Blade9601 Opublikowano 10 Lutego 2019 Opublikowano 10 Lutego 2019 Witam! Posiadam AUDI A4 B7 2.0TDI (136KM), mam problem z turbiną, która przy przyspieszeniu i wkręceniu na około 2500obr, wchodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownemu włączaniu silnika znowu turbina zaczyna działać, ale w ten sam sposób. Zastanawiam się i proszę o poradę od czego zacząć szukać, żeby nie robić tego od najgrubszych rzeczy, a potem jak zwykle okaże się, ze była to jakaś wtyczka czy coś podobnego. Samochód ma zrobione 213000 KM, więc wcale nie dużo, aby turbo się skończyło. Dzisiaj wpiąłem komputer i pokazały się następujące błędy: 19559 - Silnik przepustnicy zawirowania: uszkodzenie 16618 - Regulacja ciśnienia doładowania: osiągnięty koniec zakresu regulacji 16622 - Czujnik ciśnienia doładowania, zbyt wysoki sygnał EOBD P2108 - Parametry modułu sterującego siłownikiem "A" przepustnicy Z góry dziękuje za odpowiedź i pomoc. Pozdrawiam!
Kimas97 Opublikowano 10 Lutego 2019 Opublikowano 10 Lutego 2019 Miałem ten sam błąd co Ty; Regulacja ciśnienia doładowania plus czujnik ciśnienia. Kupiłem nowy czujnik nic to nie dało 250 zł. Mechanik wyczyścił Turbo nic to nie dało skończyło się regeneracją. U Ciebie będzie to samo. Jak Ci sfista przy przyspieszaniu to regeneracja. Ja wywaliłem kasę w błoto nic to nie dało zregenerowałem turbo w listopadzie do dziś nic wszystko ok.
Blade9601 Opublikowano 11 Lutego 2019 Autor Opublikowano 11 Lutego 2019 Hmmm, czy śwista... właśnie powiedział bym, że zachowuje się cicho do tego stopnia, aż nie wejdzie w tryb awaryjny. Posiadam jeszcze Astra J 1.7CDTI, Ale tam to słychać ja strasznie, jakby miała się za chwile zatrzeć, ale działa bez zarzutu jak na razie od ponad 3 lat. Także, chciałem na początku wykluczyć wszystkie najmniejsze problemy, żeby od razu nie robić regenacji. Dodam jeszcze, że na postoju szarpie budą, raz na jakieś 10s, ale to mi się wydaje, że poduszka chyba wytyrana.
hager84 Opublikowano 11 Lutego 2019 Opublikowano 11 Lutego 2019 Masz zasyfioną zmienną geometrie w turbinie nic tylko wyczyścić i luknąć czy nie trzeba regenerowac
Kimas97 Opublikowano 11 Lutego 2019 Opublikowano 11 Lutego 2019 Ja miałem czyszczoną zmienna geometrię i nic to nie dało. 2 tygodnie i znowu tryb awaryjny. Po regeneracji spokój.
Blade9601 Opublikowano 11 Lutego 2019 Autor Opublikowano 11 Lutego 2019 5 godzin temu, Kimas97 napisał: Ja miałem czyszczoną zmienna geometrię i nic to nie dało. 2 tygodnie i znowu tryb awaryjny. Po regeneracji spokój. Też biorę to pod uwagę, ale pierwsze zastosuje się do rad "hager84". Na spokojne, po przemyśleniu, mogą to być zasyfione kierownice turbiny, ale pierwsze na co zwrócę uwagę to gruszka, która mogła po prostu się zablokować i nie ustawia kąta kierownic. Tak jak pisałem, Turbo działa cicho i bez gwałtownych przyspieszeń nie wchodzi w tryb awaryjny. Gdy wcisnę pedał gazu, łopatki kierownic powinny zmienić kat, a jeśli tego nie robią, to myślę, ze będzie to zablokowanie któryś z podzespołów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się