mikey12 Opublikowano 5 Marca 2019 Opublikowano 5 Marca 2019 Witam panowie, mam S4 z USA i zastanawiam się czy przed zalaniem PB98 muszę go dostrajać do tego paliwa. Jeśli tak to czy są jakieś korzyści wymierne takiego zabiegu ? Pozdrawiam, M.
Langista Opublikowano 5 Marca 2019 Opublikowano 5 Marca 2019 Na klapce z wlewu masz dozwolone paliwo jakie możesz lać, oraz do którego silnik jest przystosowany.
mikey12 Opublikowano 5 Marca 2019 Autor Opublikowano 5 Marca 2019 dzięki ale widuję to klapkę co najmniej 3 razy w tygodniu ? jest 91/95 ale zatanawiam się czy przy zalaniu 98 będzie jakaś wartość dodana ?
Langista Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 Dziwne, że S4 fabrycznie pod 91/95 zestrojone jest, nawet mój ASN ma 95/98.. jeżeli chcesz przyrost na 98 to pod 98 trzeba najpierw zestroić żeby efekty jakieś były.
Robero321 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 5 godzin temu, Langista napisał: Dziwne, że S4 fabrycznie pod 91/95 zestrojone jest, nawet mój ASN ma 95/98.. jeżeli chcesz przyrost na 98 to pod 98 trzeba najpierw zestroić żeby efekty jakieś były. A od kiedy na 98 będzie przyrost? Na 98 będzie lepsza kultura pracy lepiej będzie się to spalało ale przyrostu z tego co się orientuje nie ma. Wręcz przeciwnie pomimo że 95 ma mniej oktanów to jakiś nie duży procent mocy czy tam przyrostu jest więcej na 95 niż 98
Langista Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 To zauważ, że większość tunerów jak stroi auta, to największe przyrosty są jak każą zalewać 98 przed przyjazdem na hamownię
Robero321 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 Wraz ze wzrostem wartości oktanowej spada wartość opałowa paliwa. Wraz ez spadkiem wartości opałowej spada moc silnika na danym paliwie. A co robią tunerzy czy pseudotunerzy to już inna bajka.... Jeśli silnik jest przystosowany do 98 to taki tuner powinien stroić na 98 pozatym 98 jest bardziej odporna na spalanie stukowe detonacyjne i jak je tam jeszcze zwał co za tym idzie lepiej spala się mieszanka i bardziej przewidywanie da się wystroić silnik ALE NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO ZE WZROSTEM MOCY Im więcej oktanów tym wartość opałowa paliwa mniejsza tym mniejsza MOC na danym paliwie Fizyki nie zmienisz.
Langista Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 W takim razie wychodzi, że 98 zdrowsze dla silnika na dłuższą metę?
misiek95 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 19 minut temu, Robero321 napisał: Wraz ze wzrostem wartości oktanowej spada wartość opałowa paliwa. Wraz ez spadkiem wartości opałowej spada moc silnika na danym paliwie. A co robią tunerzy czy pseudotunerzy to już inna bajka.... Jeśli silnik jest przystosowany do 98 to taki tuner powinien stroić na 98 pozatym 98 jest bardziej odporna na spalanie stukowe detonacyjne i jak je tam jeszcze zwał co za tym idzie lepiej spala się mieszanka i bardziej przewidywanie da się wystroić silnik ALE NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO ZE WZROSTEM MOCY Im więcej oktanów tym wartość opałowa paliwa mniejsza tym mniejsza MOC na danym paliwie Fizyki nie zmienisz. Z tego co mi wiadomo, to sterownik jak wyczuje spalanie stukowe to wchodzi na inne mapy, zabezpieczające przed tym poprzez przesunięcie zapłonu. Więc jednak w praktyce jest odwrotnie.
bartez90 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 (edytowane) Dokładnie tak jest, a strojąc na 100 oktan można spokojnie 10km więcej ugrać w stosunku do 98. I nie są to jakieś cuda, a kwestia innego ustawienia zapłonu na paliwie o wyższej wartości oktanowej. Kolega Robero321 trochę sie zagubił w swoim rozumowaniu. Edytowane 6 Marca 2019 przez bartez90
Robero321 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 To co robi sterownik to inna rzecz. I nie wmówicie mi że silnik przystosowany do 95 będzie miał więcej koni na 98 To tak nie działa. NIE nie pogubiłem się nie czytacie ze zrozumieniem. Nie zmienisz fizyki paliwo o większej ilości oktanów ma mniejszą wartość opałową i tego nie zmienisz przez żadne strojenie. Oczywiście po wystrojeniu na dane paliwo silnik może mieć perę koni więcej ale do cholery nie przez to że stosowałeś paliwo o większej ilości oktanów a przez to że po strojeniu na dane paliwo proces spalania jest prawidłowy w danym silniku co więcej przy większej ilości oktanów łatwiej jest uzyskać prawidłowy proces spalania niż przy np 95... Idąc dalej tym tokiem rozumowania ktoś by mógł powiedzieć ze osoby strojące silniki idą na łatwiznę strojąc na paliwie o większej ilości oktanów.. bo z definicji na paliwie o większej ilości oktanów proces spalania przebiega lepiej niż przy mniejszej ilości oktanów.. Nie lubię się powtarzać ale napisze jeszcze raz więcej oktanów mniejsza wartość opałowa paliwa i mniejsza moc ale lepiej przebiega proces spalania
misiek95 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 52 minuty temu, Robero321 napisał: Oczywiście po wystrojeniu na dane paliwo silnik może mieć perę koni więcej ale do cholery nie przez to że stosowałeś paliwo o większej ilości oktanów a przez to że po strojeniu na dane paliwo proces spalania jest prawidłowy w danym silniku co więcej przy większej ilości oktanów łatwiej jest uzyskać prawidłowy proces spalania niż przy np 95... Pytanie w temacie brzmi czy można coś uzyskać przez korekte na 98 a odpowiedź brzmi tak. Nikt Ciebie nie pyta o to wartość opałową paliwa tylko o to czy można uzyskać więcej mocy. Tak, można. Przeczytaj sobie na spokojnie od początku i nie mieszaj człowiekowi w głowie 1
Robero321 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 Chyba czytasz wybiórczo. Pytań i stwierdzeń było wiele miedzy innymi że na 100 oktanowej benzynie będziesz miał więcej mocy niż na 98 a to właśnie przez strojenie a nie przez to że więcej oktanów.. I nie będzie jej więcej niż gdyby wystroić silnik na 98.... Tak samo jak i pytanie autora tematu czy będzie wartość dodana przy paliwie 98 gdy na wlepce jest 91/95 Nie nie będzie wartości dodanej jeśli chodzi o moc silnika ... Po strojeniu trochę się to poprawi ale nie uzyskasz przyrostu mocy takiego żeby było dużo lepiej niż silnik wystrojony na 95 Po strojeniu do danego paliwa kultura pracy silnika będzie lepsza. Czym więcej oktanów tym lepsza kultura przez co dochodzi parę dosłownie parę kucy ale to nie przez to że zostało zalane paliwo o większej wartości oktanowej. Pierwsze pytanie brzmi czy są wymierne korzyści z zabiegu przejścia paliwa na 98 i tu w zależności o jakie korzyści chodzi... Bo możesz sobie pisać że są a ja mogę pisać że nie... Zależny o jakie korzyści chodzi.
bartez90 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 (edytowane) Zakończ człowieku ten temat, bo jak wystroisz u tunera auto na 98 to zrobisz więcej km niż na 95. Tak samo jak wystroisz na 100, to zrobisz więcej km niż na 98. Różnica po strojeniu na 98, a na 100 to około 10km na korzyść 100 oczywiście, a w mocniejszych autach i 20km. W drugą stronę jak wlejesz 98 lub 100 do silnika, który jest wystrojony pod 95 nie odniesiesz korzyści, bo trzeba go wystroić pod 98 lub 100. Proste dla dziecka w przedszkolu, a Twoje dywagacje nic nie wnoszą do tego tematu i są bezsensowne. Edytowane 6 Marca 2019 przez bartez90
Robero321 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 Ok pisałeś o kilometrach. To tak będzie przejedzie parę kilometrów więcej. Sory Twoje km odczytałem to jako moc a przy mocy to już jest co innego..
Robero321 Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 Nie są dywagacje po prostu więcej oktanów nie równa się większa moc Koniec tematu
mikey12 Opublikowano 6 Marca 2019 Autor Opublikowano 6 Marca 2019 dziękuje za wszystkie opinie ? podsumowując, dostrojenie do PB98 to lepsza praca silnika ale nie większa moc. A jak to jest z tymi kilometrami, skoro PB98 jest mniej kaloryczne niż 95 to skąd biorą się dodatkowe przejechane kilometry? Pozdrawiam
bartez90 Opublikowano 7 Marca 2019 Opublikowano 7 Marca 2019 16 godzin temu, mikey12 napisał: dostrojenie do PB98 to lepsza praca silnika ale nie większa moc. Nie słuchaj durnot. Jak wystroisz na pb98 to na bank będzie 10 KM więcej niż na pb95.
Robero321 Opublikowano 7 Marca 2019 Opublikowano 7 Marca 2019 (edytowane) Na bank czy na banku to już nie jeden się przejechał jak mu stopy w tym banku podnieśli ? Pierwszy link z google jak to paliwo o większej ilości oktanów NIE PODNOSI MOCY jest pomijalne https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika Edytowane 7 Marca 2019 przez Robero321
bartez90 Opublikowano 8 Marca 2019 Opublikowano 8 Marca 2019 (edytowane) 11 godzin temu, Robero321 napisał: Na bank czy na banku to już nie jeden się przejechał jak mu stopy w tym banku podnieśli ? Pierwszy link z google jak to paliwo o większej ilości oktanów NIE PODNOSI MOCY jest pomijalne https://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika Człowieku czy ty naprawdę jesteś aż tak ograniczony? Przeczytaj mój post nr 14. Bo tak więcej oktanów nie podnosi mocy, jak masz silnik wystrojony pod pb95. Ale jak silnik wystrojony pierwotnie pod pb 95 zalejesz pb 98 i wystroisz pod niego to będzie więcej mocy. To samo jest po strojeniu na pb100. Miałem cupre tfsi jak jeździła na pb98 było po chipie 280 KM. Po zalaniu pb100 i zrobieniu programu pod niego było 300 KM. Proste dla przedszkolaka, ale dla ciebie widać nie. http://gregor10.pl/tag/b8lift/ Napisz do Gregora żeby stroił na pb95 bo więcej oktanów nie podnosi mocy. Edytowane 8 Marca 2019 przez bartez90
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się