MoSSS Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Witam, mam dość denerwujący problem z autem : - moc spadła z ok 190 -200 KM do 80 ? - turbina ładuje max 0.2 bara (wcześniej ok 1 bar) - pojawił się odgłos pracy turbo, którego wcześniej prawie wogóle niesłyszałem gdyż filtr stożkowy zagłuszał - świece są bardzo osmolone - auto pali dużo wiecej paliwa - silnik pompuje bardzo małe ilości powietrza Z elementów które sprawdziłem : - przepływomierz - sonda lambda (mam drugą sondę od zwykłego 1.8, ale żadnej różnicy niezauważyłem podczas pracy) - N75 , po odłączeniu kabelka , pracuje dalej tak samo Autko jeździ z chipem już ponad rok i nie było nigdy tego typu problemów. - Czy może to być zatkany katalizator ? Chociaż zastanawiam się czy kat będzie powodował bogatą mieszankę - Czy mozna odkręcić kata za turbo , żeby podłuchać jak się auto będzie zachowywać ? - Martwi mnie też odgłos turbiny który pojawił razem ze spadkiem mocy , czyżby to jej koniec ? Jakiekolwiek podpowiedzi co można jeszcze sprawdzić mile widziane Na dniach zainwestuje w VAG, może dowiem się czegoś więcej.
mareks84 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 sciagnij waz i wymacaj reka wirnik czy sie obraca czy nie ma luzu,ja tez walcze ze spadkiem mocy i mysle ze DV mi puszcza bo taki dziwnie slychac dzwiek jak przyspieszam-popuszczania powietrza,swist[br]Dopisany: 04 Marzec 2009, 14:34_________________________________________________jezeli zawiesila ci sie DV-ka w pozycji otwartej to sp***rza powietrze i tak moze sie dziec ze nie ma ładowania odpowiedniego i sie muli co za tym idzie....
MoSSS Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Opublikowano 4 Marca 2009 sprawdzę DV , choć ma tylko 9 miesięcy , stara była zużyta a nową kupiłem od TT225 w ASO[br]Dopisany: 04 Marzec 2009, 16:18_________________________________________________rozebrałem cały układ dolotowy na poszczególne części, wszystko wygląda dobrze, wirnik sie kręci, DV wyglada tak dobrze jak wtedy kiedy ją montowałem, podczas jej wyciągania rozerwał mi się ten wąski kabel od góry , był tak bardzo sparciały. :/ Obecnie (na urwanym kabelku) po przyciśnięciu gazu i szybkim puszczeniu samochód wydaje dźwięk jakby powietrze w układzie odbijało sie od ścianek powodując echo , dokładnie tak samo jak przed wymianą DV na nową. Ale żadnej różnicy podczas jazdy niezaobserwowałem, ciśnienie jak było do 0,2 tak jest ciągle :/
mareks84 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 hmm a moze padla ci membranka w WG i nie otwiera sie sztanga przez co nie ma ladowania...[br]Dopisany: 04 Marzec 2009, 18:52_________________________________________________lub poprostu przyblokowal sie ten zawork co steruje nim WG i jest w pozycji otwartej...
Dev Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 jezeli jest to wina WG to zdejmij przewód gumowy z aktuatora, dmuchnij w niego spręzonym powietrzem i zobacz jak pracuje cięgno ale najpierw podstawa; VAG
MoSSS Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Opublikowano 5 Marca 2009 VAG zakupiony ,czekam na odebranie przesyłki
ajax Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 rozebrałem cały układ dolotowy na poszczególne części, wszystko wygląda dobrze, wirnik sie kręci, DV wyglada tak dobrze jak wtedy kiedy ją montowałem, podczas jej wyciągania rozerwał mi się ten wąski kabel od góry , był tak bardzo sparciały. :/ Obecnie (na urwanym kabelku) po przyciśnięciu gazu i szybkim puszczeniu samochód wydaje dźwięk jakby powietrze w układzie odbijało sie od ścianek powodując echo , dokładnie tak samo jak przed wymianą DV na nową Kolego jezeli dobrze rozumiem to masz odlaczony przewod od podcisnienia z kolektora ssacego? Czyli DV nie pracuje wcale? Byc moze to bylo przyczyna smierci turbo...
MoSSS Opublikowano 5 Marca 2009 Autor Opublikowano 5 Marca 2009 Kolego jezeli dobrze rozumiem to masz odlaczony przewod od podcisnienia z kolektora ssacego? W tym momencie tak ,uruchomiłem auto raz, żeby sprawdzić skutki, a teraz stoi pod domem i nieodpalam nawet , ale przed operacją wyciągania DV przewód ten był ok .
poziek Opublikowano 5 Marca 2009 Opublikowano 5 Marca 2009 jezeli jest to wina WG to zdejmij przewód gumowy z aktuatora, dmuchnij w niego spręzonym powietrzem i zobacz jak pracuje cięgno jedna z niewielu właściwych sugestii jeżeli nie słyszysz żadnego "syczenia" jakby była nieszczelność w dolocie to najpewniej problem z membraną westegata...
MoSSS Opublikowano 6 Marca 2009 Autor Opublikowano 6 Marca 2009 dzięki , postaram się jutro wziąść za WG, może trochę cieplej będzie (zawiewa u mnie od morza i zimno jak cholera) :decayed:[br]Dopisany: 05 Marzec 2009, 17:45_________________________________________________Wyskoczył mi taki błąd : 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 35-00 - - ale czy nie jest on spowodowany tym urwanym kabelkiem ?? Załatwię gdzieś taki kabel to zrobie logi dynamiczne.
szogun0 Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 A ja obstawiam dziurę w dolocie za turbo. Dlatego świece są okopcone i słychać turbinę. Albo węże, albo intercooler.
MoSSS Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Opublikowano 17 Marca 2009 Przyjżałem się dzisiaj wszystkim rurom w dolocie , wyglądają dobrze ale okazało się, że intercooler jest pogięty :/ autko miało kiedyś wypadek, widocznie nikt intercoolera nie wymienił. Trzeba się wybrać na szrot poszukać jakiegoś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się