Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Witam. Mozliwe ze temat byl walkowany ale postanowilem napisac nowy post. Szukajac informacji na temat seryjnego sprzegla nie tylko tutaj ale rowniez w innych zrodlach natknalem sie na podzielone zdania. Zaczynajac od poczatku. Wykonalem setup w bfb quattro na 215 koni i 320 Nm. Po przejechaniu okolo 200 km auto wpada w wibracje jakbym jechal po jakies tarce. Wystepuje to w zakresie obrotow od okolo 2500-3000 na 4 i 5 biegu. Wtedy gdy jest najwiekszy skok Nm. Sprawdzilem naped i wal napedowy. Wyglada OK(na pierwszybrzut oka). Wiec sprawa weszla pod sprzeglo. Tu do Was drodzy uzytkownicy prosba o pomoc w doradztwie. 1. Ile tak naprawde wytrzyma nowe sprzeglo seryjne ? Czy pociagnie te 320 Nm ? 2. Co z dwumasa. Mozliwe ze tez sie uszkodzila ? 3. Opcja na obicie tarczy kevlarem. Prosze o poprawienie mnie jesli sie myle. Czy moge obic stara tarcze ? Oni zakladaja nowe obite kevlarem okladziny na stara tarcze i jest juz OK ? Temat kevlara czytalem ze komfort jazdy najbardziej w korkach daje po sobie znac. Poprostu trzeba nauczyc sie jezdzic. 4. Moze to nie sprzeglo daje sie we znaki tylko naped ? Pozdrawiam Lukasz Edit. Dodam jeszcze ze jestem uzytkownikiem tego auta prawie rok. Poprzedni wladciciel mial je prawie 5 lat. Ja nic ze sprzeglem nie robilem. Poprzedni wlasciciel z tego co pamietam tez nie. Edytowane 15 Marca 2019 przez Lukasz Stanislawczyk
bartez90 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Seryjne nowe sprzęgło z bfb spokojnie ogarnia 320nm, a nawet trochę więcej. Drgania wskazują, że mógł polecieć dwumas, najlepiej wykonaj test dwumasu - rozpędź się do 50km/h, wrzuć piąty bieg i gaz w podłogę. Jak będą drgania to dwumas do wymiany.
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Dzieki za rade. Masz juz jakies doswiadczenie z taka usterka ?
soul87 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) To nie jest usterka To jest typowa sprawa przy doładowaniu powyzej 1 bara ponizej 3000 rpm na 4 5 i 6 biegu w 1.8t z quattro i najczesciej 6 biegowa skrzynia . Problemem jest seryjna dwumasa która nie radzi sobie z momentem na takich niskich obrotach. Nowa seryjna od 1.8t nie zalatwi sprawy Albo zalozysz dwumase z AWX albo zmniejszysz boost ponizej 3000 rpm Edytowane 15 Marca 2019 przez soul87
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Jak zmniejszyc boost ? Tzn mniejszy moment w tym zakreske obrotow 2500-3000 ? Jaki moment max dla seryjnej dwumasy ? Dodam ze ponsetupie po przejechaniu 200-300 km bylo ok Edytowane 15 Marca 2019 przez Lukasz Stanislawczyk
soul87 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Wizyta u tunera, trzeba zmniejszyc zadane obciazenie silnika do 3000rpm. Albo z tym zyc poprostu
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Nowe seryjne ile Nm pociagnie ?
soul87 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Tego Ci nikt nie powie. Dwumasa z AWX jest na 310Nm i jest to zapewne z zapasem.
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Przerabiales temat ? Z tego co kojarze to nie dokonca jest p&p. Jakis walek trzeba przerabiac. Mozna sam dwumas z awx, a sprzeglo docisk i lozysko serie 1.8t ?
soul87 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 jak dwumas z AWX to od razu sprzeglo z AWX pakować... mocniejsze tez. i wszystko pasuje do siebie.
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Ktos tutaj na forum opisywal ze jakis walek podcinal bo nie dokonca pasowalo. Ale ok przerobie ten temat. A jesli chodzi o kevlar ? To nie zalatwi sprawy ?
soul87 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Wystarczy chwile pomyśleć .... Skoro chcesz wymieniac dwumase to wypadało by zmienić od razu sprzęgło, skoro tak to najlepiej od razu zalozyc sprzegło z AWX które pasuje plug and play do nowej dwumasy z AWX, i nic nie trzeba podcinac przeciez AWX do AWXa musi pasowac. Skoro bedziesz wymieniac sprzeglo to nawet jak chcesz obic kevlar to kevlarem obijasz nową tarcze z AWXa ... Kevlar na starą tarcze jest bez sensu bo i tak musisz miec nowy docisk, a docisk z AWXa tez bedzie lepszy bo mocniejszy.
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Ale chodzi mi o polaczenie sprzegla i dwumasy do 1.8t bfb. Poszukam temat wstawie link
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Chyba cos pomieszalem. @soul87 potwierdzasz ze do bfb 5 biegowa skrzynia 1.8t podejdzie sprzeglo z awx p&p ? Szukkam tematu i w sumie potwierdzaja ze tak. Jaka jest twoja opinia ?
soul87 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 (edytowane) Sprzęgło AWX do seryjnej dwumasy 1.8t podejdzie 50/50 albo trzeba będzie podszlifowac wieloklin na tarczy sprzegla albo nie / nikt jeszcze nie doszedł chyba od czego to zależy Sprzeglo AWX do dwumasy AWX jeżeli byś taka zakładał spasuje na bank. Sama wymiana sprzęgła nie rozwiąże twoich problemow. co Tu więcej pisać? wszystko zostało powiedziane. Edytowane 15 Marca 2019 przez soul87
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Ale wymiana sprzegla i dwumasy juz moze zalatwic problem ?
MarcinL Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Skoro masz objawy dm, to daj komplet z awx i masz zapas nawet na 250km. Tak w ogóle, to jaki przelot masz?
Lukasz Stanislawczyk Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 Kata zostawilem bo do DE jezdze
MarcinL Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 30 minut temu, Lukasz Stanislawczyk napisał: Kata zostawilem bo do DE jezdze Przebieg w sensie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się