Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z oświetleniem w samochodzie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z wewnętrznym, przednim, lewym i prawym oświetleniem niedawno kupiłem LEDowe żarówki (działają, sam sprawdziłem), a zwykłe żarówki są dobre i świecą się w samochodzie lecz gdy chce zamienić na LEDowe (białe) po włożeniu nie chcą się świecić :( jeszcze gdy wróciłem do zwykłych żarówek nadal świecą się w samochodzie zaraz potem znów sprawdziłem czy działają LEDowe żarówki i działają tylko dlaczego nie chcą się świecić w samochodzie? :rolleyes:

Wrzucam parę fotek

c5d52020acfa51dbm.jpg

df8dfd67fcc2288bm.jpg

e0c1a650dc55d290m.jpg

Proszę o pomoc.

Opublikowano

Zamienione bieguny - musisz przelutować kabelki do żarówek w lampce, bo mają odwrotnie + i -;)

Opublikowano

Witam. korystając z okazji przyłącze sie do tematu gdyż problem mam podobny tzn. ja kupiłem takie żarówki led:

http://www.allegro.pl/item547949401_zarowka_rurkowa_c5w_led_31_36_42mm_xtec.html

Zaopatrzyłem się łącznie w 3 szt tzn dwie nad tablicę rejestracyjną tylnią i jedną o dług. 42 mm nad lusterko wsteczne. Żarówki nad tablicą świeca ok. Niestety ta wewnątrz kabiny sprawia mi problem tzn jeśli włącznik przesune do końca w lewo to pięknie świeci, ale jeśli np. wyłącze zapłon i wyciągne kluczyk ze stacyjki czy też otworze drzwi żarówka sie nie zapala. Zaznaczam że przy tych w/w operacjach przesówak znajduje się z prawej strony. Co radzicie, jak sobie poradzić z tym problemem? A i jeszcze chcę powiedzieć że jak pierwszy raz założyłem tą wewnętrzną żarówkę to świeciła idealnie dopiero po ok 3 tygodniach użytkowania zaczęła sprawiac problemy. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie. Pozdro

Opublikowano

a wloz normalna zarowke i zobacz czy bedzie sie swiecila przy otworzeniu drzwi i wyciagnieciu kluczyka.

Opublikowano

witam. Właśnie żę normalna żarówka świeci super. Nie ma z niąproblemu. Naprawde nie wiem co robić.

Opublikowano

Ja tam widzę też jakąś diodę, jeżeli przelutowałeś kable na pozycje odwrotne to diodę też musisz odwrócić!!![br]Dopisany: 13 Marzec 2009, 20:22_________________________________________________Napisz mi jakie masz kolory przewodów w tej kostce, co ją wpinasz, to Ci podpowiem jak to zrobić.

Opublikowano

Tego modułu co pokazujesz zdjęcie to zostaw go, przelutuj tak jak było, podaj mi kolory jakie są w kostce (w tej co została w podsufitce, bo to tam będziemy zmieniać). W tym module przelutowałeś najprawdopodobniej sposób włączania oświetlenia, dlatego jak wciskasz przycisk to Ci się co innego zapala.

Opublikowano

Czytaj :)

Ten moduł z żarówkami co wyjąłeś to odpinałeś kostkę z przewodami tak?? Moduł wziołeś do domu a kostka wisi w suficie w Audi tak?? To powiedz mi jakie są kolory przewodów w tej kostce co wisi w aucie, jak masz 2 kostki to podaj kolory przewodów z dwóch kostek, ale widzę że do modułu dochodzi 3 pinowa jedna kostka tak??

Opublikowano

Wiesz co ja nie mam takich kolorów :( coś te moje schematy lipne), albo Ty masz audi starsze niż 96. W kostce jednak nie zamienimy.

W module też nie bardzo, bo trzeba by było zmienić bieguny bezpośrednio przy żarówce, ale widzę że tam są blaszki. Chwilkę musze pomyśleć, bo jednak będie trzeba przelutowac te kabelki ale tam są diody musze dojść po co one tam są, ale uważam, że łatwiej będzie jak kupisz te diody z odwrotną polaryzacją, nie masz takiej mozliwości??

Jak sie upierasz żeby akurat te diody podczepić to muszę zobaczyć jak to działa bo moje schematy mi tego nie pokazują :)

Opublikowano

Najpierw miernik w łapkę i patrzysz gdzie jest + a gdzie - (ale miernikiem napięcia a nie probówką). Podejrzewam że będziesz miał dziwne napięcia np 5 albo 7 V. Na diodzie nie będziesz miał takiego efektu ściemniania jak na zwykłej żarówce. Zastanów się czy nie lepiej jednak zostać przy ori.

I to patrzysz we wszystkich konfiguracjach (gdy włączasz ręcznie, gdy otwierasz drzwi itp). Szukasz żaróweczki i dzwonisz do pana się zapytać gdzie w żarówce ma być przyłożony plus a gdzie minus.

Jeżeli chodzi o konbinacja z modułem to mogę się tego podjąć ale na żywo, bo wtedy mogę poznać zasadę działania tego, na odległość Ci nie powiem (mógłbym po schematach ale coś inne mam). Niepokoji mnie ta dioda, nie mam pojęcia do czego ona jest. Moze ktoś wcześniej już coś kombinował.

Opublikowano

O widzisz cieszę się że pomogłem. Tak tez myślałem, a nie miałem schematów i nie mogłem Ci powiedzieć na 100%, a nie chciałem Cię wprowadzać w błąd.

Opublikowano

Ściemniania nie będziesz miał, bo diodowa tak nie będzie reagować jak zwykła żarówka.

1. Efekt będzie taki, że gdy żarówki zaczną się ściemniać to diodowa nadal będzie się palić. Dopiero później zaczną szybko się "ściemniać". Dużo szybciej niż normalna żarówka.

2. Lub zgaśnie odrazu diodowa (szybko sie ściemni), podczas gdy reszta się jeszcze będzie palić (wolniej ściemniać).

Także jak masz moduł komfortu powoli ścieniający to ja bym zostawił zwykłe żarówki, lub wymienił na diodowe (wszystkie, ale o odpowiedniej polaryzacji)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...