Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana lamp przód przedlift - polift


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pytania dotyczące zmiany przodu na poliftowy w przedlifcie. Mam w tej chwili bixenon nie skrętny i chce zmienić na bixenon nie skrętny. Z tego co wyczytałem wtyczki pasują i nie trzeba zmieniać. Przetwornice od xenonu pasują a te od led do wymiany i jeszcze małe kodowanie kanałów. Czy to wszystko czy coś więcej jeśli chodzi o przednie lampy. Oczywiście wiem że są do zmiany maska błotniki itp...

Opublikowano

Jestem w podobnej sytuacji tylko ja przerabiam ze zwykłych lamp na full opcje po lifcie. Załączam Ci instrukcje co i jak. Jeśli ktoświe jak zrobić żeby działało AFS proszę o pomoc. Prawdopodobnie muszę wymienić modół i dorobić wiązkę. Pozdro

coding doc.pdf

Opublikowano

Kodowanie jakie podałeś dotyczy tylnych lamp a jak dobrze czytam masz zamiar robić przednie :)

Przy przejściu ze zwykłych lamp na bixy skrętne potrzeba:

1. Przeróbka tylko lamp: Kpl lamp wraz z kostkami, moduł bordnetz 09 i zdjęcie z niego CP dołożenie kabelków do przesłony od długich oraz poprzekładanie troszkę pinów w kostkach oraz kodowanie.

2. Poziomowanie: czujniki poziomowania, sterownik AFS , wszystko trzeba połączyć i przerobić instalację do poziomowania w lampach oraz adaptacje i kodowanie

3. Spryskiwacze: Zbiorniczek płynu na 2 pompki, zderzak, spryski, kabelki i do kodowanie

To tak w skrócie.

Opublikowano

Dzięki za opdowiedź.

Z tego co się orientuję to są 3 opcje lamp: halogeny, bixy i bixy AFS. Mam bieda opcje ale dla S5 czyli bixy zwykłe przedlift i zakładam bixy z AFS po lifcie. 

Mam kompletne lampy ze wszystkimi modułami z AFS. Mam dylemat czy bawić się w AFS czy olać i podłączyć lampy jako zwykłe bez afs. Zalezy mi żeby wszystko latało tak jak potrzeba. Mam VCDS i ogarniam je spoko tylko trochę zastanawia mnie okablowanie. Bez AFS nie ma problemu, największa różnica to 2 moduły od lamp przed liftem i po lifcie. Jeśli chodzi o AFS prosze o pomoc z pinami (foto diagramów w zał.)

- pin 1 i 2 połączyć równolegle i do modułu 

- pin 3 pozostawić albo odłączyć nie używany po lifcie 

- pin 4 przed liftem dodatkowy moduł, po lifcie z AFS przerobić na zasilanie 5A

- pin 6 bez zmian

- pin 8 zostaje przy lampie, zmiana przy module

- pin 9, 10, 11 bez zmian

- pin 12 zmiana tylko przy module 

- pin 13 zamieniony wcześniej na inne

- pin 14 dodatkowa masa 

PS. Jeśli ogarnę okablowanie tak jak napisałem, pozostaje kodowanie nowego modułu i bangla?

Przed liftem moduł od świateł jest z lewej strony pod deską i na środku, a po lifcie tylko po lewej stronie pod deska? 

headlight11.PNG

headlight14.PNG

headlight14AFS.PNG

Opublikowano

Jeszcze raz jakie masz obecnie lampy w aucie? bixy zwykłe nie skrętne? czy zwykłe lampy halogenowe?

Opublikowano

Szczerze sam nie wiem co to było, auto kupiłem z Aukcji nigdy nie jeździłem. Załączam foty starej lampy. Nowe wiem ze mają afs na 100%

20190523_162311.jpg

20190523_162324.jpg

Opublikowano

Hola hola kolego, żeby zrobić lampy skrętne poliftowe w przedlifcie to nie jest takie pierdnąć, bo i kodowanie samo nie wystarczy. 

Opublikowano

Wiem o tym i dlatego założyłem ten temat. Mam vcds, ogarniam wszystko fizycznie tylko chcę na 100% ogarnąć jak to zrobić. Ogólnie siedzę w BMW, to moje pierwsze Audi i potrzebuję trochę pomocy. Dzięki 

Opublikowano

Nie wiem skąd jesteś, ale jeżeli chcesz zrobić bixa skrętnego to proponuję Ci najpierw znaleźć kogoś kto w Twojej okolicy to robił. Bo nie chodzi o samo podciągnięcie kabli i zrobienie kodowania, ponieważ z wymianą BCM wiąże się znacznie więcej...

- inny serwotronik w przedlificie i polifcie 

- inna blokada układu kolumny

- kwestia obsługi skrzyni biegów

- i jeszcze kilka innych rzeczy, które wychodzą przy zmianie bcm . . .

BCM który kupisz musi obsługiwać graty w przedlifice jak i polifcie oraz musi mieć odpowiednią paramatryzację . . .

Ps. wiem co piszę bo zabieg taki robiłem u siebie (przekładka z przedlifta na polifta z bixem skrętnym) , jak masz niedaleko do Lublina to wyślę Ci na PW namiar na gościa, który pomagał mi to ogarnąć i wspólnymi siłami odpaliłem wszystko u siebie. 

Powodzenia. 

Opublikowano

młody020 dzięki za odpowiedź. Tak wiem jest kilka 7 bodajrze możliwości BCM. W sumie to jestem z Puław, tylko auto mam w Montrealu i też tutaj mieszkam. Jakbyś mógł podać namiary na tego gościa, mam dylemat czy po prostu nie przerobić bixów na te bez AFS. 

Dzięki

Opublikowano (edytowane)
W dniu 24.05.2019 o 14:57, KTMracer napisał:

młody020 dzięki za odpowiedź. Tak wiem jest kilka 7 bodajrze możliwości BCM. W sumie to jestem z Puław, tylko auto mam w Montrealu i też tutaj mieszkam. Jakbyś mógł podać namiary na tego gościa, mam dylemat czy po prostu nie przerobić bixów na te bez AFS. 

Dzięki

Jak jesteś z Puław i bywasz w Polsce to (tylko z autem?) to ja bym robił AFS (oprócz skrętnych lampek masz jeszcze doświetlanie zakrętów, można zamontować ADS poliftowy, w sensie przycisku i kilka innych rzeczy zrobić) , wiesz ja miałem o tyle lipnie, że nie znałem nikogo kto robił by taki setup (jak już pytałem to mówili że się nie da tego ogarnąć) i już w ogóle jako pozbyć się błędów na bcm, które wywalało nie wspominając na temat wykonania nastaw podstawowych dla lamp oraz działaniu gratów przedliftowych na poliftowym bcm. . .  ale temat przebrnąłem, odziwo dostałem bardzo dużo pomocy do naszych zachodnich sąsiadów (DE).

Tel wysłałem na PW. 

Edytowane przez mlody020
Opublikowano
W dniu 24.05.2019 o 14:57, KTMracer napisał:

młody020 dzięki za odpowiedź. Tak wiem jest kilka 7 bodajrze możliwości BCM. W sumie to jestem z Puław, tylko auto mam w Montrealu i też tutaj mieszkam. Jakbyś mógł podać namiary na tego gościa, mam dylemat czy po prostu nie przerobić bixów na te bez AFS. 

Dzięki

PS. co do możliwości BCM jest tylko jedna, nie ma więcej możliwości. 

Opublikowano
W dniu 16.05.2019 o 08:11, Góral65 napisał:

Kodowanie jakie podałeś dotyczy tylnych lamp a jak dobrze czytam masz zamiar robić przednie :)

Przy przejściu ze zwykłych lamp na bixy skrętne potrzeba:

1. Przeróbka tylko lamp: Kpl lamp wraz z kostkami, moduł bordnetz 09 i zdjęcie z niego CP dołożenie kabelków do przesłony od długich oraz poprzekładanie troszkę pinów w kostkach oraz kodowanie.

2. Poziomowanie: czujniki poziomowania, sterownik AFS , wszystko trzeba połączyć i przerobić instalację do poziomowania w lampach oraz adaptacje i kodowanie

3. Spryskiwacze: Zbiorniczek płynu na 2 pompki, zderzak, spryski, kabelki i do kodowanie

To tak w skrócie.

Mam błąd po takiej modyfikacji na bixenon nie skrętny + poziomowanie a4 b8 lift 01312 magistrala danych układu napędowego,brak komunikacji ,instalacja według schematu sprawdzone 3razy bcm1 zakodowany prawidłowo , znalazłem kilka tematów z tym błędem po takiej zmianie. w czym może być problem?

Opublikowano

W którym sterowniku jest ten błąd?

Opublikowano
Teraz, Góral65 napisał:

W którym sterowniku jest ten błąd?

w bcm1 , możliwe to że DH jest tylko dla skrzyń automat? 

Opublikowano

Zrobiona była skrętka pomiędzy sterownikiem 55 a gateway?

co masz na myśli pisząc DH?

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, Góral65 napisał:

Zrobiona była skrętka pomiędzy sterownikiem 55 a gateway?

co masz na myśli pisząc DH?

W polifcie nie ma modułu 55 , bcm1 8k0907063DH jest uniwersalny czy tylko dla automata?, znalazłem kilka tematów z błędem 01312 magistrala układu napędowego brak komunikacji po wymianie na właśnie ten moduł na obsługę xenon. jak wykoduję byte31 na 00 błąd znika

Edytowane przez Patryk11113
Opublikowano

Źle doczytałem myślałem że przechodziłeś ze zwykłych przed lift na xenon po lifcie, 

nie słyszałem aby były sterowniki z podziałem na skrzynie biegów,  przypuszczam że na jakimś innym kanale masz gdzieś zakodowaną skrzynię automat, polifta mam od nie dawna i nie jestem jeszcze dobrze obznajomiony z kanałami musisz poszukać.

Opublikowano
31 minut temu, Góral65 napisał:

Źle doczytałem myślałem że przechodziłeś ze zwykłych przed lift na xenon po lifcie, 

nie słyszałem aby były sterowniki z podziałem na skrzynie biegów,  przypuszczam że na jakimś innym kanale masz gdzieś zakodowaną skrzynię automat, polifta mam od nie dawna i nie jestem jeszcze dobrze obznajomiony z kanałami musisz poszukać.

Podrzucił byś skan sterowników z kodowaniem ? 

Opublikowano

Dzisiaj nie obiecuję bo późno wrócę ale jutro sie postaram. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...