Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[1.8T ANB] Vulkanschwarz Perleffect


Maxero

Rekomendowane odpowiedzi

Oglądając tematy kolegów z ich B5 postanowiłem zrobić swój temat ,bo trochę dłubię i modyfikuję swoją. Więc Zwykła a4 b5 1.8T [inwalida bo brak Q] Avant ale już pełnoletnia ,bo z 1999.04 ,a odebrane przez Hansa 99.05.12 i przebiegiem obecnie 305kkm

Kupiłem w 2016.11 i jak na razie bardzo dobrze się sprawuje. Pierwsze po zrobieniu prawka padło na audi to było a6 c5 2.5tdi 180hp AKE tiptronic z 00 z 4 lata posiadałem ,później a3 8l 1.8 125hp z 98 przez 3 miesiące i oderwanie od audi ale nie od vaga seat leon 1M 1.6 16v z 01 rok miałem w bardzo dziwnej konfiguracji. I powrót z zakupem a4.

Wyposażenie:

-  xenon ori

- nagłośnienie BOSE

- szyberdach

- fotele kubełkowe z podparciem lędźwi i grzaniem

- radio 2 din

- zawieszenie 1BE

- EDS ale brak ASR

- miał felgi 15' zime od razu kupiłem 16 na lato

To co zrobiłem od razu po zakupie to pakiet startowy pełny wraz z przejściem na olej 5w40

Obecnie porobiłem już tam coś:

- zrobienie prawego lusterka dużego

- zamontowanie DP oraz owinięcie termobandażem

- założenie gwintu Bilstein B14 wraz z rozpórką górną od a6 c5 po modyfikacji (dolna już była)

- swap hamulców z 288mm na 312mm

- wycentrowanie głośników przednich dolnych ,bo charczały zdecentrowały się

- założony zegar boost

- zakup felg na zimę 16'

- zmiana ramion wycieraczek na aero z passata b5fl

- tylne ramie wycieraczki z tiguana

- ściągnięcie pokrywy zaworów i dokręcenie podstaw wałka ssącego (w DE zmieniali napinacz i łańcuszek i nie dokręcili ,bo jedna śruba leżała obok szkoda że foto nie mam ale świadek jest)

- wymiana w kolektorze ssącym plastikowych prowadnic do wtryskiwaczy wraz z układem odpowietrzenia skrzyni korbowej pod kolektorem i podciśnień na nowe oraz nową uszczelką

- wymiana zbiorniczka od płynu hamulcowego( był pęknięty) oraz gumek wraz z płynem hamulcowym na ATE Typ200

- wymian zbiorniczka od płynu chłodzącego oraz korka  ,bo rozszczelnił się i nowy płyn g12

- wymiana oringu w podstawie filtra oleju

- wymiana płynu od wspomagania

- wymiana uszczelki pomiędzy kolektor ,a turbo wraz z przejściem na śruby , zastąpieniem nakrętek.

- regeneracja odbłyśników reflektorów i kupienie nowych żarników xenonowych

-  tam gdzie zachodziła potrzeba wymieniałem śrubki i brałem z aso te ciężko dostępne

Na montaż obecnie czeka:

- fmic 550x140x65

- tuleje tylnej belki poliuretanowe Zrobione

- osłony tylnych tarcz ,bo te na aucie przegniły na wylot Zrobione

- konwersja na cewki z TFSI (brakuje jeszcze 4 najważniejszych elementów)

- wymiana ślizgów w mechanizmie podnoszenia szyby kierowcy Zrobione

- lewe nadkole z S4 B5 ori z ASO  Zrobione

To co bym chciał w niej jeszcze zrobić:

- zmiana turbiny lub hybryda z obecnej i tak będzie do wyciągnięcia ,bo klapka wg zaczyna dzwonić

- wymiana wtrysków na 380cc

- zrobienie chipa

- może dodanie lotki

- polakierowanie przedniego i tylnego zderzaka wraz z ustawieniem ich

- może felga 17/18 na lato jak nic nie będzie wyskakiwać po drodze

 

Na razie tyle w aucie zostało porobione.

 

Foty z 2018.11 na felgach z oponą zimową ,bo nie mam jeszcze fot na oponie letniej też 16' :D

46167408_340525530086006_2168902933372993536_n.jpg

46136136_336363980429417_6735089159188250624_n.jpg

46156386_357217315081215_6649887818468294656_n.jpg

46187143_2147786485471402_6864349897928212480_n.jpg

46188041_258288715039211_3588502092714606592_n.jpg

46215513_369220263647720_5329850665382445056_n.jpg

46218385_284018258884236_2850250661105238016_n.jpg

46262647_262466937751977_1206759271849525248_n.jpg

46264320_296147284339447_2705523066527547392_n.jpg

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna baza do modów.. Nad lotka się nie zastanawiaj tylko zakładaj, a nie będziesz żałował. 

Powodzenia w realizacji projektu. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No coś tam powoli się robi. Długo szukałem quattro z wyposażeniem ciekawym lecz w tamtym okresie nic nie było i takiego kupiłem. Mam jeszcze jedno foto jak były 2 w pewnym momencie i mogłem porównać wypust z kwietnia do września. Różnice niewielkie. Też tam wykonałem moda na prawe duże lusterko.

Było to 1.8 ARG w automacie 4 biegowym ,ze skórami podgrzewanymi ,pół fis , zawieszenie 1BA ,chromowane relingi i obwódki szyb ,xenon ori , ori pdc , czteroramienna kierownica skórzana , szyberdach , ori webasto sterowane pilotem i lakier LZ9W.

Miał ori przebieg 239 kkm i to było czuć. Obudowy lusterek w obydwu autach ja malowałem.

IMG_20180623_121347.jpg

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z angola. Ale musisz rozebrać je oraz swoje prawe i zrobić z 2 ,jedno lusterko duże prawe. Stelaż mocujący do auta (trójkąt) zostaje twój ,a dokładasz duży prawy stelaż lusterka z angola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniać będę osłony tylnych tarcz ,bo te co są na aucie już przerdzewiały na wylot oraz już tak się nie trzymają jak powinny. Nowe śrubki ,bo te na aucie mogą się okazać już nie przydatne. Jak się uprę to lewe nadkole z S4 założę ,bo też leży.

IMG_20190507_194749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stało się . Pompka centralnego odmówiła posłuszeństwa zamknięcia drzwi. Po rozebraniu zobaczyłem wirnik rozwalony. Widok rozebranej na czynnik pierwszy pompki. Wirnik nie wytrzymał.

A najgorsze to że weekend i nic nie załatwię. Będzie trzeba przetrzymać do następnego tygodnia.

IMG_20190510_202134.jpg

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę już naprawiłem i trafiła do auta. Wszystko działa jak należy i znacznie lepiej oraz szybciej.

IMG_20190515_193538.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ruszyłem z tematem wymiany osłon tylnych tarcz ,bo stare już chcą sam opuścić auto. I powiem walka z jedną stroną zakończyła się sukcesem ,a z drugiej strony powstrzymały mnie śruby od jarzm ,które nie chcą się poddać. Ale będą nowe śruby to zacznie się zabawa. Wszystko oczyszczone i skręcone nowe śruby z osłoną na powinno być 30nm ja dałem na 32nm.

IMG_20190518_125229.jpg

IMG_20190518_125234.jpg

IMG_20190518_125255.jpg

IMG_20190518_125313.jpg

Edytowane przez Maxero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Randor napisał:

W jakie moce celujesz?

Chciałbym wykręcić w nim 230hp ,ale wiem że dla ośki i tak to będzie dużo tym bardziej że nie mam ASR/ESP.

Ogólnie dużo gratów kompletuje i jednocześnie montuje. Dzisiaj odwiedziłem aso VW  ,bo u mnie nie ma Audi i zamówiłem 2 śruby od jarzm i 2 śruby wraz z dwiema nakrętkami do tulei tylnej belki. Wyczytałem że jak się odkręci te śruby to nie wolno skręcać na stare lecz muszą iść nowe i tak zrobię. Dotarł jeszcze ściągacz tulei tylnej belki więc zobaczę kiedy się uda to zrobić ,bo jeszcze walka z lewą stronę jest w pierwszeństwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ci Ci lewe nadkole z S4 przy fmic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tamtym miejscu gdzie jest ori smic będzie chłodnica wspomagania. Zastąpię ori i nie będę kombinował ,jeśli wszystko się uda będzie też inny fmic z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny tzn większy? Przy mocach rzędu 230km 140mm wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę fmic taki żeby zderzaka nie ciąć ,bo tam idą przewody od spryskiwaczy reflektorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze dotarł bardzo ciekawy element. Od dłuższego czasu myślałem na zmianą zegarów na wersje full fis czy robić lub nie robić. I tak jakoś szukałem manetki prawej do avanta ze sterowanie fis ,bo ciężko zdobyć. Udało się dorwać w naprawdę okazyjnej cenie cały zestaw. I dojdzie jeszcze tempomat tak przy okazji.

IMG_20190522_001448.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz dla potomnych jak by się wam śruby od jarzma tylnego nie chciały odkręcić i środek się obróci. Ja odkręciłem je nabijając klucz oczkowy 15 na chama młotkiem  i poszły obydwie bez problemu. I nie wiem czy wina jest to że śruby zostały posmarowane jakimś klejem do gwintów i dlatego miałem zabawę. A przy okazji też wymieniłem łożyska w lewej tarczy tylnej ,bo nie wiadomo ile to już hulało. Nie udało mi się zdjęć porobić niestety z tej operacji.

Zacząłem ogarniać kabelki do szarej kostki pod nowe zegary i studiować wypracowani soulmast3m odnośnie wymiany liczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniłem tuleje tylnej belki na poliuretany i nie wiem czy 99 na tulei oznacza rocznik jej produkcji czy nie?

Dużo zabawy i też jestem zły na badziewie do wprasowywania tulei ,bo 1cm za płytka się okazała strona gdzie wchodzi tuleja na drugą stronę i musiałem kombinować.

IMG_20190608_163807.jpg

IMG_20190608_163819.jpg

IMG_20190608_163846.jpg

IMG_20190608_165654.jpg

IMG_20190608_165707.jpg

IMG_20190608_165714.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.06.2019 o 22:34, Maxero napisał:

Dzisiaj wymieniłem tuleje tylnej belki na poliuretany i nie wiem czy 99 na tulei oznacza rocznik jej produkcji czy nie?

IMG_20190608_165654.jpg

Tak, to datownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do auta doszło parę rzeczy. Przybył tempomat i full fis. Zdjęcia porobię i umieszczę jak już będzie zrobione wszystko. Poradnik według soulmaster3m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...