Ostatnio miałem taką sytuację że jadąc samochodem przy wysokich obrotach nagle silnik zgasł i nie chciał zapalić dopóki nie ostygł. Podejrzenia moje wtedy padły na cewkę więc ją dzisiaj wymieniłem ale testy były zbyt krótkie żeby potwierdzić że pomogło Komputer oczywiscie nic nie pokazuje. Został mi jeszcze do wymiany czujnik położenia wału. Napiszcie proszę czy taki z oznaczeniem 050906433 bedzie odpowiedni do silnika ALZ ? widze ze pasuje on również do Audi 80 B4 1,8 i A4 B5 1,8... Ponadto mam do was pytanie ponieważ podczas wymiany cewki zauważyłem, że jeden z przewodów podciśnienia jest scisniety trytką a w miejscu gdzie zasysa powietrze aż się spłaszczył od zasysania. Wrzucam fotkę może ktoś napisać w jakim celu ktoś mógł coś takiego zrobić ? i co to jest za przewód ? w króćcu od strony przepustnicy było w nim sporo czarnego syfu który przeczyściłem. A prosze jeszcze o informacje gdzie jest umiejscowiony czujnik położenia wału w silniku ALZ. Pozdrawiam i dzieki za informacje. Czujnik położenia wału mocowany jest na przekładni w okolicach koła zamachowego. wpięty do inatalacji jest poprzez wtyczkę zamocowaną na grodzi. Nie wiem nawet czy to nie jest ta bordowa wtyczka widoczna na zdjęciu. Chyba że to od sondy. U mnie zwalony czujnik w którejś audicy dawał podobne objawy. W skrajnych przypadkach odpalałem auto rozrusznikiem na dwójce. Jak nim podjechałem kawałek to zapalał. Ryzykowny sposób ale działał.
Jaceqpro Opublikowano 11 Lutego 2019 Autor Opublikowano 11 Lutego 2019 4 minuty temu, sitar napisał: Sprawdzałes czy widzi obroty w VCds Tak widzi obroty w VCDSie jak kręci silnikiem i nie odpala to wskazówka obrotomierza sie lekko podnosi
Jaceqpro Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 Panowie winna okazała się cewka na razie jest ok. Czujnika położenia wału nie zdążyłem zmienić. Dzieki wszystkim za pomoc. A czy ktoś coś może powiedzieć w związku z tym przewodem podciśnienia scisnietym trytką, od czego on jest ?
W.W. Opublikowano 26 Lutego 2019 Opublikowano 26 Lutego 2019 Bardzo ważny w tym siniku jest ten tzw "eżektor".Mialem też podobne objaky i nawet nie przypusczałem,że wymiana na nowy "eżektora" (fachowo popastrumieniowa)zmieni zachowanie silnika,i przywróci normalne zachownie silnika.Koszt części ok150,- w ASO (nie warto kupować na szrotach,aledrogo itp)to jest delikatne urządzenie,z plstikowymi gietkimi,zaworkami,i stare wykruszają się,powodują zakłócenia bardzo ważnej dla normalnej pracy tego idealnego silnika.Zacząłbym,od tego eżektora i nie wydawal na cewki,i inne sprawne przewoduy podcisnienie.Ja też wymyślalem,zapominając,że ten element z czasem(kilka lat) jest przegrzny i delkatne klapki,zawory,rozsypują si,ę i są nienaprawialne,Wymienić,stare na smietnik,albo na połkę,dla ciekawych.Ten sinik jest prosty i niezawodny,przy odrobinie dbałosci.Polożenie wału jest ważne,cewka też,ale" po co leczyć wątrobę,jak boli ucho."Musi być jakiś związek przyczynowo skutkowy.Nawet jeśli nie potrzbny dziś ,zakup eżektor w aso i jutro ładnie zamontuj,oczywiście Akku musi mieć minimum 12,6V czyli być "gotowy do jazdy".THX WW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się