Skocz do zawartości
IGNOROWANY

S4 strojenie do PB98


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie, 

 

mam S4 z USA i zastanawiam się czy przed zalaniem PB98 muszę go dostrajać do tego paliwa. Jeśli tak to czy są jakieś korzyści wymierne takiego zabiegu ? 

 

 

Pozdrawiam,

M.

Opublikowano

Na klapce z wlewu masz dozwolone paliwo jakie możesz lać, oraz do którego silnik jest przystosowany.

Opublikowano

dzięki ale widuję to klapkę co najmniej 3 razy w tygodniu ? jest 91/95 ale zatanawiam się czy przy zalaniu 98 będzie jakaś wartość dodana ?

Opublikowano

Dziwne, że S4 fabrycznie pod 91/95 zestrojone jest, nawet mój ASN ma 95/98.. jeżeli chcesz przyrost na 98 to pod 98 trzeba najpierw zestroić żeby efekty jakieś były.

Opublikowano
5 godzin temu, Langista napisał:

Dziwne, że S4 fabrycznie pod 91/95 zestrojone jest, nawet mój ASN ma 95/98.. jeżeli chcesz przyrost na 98 to pod 98 trzeba najpierw zestroić żeby efekty jakieś były.

A od kiedy na 98 będzie przyrost?

Na 98 będzie lepsza kultura pracy lepiej będzie się to spalało ale przyrostu z tego co się orientuje nie ma. Wręcz przeciwnie pomimo że 95 ma mniej oktanów to jakiś nie duży procent mocy czy tam przyrostu jest więcej na 95 niż 98

Opublikowano

To zauważ, że większość tunerów jak stroi auta, to największe przyrosty są jak każą zalewać 98 przed przyjazdem na hamownię :)

Opublikowano

Wraz ze wzrostem wartości oktanowej spada wartość opałowa paliwa.

Wraz ez spadkiem wartości opałowej spada moc silnika na danym paliwie.

A co robią tunerzy czy pseudotunerzy to już inna bajka....

 

Jeśli silnik jest przystosowany do 98 to taki tuner powinien stroić na 98 pozatym 98 jest bardziej odporna na spalanie stukowe detonacyjne i jak je tam jeszcze zwał co za tym idzie lepiej spala się mieszanka i bardziej przewidywanie da się wystroić silnik

ALE NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO ZE  WZROSTEM  MOCY

Im więcej oktanów tym wartość opałowa paliwa mniejsza tym mniejsza MOC na danym paliwie 

Fizyki nie zmienisz.

 

Opublikowano

W takim razie wychodzi, że 98 zdrowsze dla silnika na dłuższą metę?

Opublikowano
19 minut temu, Robero321 napisał:

Wraz ze wzrostem wartości oktanowej spada wartość opałowa paliwa.

Wraz ez spadkiem wartości opałowej spada moc silnika na danym paliwie.

A co robią tunerzy czy pseudotunerzy to już inna bajka....

 

Jeśli silnik jest przystosowany do 98 to taki tuner powinien stroić na 98 pozatym 98 jest bardziej odporna na spalanie stukowe detonacyjne i jak je tam jeszcze zwał co za tym idzie lepiej spala się mieszanka i bardziej przewidywanie da się wystroić silnik

ALE NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO ZE  WZROSTEM  MOCY

Im więcej oktanów tym wartość opałowa paliwa mniejsza tym mniejsza MOC na danym paliwie 

Fizyki nie zmienisz.

 

Z tego co mi wiadomo, to sterownik jak wyczuje spalanie stukowe to wchodzi na inne mapy, zabezpieczające przed tym poprzez przesunięcie zapłonu. Więc jednak w praktyce jest odwrotnie.  

Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak jest, a strojąc na 100 oktan można spokojnie 10km więcej ugrać w stosunku do 98. I nie są to jakieś cuda, a kwestia innego ustawienia zapłonu na paliwie o wyższej wartości oktanowej.

Kolega Robero321 trochę sie zagubił w swoim rozumowaniu.

Edytowane przez bartez90
Opublikowano

To co robi sterownik to inna rzecz.

I nie wmówicie mi że silnik przystosowany do 95 będzie miał więcej koni na 98   To tak nie działa.

 

NIE nie pogubiłem się  nie czytacie ze zrozumieniem.

Nie zmienisz fizyki paliwo o większej ilości oktanów ma mniejszą wartość opałową i tego nie zmienisz przez żadne strojenie.

Oczywiście po wystrojeniu na dane paliwo silnik może mieć perę koni więcej ale do cholery nie przez to że stosowałeś paliwo o większej ilości oktanów a przez to że po strojeniu na dane paliwo proces spalania jest prawidłowy w danym silniku co więcej przy większej ilości oktanów łatwiej jest uzyskać prawidłowy proces spalania niż przy np 95...

Idąc dalej tym tokiem rozumowania ktoś by mógł powiedzieć ze osoby strojące silniki idą na łatwiznę strojąc na paliwie o większej ilości oktanów.. bo z definicji na paliwie o większej ilości oktanów proces spalania przebiega lepiej niż przy mniejszej ilości oktanów..

 

Nie lubię się powtarzać ale napisze jeszcze raz więcej oktanów mniejsza wartość opałowa paliwa i mniejsza moc ale lepiej przebiega proces spalania

 

 

Opublikowano
52 minuty temu, Robero321 napisał:

Oczywiście po wystrojeniu na dane paliwo silnik może mieć perę koni więcej ale do cholery nie przez to że stosowałeś paliwo o większej ilości oktanów a przez to że po strojeniu na dane paliwo proces spalania jest prawidłowy w danym silniku co więcej przy większej ilości oktanów łatwiej jest uzyskać prawidłowy proces spalania niż przy np 95...

Pytanie w temacie brzmi czy można coś uzyskać przez korekte na 98 a odpowiedź brzmi tak. Nikt Ciebie nie pyta o to wartość opałową paliwa tylko o to czy można uzyskać więcej mocy. Tak, można. Przeczytaj sobie na spokojnie od początku i nie mieszaj człowiekowi w głowie

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Chyba czytasz wybiórczo. Pytań i stwierdzeń było wiele miedzy innymi że na 100 oktanowej benzynie będziesz miał więcej mocy niż na 98 a to właśnie przez strojenie a nie przez to że więcej oktanów.. I nie będzie jej więcej niż gdyby wystroić silnik na 98....

Tak samo jak i pytanie autora tematu czy będzie wartość dodana przy paliwie 98 gdy na wlepce jest 91/95

Nie nie będzie wartości dodanej jeśli chodzi o  moc silnika ...

Po strojeniu trochę się to poprawi ale nie uzyskasz przyrostu mocy takiego żeby było dużo lepiej niż silnik wystrojony na 95

Po strojeniu do danego paliwa kultura pracy silnika będzie lepsza. Czym więcej oktanów tym lepsza kultura przez co dochodzi parę dosłownie parę kucy ale to nie przez to że zostało zalane paliwo o większej wartości oktanowej.

Pierwsze pytanie brzmi czy są wymierne korzyści z zabiegu przejścia paliwa na 98 i tu w zależności o jakie korzyści chodzi...

Bo możesz sobie pisać że są  a ja mogę pisać że nie...   Zależny o jakie korzyści chodzi.

Opublikowano (edytowane)

Zakończ człowieku ten temat, bo jak wystroisz u tunera auto na 98 to zrobisz więcej km niż na 95. Tak samo jak wystroisz na 100, to zrobisz więcej km niż na 98. Różnica po strojeniu na 98, a na 100 to około 10km na korzyść 100 oczywiście, a w mocniejszych autach i 20km. W drugą stronę jak wlejesz 98 lub 100 do silnika, który jest wystrojony pod 95 nie odniesiesz korzyści, bo trzeba go wystroić pod 98 lub 100. Proste dla dziecka w przedszkolu, a Twoje dywagacje nic nie wnoszą do tego tematu i są bezsensowne.

Edytowane przez bartez90
Opublikowano

Ok pisałeś o kilometrach.  To tak będzie przejedzie parę kilometrów więcej.

  Sory Twoje km odczytałem to jako moc a przy mocy  to już jest co innego..

Opublikowano

Nie są dywagacje po prostu więcej oktanów nie równa się większa moc 

Koniec tematu:hi: 

Opublikowano

dziękuje za wszystkie opinie ?

 

podsumowując, dostrojenie do PB98 to lepsza praca silnika ale nie większa moc. 

 

A jak to jest z tymi kilometrami, skoro PB98 jest mniej kaloryczne niż 95 to skąd biorą się dodatkowe przejechane kilometry? 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
16 godzin temu, mikey12 napisał:

dostrojenie do PB98 to lepsza praca silnika ale nie większa moc

Nie słuchaj durnot. Jak wystroisz na pb98 to na bank będzie 10 KM więcej niż na pb95.

Opublikowano (edytowane)

Na bank czy na banku to już nie jeden się przejechał jak mu stopy w tym banku podnieśli ?

 

Pierwszy link z google jak to paliwo o większej ilości oktanów NIE PODNOSI MOCY  jest pomijalne

https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika

 

Edytowane przez Robero321
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Robero321 napisał:

Na bank czy na banku to już nie jeden się przejechał jak mu stopy w tym banku podnieśli ?

 

Pierwszy link z google jak to paliwo o większej ilości oktanów NIE PODNOSI MOCY  jest pomijalne

https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika

 

Człowieku czy ty naprawdę jesteś aż tak ograniczony?

Przeczytaj mój post nr 14. Bo tak więcej oktanów nie podnosi mocy, jak masz silnik wystrojony pod pb95. Ale jak silnik wystrojony pierwotnie pod pb 95 zalejesz pb 98 i wystroisz pod niego to będzie więcej mocy. To samo jest po strojeniu na pb100. Miałem cupre tfsi jak jeździła na pb98 było po chipie 280 KM. Po zalaniu pb100 i zrobieniu programu pod niego było 300 KM.

Proste dla przedszkolaka, ale dla ciebie widać nie.

http://gregor10.pl/tag/b8lift/

Napisz do Gregora żeby stroił na pb95 bo więcej oktanów nie podnosi mocy.

Edytowane przez bartez90

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...