Wojtek_85 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Witam, proszę o pomoc w kwestii niedziałającej klimy: 1. Klima nie działa (od początku posiadania auta czyli od tygodnia), więc podjechałem dziś w celu uzupełnienia czynnika chłodzącego . W warsztacie (zupełnie nie specjalizującym się w klimie) powiedziano mi że na 99,5% mam nieszczelny układ, gdyż po podpięciu urządzenia serwisowego wskaźniki ciśnienia nawet nie drgnęły, co może oznaczać że nie klima nie była nabijana od baaaardzo dawana, ale zazwyczaj oznacza nieszczelny układ. Przy próbie napełnienia, urządzenie wyrzuciło błąd, co oznacza "dużą" nieszczelność, więc panowie nie naciągnęli mnie na 650ml czynnika, tylko uczciwie powiedzieli że powinienem zacząć od fachowego sprawdzenia szczelności układu. 2. po podpięciu VCDSa odczytałem taki błąd: Adres 08: Klimatyzacja (J255) Plik etykiet:. 8Tx-820-043-3Z.clb Oznaczenie elementu SW: 8T1 820 043 AB HW: 8T1 820 043 AB Komponent: KLIMA 3 ZONEN H06 0150 Weryfikacja: C0000000 Numer seryjny: 01230320090353 Kodowanie: 64000000 Kod serwisu: WSC 06325 000 00000 VCID: 71E963C5A8A91DC22A-8024 Znaleziono 1 błąd: 00256 - Klimatyzacja; czujnik ciśnienia / temperatury środka chłodniczego (G395) 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona Ramka zamrożona: Stan błędu: 01100010 Priorytet błędu: 2 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 26 Przebieg: 216597 km Wskaźnik czasu: 0 Data: 2019.02.25 Czas: 18:53:17 Ramka zamrożona: Temperatura: 41.0*C Temperatura: 103.0*C Obciążenie: 0.0 % Ciśnienie rzecz.: 1.0 bar Obroty silnika: 720 /min Prędkość: 0.0 km/h Natężenie prądu: 0.000 A Temperatura: 27.0*C i tu konsternacja: dlaczego komputer pokazuje 1.0 bar ciśnienia, skoro układ jest nieszczelny? czy taka wartość nie powinna uruchomić manometrów na urządzeniu do uzupełniania czynnika? I pytanie drugie: czy brak napięcia to normalny stan przy takiej sytuacji? i którego elementu systemu dotyczy ten brak zasilania?
jacek70 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 (edytowane) Wychodzi na to że masz uszkodzony czynnik ciśnienia ,oraz brak czynnika . Podjedź do odpowiedniego warsztatu a nie do garażu i tam Ci wszystko ogarną. Ja za czujnik płaciłem 100 zeta rok temu . Edytowane 9 Marca 2019 przez jacek70
Wojtek_85 Opublikowano 9 Marca 2019 Autor Opublikowano 9 Marca 2019 7 minut temu, jacek70 napisał: Wychodzi na to że masz uszkodzony czynnik ciśnienia ,oraz brak czynnika . Podjedź do odpowiedniego warsztatu a nie do garażu i tam Ci wszystko ogarną. Ja za czujnik płaciłem 100 zeta rok temu . właśnie chyba nie uniknę serwisu klimy - ale stąd było pytanie o brak napięcia. Jeśli brakuje go na czujniku, ewidentnie jest zepsuty, ale wcale nie musi być przyczyną nieszczelności. Jeśli brak tego zasilania dotyczy innego elementu układu (nie wiem - sprężarka?) to czujnik po prostu ma "Dolną wartość skrajna przekroczoną" z racji braku czynnika, ale wcale nie musi być zepsuty.
jacek70 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Owszem może tak być. Równie dobrze mogą być dwie usterki . Czujnik ( bo wali błąd) oraz jakaś inna - nieszczelność układu . W serwisie klimy wpuszczą kontrast w układ i wyjdzie nieszczelność.
Wojtek_85 Opublikowano 9 Marca 2019 Autor Opublikowano 9 Marca 2019 jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia: skoro brak zasilania na czujniku, to skąd odczytana wartość ciśnienia 1 bar....? dziwne to.
MaTeo85 Opublikowano 9 Marca 2019 Opublikowano 9 Marca 2019 Nie wiem jak w b8 dokładnie jest (czy czujnik pokazyje ciśnienie absolutne czy względne) ale czujnik ten 1 bar to może pokazywać ciśnienie atmosferyczne czyli takie które panuje normalnie na ziemi. Blad ktory sie pojawia informuje ze uklad jest pusty czyli ciśnienie w ukladzie jest za niskie. Ciśnienie (par czynnika) w zależności od temperatury zewnetrznej jest wielkości kilku bar w stanie spoczynku (przy wyłączonym silniku w stanie ustalonym. Np. Po kilku godzinach postoju). Odwiedź zakład specjalizujący się w klimatyzacjach. Pewnie bedzie drożej niż u wulkanizatora ale diagnoza i rozwiazanie napewbo bedzie lepsze. Ja stawiam na nieszczelność a nie czujnik. Jesli tak minimum co jest do zrobienia to ustalebie nieszczelnosci, wymiana uszkodzonego elementu lub naprawa jesli się da, wymiana osuszacza, sprawdzebie układu cisnieniowo (nadciśnienie) potem próżniowa (podcisnienie) jesli bedzie szczelne to nabicie czynnika i test układu. Pomijamu tu sprezarke i jej stan bo to mozna ocenic tylko w warsztacie.
Wojtek_85 Opublikowano 9 Marca 2019 Autor Opublikowano 9 Marca 2019 tak zrobię. dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się