krystianosos Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 Witam mam problem auto po nagrzaniu słychać cykanie pod pokrywą wałków,nie jest to wariator (był regenerowany) czy nastawnik zmiennych faz (podmieniałem inny sprawny zawór),na zimnym jest okej.Dodatkowo zapala się kontrolka ciśnienia oleju (czerwona konewka i pika raz i trzy razy mruga) tylko po nagrzaniu jakoś pomiędzy 1.6k obrotów a 1,9k przygazuje od razu gaśnie.Mam już dosyć tego auta,rozbierałem dół silnika,okazało się wypchany pierścien oporowy,dałem nadwymiar tak aby luz był odpowiedni,zmieniłem panewki korbowodowe na nominał,wał nie był zrysowany,panewki coś tam miały trochę rys,wymieniłem napinacz pompy oleju,łańcuszek był dobry.Fakt faktem poprawa jest na rozgrzanym,wcześniej było równe zera ciśnienie oleju na rozgrzanym teraz na mocno rozgrzanym,(około 100 stopni podpinałem vaga) jest 0.9 bara na wolnych,jak złapie 90 stopni jest jakieś 1.4/1.5 bara.Pompa nie wyglądała aby miała jakiś luz czy zjechane zęby wewnątrz.Naprawdę nie wiem co może być,wiadomo na zimnym 4 bary,na rozgrzanym 2tyś obroty ok.2 bar.Denerwujące jest to cykanie,słychać,że rośnie ono wraz ze wzrostem obrotów,szwagier ma 2.0 alt i czegoś takiego nie ma.Napinacz z łańcuchem nowy był zakładany.Może,dacie jakąś podpowiedz co to może być,czujnik ciśnienia oleju zamierzam zmienić ale to klekotanie/cykanie naprawdę mnie denerwuje.Mierzona kompresja na cylindrach i jest okej Jeśli macie jakieś sugestie,podpowiedzi dajcie znać Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam
AndrzejK. Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 Ciężko Ci tu wróżyć jakieś rady na usterki, bo sygnalizujesz ich kilka, a nie bierze się to z niczego, tylko z wyeksploatowania silnika...... ( i to dotyczy każdego motoru) Nie piszesz nic jaki przebieg ( realny) ma auto, na jakim oleju,filtrze jezdzisz,, jak często go zmieniasz. Olej to podstawa, lany niewłaściwy lub zmieniany "kiedy sobie właściciel przypomni" potrafi zrobić niezłe spustoszenie.... To cykanie jak określasz "pachnie" mi zużytymi popychaczami/popychaczem zaworów. Przydałaby Ci się moim zdaniem solidna diagnostyka silnika zrobiona przez człowieka,który ogarnia temat, miałbyś wiarygodne info co i jak. A tu jak już wspomniałem to trochę wróżenie z fusów. Powodzenia w działaniu.
krystianosos Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 silnik ma 237tys przebiegu,pewnie cofane wiadomo.Filtr mana olej motul 8100 5w40.Auto od kiedy kupiłem tak robi,podejrzewam ze ktoś dlugo jeździł i nie zmienial oleju,straszny nagar byl z oleju taka maz,pewnie ktoś wlal 15w40 dlatego mi sie wydaje,na walkach,krzywkach też taki jakby olej brazowy widoczny,schodził po lekkim przejechaniu papierkiem wodnym 1500.Robiłem plukanke 2 razy i zwalalem miche 2 razy smok coś tam zasyfiony był. Możliwe ze nagar zatkal kanal jakiegoś popychacza? Dodam,że jak zalalem nowy olej ustalo to na chwilę jakies 20km.potem znow zaczęło robić A co do cisnien to sa prawidłowe czy nie ? Tak w zasadzie to nawet nie wie czy jeździć autem Jak dotąd jeździłem zrobiłem. około 300km i cały czas to samo. Mocowo też identycznie jak szwagra Zmienna faza pracuje jak u szwagra
AndrzejK. Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) 10 godzin temu, krystianosos napisał: silnik ma 237tys przebiegu,pewnie cofane wiadomo Wiesz, jest to częste zjawisko, ale uwierz mi,że nie zawsze to jest reguła - wszystko zależy gdzie, od kogo i za ile kupujesz dane auto.... Filtr masz ok, Motul to generalnie dobry olej (choć ja go nie używam), ważne,aby był z pewnego zródła Co do dbania/właściwego serwisowania bardzo dużo zależy i pewnie masz dużo racji,że ktoś przed Tobą się do tego nie przykładał i efekty widzisz. Podstawą w silniku z hydrauliką zaworową jak i zmiennymi fazami rozrządu jest terminowa wymiana dedykowanego oleju najlepiej bdb jakościowo (tu nie ma co oszczędzać). Najlepszym przykładem jestem ja sam, gdzie ten silnik nie sprawia mi w niczym najmniejszego problemu, ale dostaje wszystko w odpowiednim czasie.... Ciśnienie oleju "gołym " okiem widać,że jest dalekie od właściwego... 10 godzin temu, krystianosos napisał: Możliwe ze nagar zatkal kanal jakiegoś popychacza? Moim zdaniem uwalony jest popychacz jeden lub więcej (one też ulegają zużyciu), a przy niewłaściwym oleju lub braku jego wymiany to jest jak proszenie się o problemy, a pózniej ludziska narzekają,że ten lub inny motor to samo zło... Zdaje sobie sprawę,że nie do końca masz wpływ na obecną sytuację (poprzedni właściciel/właściciele), ale jak juz napisałem zrób porządną diagnostykę silnika w konkretnym warsztacie i będziesz wiedział na czym stoisz, bo forum nie uzdrowi Ci silnika na odległość tym bardziej,że objawy,które opisujesz są co najmniej niepokojące ....... 10 godzin temu, krystianosos napisał: Tak w zasadzie to nawet nie wie czy jeździć autem Wg. mnie to loteria, ja bym nie jezdził dopóki nie wiedziałbym co jest konkretnie nie tak,ale to moje zdanie. "Na zimnym olej jest gęsty, ciśnienie powinno wskazywać ok4 bar. Wraz ze wzrostem temp oleju staje się on bardziej płynny i ciśnienie oleju maleje (80 stopni 1.2 bar powinno być). Jeżeli ciśnienie oleju jest zbyt małe to nie pracuje " powyżej masz cytat z innego wątku również dotyczący ciśnienia oleju - wnioski wyciągnij sam. Edytowane 15 Marca 2019 przez AndrzejK.
krystianosos Opublikowano 17 Marca 2019 Autor Opublikowano 17 Marca 2019 Tez tak uwazam stary olej brak dobrego smarowania i popychacze papa.U mnie co najlepsze przy 90 jak zlapie to jest 1.4/1.5 bara.Zimny 4,a na mega gorącym na postoju 105 stopni vagcom sprawdzane 0.9bara. Alt maja zmienne temperatury na postoju od 90 do 105 stopni,podczas jazdy 85/95,licznik jest tak ustawiony ze pokazuje 90 stopni dopiero jak zlapie 110 wskazowka idzie dalej. Zastanawia mnie teoria,również z czujnikami co poruszane juz było na forum przez benyA4,silnik za bardzo sie nagrzewa co powoduje,ze olej staje sie bardzo rzadki.Watpie żeby w wolnosnaku tak sie dzieje.Popychacze zuzyte,często stukaja na zimnym,chociaż 1.8t/1.8/2.0 20v zdarza sie częściej. Porównam temperatury u szwagra na vagu
Rosomak91 Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 Jak płukałeś silnik? Pół litra płukanki do oleju? Jeśli tak to efekty słabe, albo i zerowe.
AndrzejK. Opublikowano 18 Marca 2019 Opublikowano 18 Marca 2019 W dniu 17.03.2019 o 12:46, krystianosos napisał: Popychacze zuzyte,często stukaja na zimnym,chociaż 1.8t/1.8/2.0 20v zdarza sie częściej. Sprawny popychacz może przez max 1-2sec "klepnąć" i jest to spowodowane uzupełnieniem w nim (popychaczu) oleju po najczęściej dłuższym postoju i w takim przypadku nie ma co szukać "dziury w całym". Natomiast zużyty/uszkodzony popychacz będzie "klepał" w każdej temperaturze silnika. W dniu 17.03.2019 o 12:46, krystianosos napisał: Watpie żeby w wolnosnaku tak sie dzieje Dokładnie, wolnossący motor ma "łatwiejsze" parametry pracy i przez to jest bardziej długowieczny od uturbionych, choć osiągi ma gorsze, ale coś za coś i co komu pasuje. W dniu 17.03.2019 o 12:46, krystianosos napisał: Tez tak uwazam stary olej brak dobrego smarowania i popychacze papa Tak,tak popychacze, napinacz zmiennych faz, łańcuch i ogólna kondycja silnika przez "olewanie" wymian dostaje po ..... Więc zawsze powtarzam olej,olej, olej i jeszcze raz olej zmieniany w odpowiednim czasie zgodny z normami, i z jakościowym filtrem potrafi ustrzec właściciela przed wieloma bolączkami i to nie tylko w tym silniku.
krystianosos Opublikowano 31 Marca 2019 Autor Opublikowano 31 Marca 2019 Jak płukałem,robiłem płukanie hard,nie mam nic do stracenia.Nagar masakra gluty,ropa+nafta 4.5l odpalasz silnik na 5min na zimnym oczywiscie i spuszczasz,ja robiłem tak 2 razy po 2 razie stanowczo było widać,że było lepiej
Koliber731 Opublikowano 31 Marca 2019 Opublikowano 31 Marca 2019 Płukanka jest konieczna jeśli samochód długo nie miał wymianianego oleju. A jak robi się wymiany co 10 tysięcy na DOBRYM oleju, to nie jest to koniecznie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się