Bobidiusz Opublikowano 3 Marca 2019 Opublikowano 3 Marca 2019 Witam Mam problem z kopceniem auta na biało i spalaniem pokładów oleju po każdej przejażdżce autem średnio 2 razy w tygodniu uzupełniam olej , uszczelka pod głowicą wymieniona miesiąc temu , auto czym bardziej rozgrzane t bardziej dymi . Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
matisstz Opublikowano 3 Marca 2019 Opublikowano 3 Marca 2019 Ciągnie olej od cholery... jedź do mechanika bo może robotę spartolił, założył głowicę bez planowania bądź nie widział czy jest uszkodzona... na moje oko na pierścienie czy uszczelniacze zaworów to nie wygląda bo im masz bardziej rozgrzany silnik tym wiecej dymu
Bobidiusz Opublikowano 3 Marca 2019 Autor Opublikowano 3 Marca 2019 Glowica była planowana i gniazda zaworowe były szlifowane mówił że kończa się pierścienie ale to na pierścienie za dużo oleju a nie widać nigdzie wycieków a ostatnio nawet nie mam chwili żeby zajrzeć co się dzieje nie lecę od razu do mechanika bo nie zobaczyłem nawet co się dzieje dlatego piszę na forum żeby wykluczyć rzeczy które nie pasują do moich objawów . A nie może to być odma albo zatkany smog ?
maciej_m Opublikowano 3 Marca 2019 Opublikowano 3 Marca 2019 (edytowane) No to cię ładnie pan, pożal się Boże "mechanik" (tfu no k_rew po prostu zwykla) naciął. Zrobił głowice, poskładał motor a potem mówi że pierścienie zajeżdżone. To po jaki wuj to składał z powrotem skoro miał już głowice w górze? Teraz znów trzeba będzie podnieść głowicę, nowa uszczelka, nowe... itd, itd. Jedź do gościa z koktajlem mołotowa i podpal mu budę to może już innych tak parszywie nie natnie. Jeżeli nie ubywa płynu chłodniczego (mógłby być przyczyną kopcenia na biało), głowica jest po powiedzmy remoncie, a auto pali mnóstwo oleju to masz do zrobienia pierścienie. Oby tylko bo mogą być też luzy na sworzniach tłokowych a to dodatkowo zwiększa efekt pompowania oleju w górę. Czy ten oszust dokonał jakiejkolwiek diagnostyki silnika zanim zabrał się za głowicę? Im cieplejszy silnik tym bardziej dymi bo jak motor jest zimny to olej jest jeszcze w miarę gęsty i lepiej uszczelnia komorę spalania. Jak olej się nagrzeje i uzyskuje lepkość roboczą to się pięknie pompuje do komór spalania i dalej masz już okazałą chmurę za autem. Nagrzej silnik i powąchaj ten dym. Jeżeli to olej (a cóż w tym wypadku mogłoby być innego) to zapach będzie charakterystyczny. Kupiłem auto z takim samym problemem. Na jeździe próbnej wszystko było git bo auto nie zdążyło się nagrzać. A potem okazało się że motor do remontu (m. in. zapieczone pierścienie). Auto mogłoby w marynarce wojennej stawiać zasłonę dymną - kopcił raczej na szaro a na pewno nie na niebiesko. Na szczeście handlarz okazał się w miarę uczciwy (partycypował w kosztach naprawy) i do dziś autko śmiga aż miło, choć facet był gotów tego samego dnia oddać gotówkę. Nie czekaj dolewając olej bo będzie tylko gorzej - zniszczysz m.in. katalizator. Znajdź kogoś kogo można nazwać mechanikiem samochodowym i niech Ci to ogarnie. PozdrawiaMM Edytowane 3 Marca 2019 przez maciej_m
Bobidiusz Opublikowano 10 Marca 2019 Autor Opublikowano 10 Marca 2019 Panowie a czy jest opcja wyjęcia tłoków przez miskę olejowa w 1.6 ADP wiem że nie powinno się tego robić ale nie chce ruszać już góry silnika nie interesuje mnie że będzie ciężko i będzie dużo rozbierania że ciężko będzie włożyć tłoki znowu chodzi o koszty i żeby znowu nie rozbierac tego co jest już dobrze zrobione jest opcja to zrobić czy totalnie się nie da przez konstrukcje silnika ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się