Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Urwany wąż


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

A4 b7 1.8t pękł mi przewód klimatyzacji o numerze 8E0260707AN. Stało się to na początku zimy wiec zostawiłem to do naprawy na wiosnę(zimno w garażu). Zakupiłem ten waż, do tego zakupiłem nowy osuszacz oraz dławik. Zauważyłem również że przy mrozach sprężarka sama się włączała( czerwone światełko na econ przestało się świecić), zrobiło mi się tak może z 5 razy. Chciałem zapytać czy przez to mogło coś ulec zniszczeniu, oraz czytałem gdzieś że do sprężarki dolewa się także olej. Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć o co chodzi?

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Z tego co przeczytałem, czyli teoretycznie mogła paść sprężarka, jeśli układ jest rozszczelniony

 

Opublikowano

Idzie jakoś sprawdzić tą sprężarkę czy działa? Jak tak to jak? Moge ja bez problemu wyciągnąć na stół. 

Opublikowano
23 godziny temu, Drennei napisał:

Idzie jakoś sprawdzić tą sprężarkę czy działa? Jak tak to jak? Moge ja bez problemu wyciągnąć na stół. 

Pokręć kołem pasowym jak sprzęgło jest sprawne,  jak będzie się lekko kręcić to znaczy że sprawna

Opublikowano

Poniekąd dołączę się do tematu.

U siebie zauważyłem nieszczelnego węża tego co wchodzi na dole do skraplacza. Przypuszczam, że to on jest winowajcą słabo działającej klimatyzacji, bo po prostu ucieka tamtędy czynnik. Cieknie w okolicach zakucia gumy więc wymaga on naprawy lub wymiany.

Pytanie do kogoś kto musiał wymieniać/naprawiać węża.

Pakowaliście zamienniki czy dało radę to gdzieś naprawiać? Widzę zamiennik tego węża za trochę ponad 100zł i wziąłbym, ale zastanawiam się jak z jakością.

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, Emejcz napisał:

Poniekąd dołączę się do tematu.

U siebie zauważyłem nieszczelnego węża tego co wchodzi na dole do skraplacza. Przypuszczam, że to on jest winowajcą słabo działającej klimatyzacji, bo po prostu ucieka tamtędy czynnik. Cieknie w okolicach zakucia gumy więc wymaga on naprawy lub wymiany.

Pytanie do kogoś kto musiał wymieniać/naprawiać węża.

Pakowaliście zamienniki czy dało radę to gdzieś naprawiać? Widzę zamiennik tego węża za trochę ponad 100zł i wziąłbym, ale zastanawiam się jak z jakością.

Ja kupowałem używkę na allegro, możesz obciąć przy samym zakuciu i na nowo zakuć,mam taki zakuty na nowo,ale trochę krzywo mi to zrobili i dlatego wpadła używka

15547549816921991427587.jpg

Edytowane przez greg2505
Opublikowano
W dniu 8.04.2019 o 22:21, greg2505 napisał:

Ja kupowałem używkę na allegro, możesz obciąć przy samym zakuciu i na nowo zakuć,mam taki zakuty na nowo,ale trochę krzywo mi to zrobili i dlatego wpadła używka

15547549816921991427587.jpg

U mnie dokładnie ten sam przewód w tym samym miejscu jest upocony :) Zrobiłem wywiad i kupilem nówkę zamiennik z allegro. Będę niedługo wymieniał.
Chcę też wymienić osuszacz, ale obawiam się trochę czy bezproblemowo odkręcą mi się od niego przewody. Wymieniałeś u siebie może?

Opublikowano

Tak wymieniałem osuszacz i dyszę rozprężną , wszystko poszło bez problemu, tylko i tak musisz jechać na maszynę , to ci to od razu wymienią, ja wymieniałem sam bo układ był pusty

Opublikowano

Przewód zamawiałeś po numerze bo są 2 rodzaje i nie pasują zamiennie

Opublikowano

Tak. Zamawiałem po numerze z Etki. Ja mam b7 i w tym roczniku to tylko jeden był do wyboru 8E0260710H.
Pojadę na odciągnięcie czynnika, choć wiele go tam raczej nie ma, bo chłodzi słabo. Później wymienię i następnego dnia pojadę na nabicie.

Opublikowano (edytowane)

Wiesz że jazda bez czynnika może się skończyć zatarciem sprężarki , bo ona chodzi cały czas bez względu na econ, chociaż u ciebie olej będzie tylko gazu nie będzie , ale lepiej zrób to na miejscu to jest 10 minut roboty

Edytowane przez greg2505
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Czytałem trochę o tym, ale widzę opiie są bardzo podzielone. Mi logika podpowiada, że jak w układzie jest olej, a raczej jest, bo klima mi w końcu działa, to przez te dwa dni raczej się nic nie zadzieje.
Pytałem gościa od klimy to też mi powiedział, że nic się nie zadzieje.

 

Chyba będę musiał to jakoś przeorganizować. Nie chciałbym tego dziadostwa zatrzeć, ale to jest bardzo problematyczne, że nie można normalnie spuścić czynnika i jeździć. Przecież jedna mała awaria i co, sprężarkę masz na śmieci? Bez sensu.
W b7 nie wymienisz tego w 10 minut. Za dużo trzeba demontować.

Edytowane przez Emejcz
Opublikowano

no właśnie opinie są podzielone,wg mnie nic się nie stanie jeśli rozszczelnienie jest powyżej sprężarki ,było tak u mnie i jeździłem tak ok pół roku nieświadomie,wtedy nie wiedziałem że sprężarka chodzi cały czas,od tego czasu minęło parę lat i nic się nie dzieje,uszkodzony miałem ten sam wąż co ty tylko przy osuszaczu,ok co do wymiany to masz rację bo ja myślałem o samym osuszaczu ,a ty jeszcze przewód musisz od chłodnicy odkręcić ,co wiąże się ze zwaleniem zderzaka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...