Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Proszę o analizę logów, ponieważ wyświetla błąd 17536


sebaindy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od około 2 miesięcy jestem szczęśliwym albo i nie posiadaczem audi a4 b7 1,8T BFB. 

2 tygodnie po zakupie audi nie wyświetlała żadnych błędów i założyłem gaz i tu zaczęły się problemy.

Od samego początku auto zaraz po przełączeniu na gaz na zimnym silniku przez pierwsze około 2 min szarpało powyżej 2 tys obrotów. Świece wymieniłem problem nie ustał około 2 tyg temu zaczął dawać sygnał czujnik położenia wału. Skutkowało to ciężkim odpalaniem na ciepłym silniku, oraz wyskakiwał na vag-u błąd tego czujnika. Teraz jest już to loteria, ciężko odpala nawet na zimnym. Czujnik będę wymieniał w sobotę, dam znać czy pomogło. 

Przejdźmy do rzeczy... Błąd pozostał 17536 oraz 16795. O ile czytałem, to ten drugi nie jest tak ważny. Poniżej wklejam logi. Proszę o pomoc w analizie problemu. Sam wywnioskowałem czytając inne analizy, że gaz na 100% jest do strojenia. Jeśli się mylę proszę o oświecenie. 

Dynamiczne:

PB

115+118  http://vaglogi.pl/log-115_118_h4q7n7V.html

003+020  http://vaglogi.pl/log-003_020_N2Y2Hy.html

002+033  http://vaglogi.pl/log-002_033_zMF55AA.html

002+033 (druga próba)  http://vaglogi.pl/log-002_033_p4XS4.html

LPG

002+033  http://vaglogi.pl/log-002_033_W47xa18.html

002+033 (druga próba)  http://vaglogi.pl/log-002_033_nV9pBZ.html

Statyczne:

032  http://vaglogi.pl/log-032_j7nag.html

 

 

 

 

Edytowane przez sebaindy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka zaniża, na gazie jest zalany pod obciążeniem. Jakie świece założyłeś, zalecane ngk pfr6q? Co masz za graty od lpg? Auto było w ogóle strojone podczas jazdy?

 

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece  mam takie jak napisałeś dogięte na 0,65.

Graty:

listwa STAG W02 BFC,

reduktor R01 Czerwony

komputer STAG-4 Q-BOX 

Przepływkę próbować przeczyścić czy wymienić na nową? Podobno w ASO jak się zda starą to jest taniej.

Jak byłem na pierwszym przeglądzie to informowałem o przerywaniu i kombinował tylko na odpalonym silniku.

A czy przy zakładaniu... Wątpię.

Edytowane przez sebaindy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graty masz dobre. Zacznij od szukania nieszczelności w dolocie, czyszczenie przepływki z reguły nie pomaga, a nowa z boscha to jakieś 330-350zł poza aso, bez żadnego zdawania starej.

Jak ten Twój magik nie potrafi wystroić instalacji zgodnie ze sztuką to szukaj innego polecanego w okolicy, na lpg forum powinieneś znaleźć, bo szkoda silnika.

Prócz tego masz jakieś zwarcie w gr.20. Pierwszy raz widzę takie coś ?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjadę do niego jeszcze raz z logami jak tylko ogarnę przepływkę lepszego w okolicy hmm ten miał najwięcej pozytywnych opinii, mam jechać na majówkę 700 km w jedna str jechać tak czy na szybko to ogarnąć? Spalanie w okolicach 13l. Zwarcie możne być przez kabel to podrabiany chińczyk, na wszystkich grupach takie cyrki robił trzeba było resetować vcds

Edytowane przez sebaindy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tak nie jeździł. Niech jeszcze przejrzy instalacje, bo w logu 20 tam jakieś cuda się dzieją pod koniec...

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka zaniża, najlepiej kupić nową i z głowy to część eksploatacyjna, przed tym też sprawdzić najlepiej szczelność dolotu. Gaz jest do wystrojenia podczas jazdy, musisz poszukać kogoś kto umie stroić po korektach z vaga. Ten log 003+020 to poprostu kabel utracił połaczenie i takie krzaki wyszły.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u gazownia pokazałem logi i twierdzi że +/- 15 na korekcie sondy to jest norma i ze mogę w poniedziałek zostawić to podreguluje trochę. Ma coś racji ty to była jakaś zmyślona linia obrony? Cisnąć go tak długo aż zbliży wartości korekty do 0? Czy szukać innego gazownia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, pod obciążeniem masz nawet -20% więc niech nie pier**li głupot. Korekty dopuszczalne to +/-10% ale to też za dużo i większość szanujących się ludzi w tym temacie dopuszcza przedział +/-5%. Chodzi o korektę długoterminową w gr.32 jak i  krótką w gr.33.

Zmień tego fachmana, bo z takim jego podejściem długo i bezawaryjnie nie pojeździsz. Po co masz mu zostawiać jeszcze auto? Przyjeżdżasz, podpina kompa i ruszacie kilkadziesiąt km w trasę żeby to wystroić przy każdym obciążeniu, cały czas mając podgląd na korekty długie i krótkie. Daj jeszcze zdjęcia spod maski, to zobaczymy montaż, bo jeśli jeśli jest taki jak regulacja to tylko pozazdrościć ?

Tylko strojenie na tej starej przepływce jest bez sensu. Nowa, powtórz logi 2+33 i potem jak wszystko ok to regulacja.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że nie ma tragedii po za tym że przez reduktor będzie trzeba wymieniać filtr oleju od spodu. Zdj wrzucę po południu jak wyjdę z roboty. Właśnie mam taką teorię mogę się mylić, jak wystroji po swojemu w tych jego granicach +/-15 a bardziej będzie pewnie na - sądząc po jego podejściu a wymienię przepływke może się sytuacja jeszcze bardziej poprawić.  Przeplywki do poniedziałku nie ogarnę  a we wtorek wyjeżdżam w góry na majówkę i zrobię jakieś 1500km zahaczajac o Słowację. Więc nawet mała korekta mnie ratuje niż jechać na obecnej sytuacji. Po majówce zajmę się dalej tym tematem może jest ktoś z okolic Gniezna/Poznania kto chciałby się podjąć regulacji .

Edytowane przez sebaindy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz teraz korekty w gr.32?

Jak dla mnie bez sensu płacić dwa razy za strojenie i lepiej jak jest mieszanka za bogata niż za uboga w tym przypadku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płacić nie mam mu zamiaru jak spier**lił robotę, zapłacone miał za montaż z regulacją więc to on nie dopełnił warunków umowy. To z jakiej racji mam mu  płacić za jego błędy. Pod wieczór zaloguje g32 i wrzucę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, sebaindy napisał:

Pod wieczór zaloguje g32 i wrzucę.

Wystarczy, że odczytasz wartości z dwóch pierwszych okienek ? Tylko nie kasuj błędów wcześniej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstawiam foty instalacji, z korektami w grupie 32 się zatarłem i po wymianie czujnika wału skasowałem błąd. Jutro mam trasę 30 km to zczytam te korekty 

 

IMG_20190427_194241.jpg

IMG_20190427_194256.jpg

IMG_20190427_194248.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta listwa słabo zamontowana. Ciekawe czy są równe wężyki od listwy do wkrętek w kolektorze. Bardzo średnio to wszystko wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj jeszcze krótkiego loga na wolnych 002+033. gazownik nie podpinał się przypadkiem jakimiś kablami od lpg do którejś sondy w aucie? Tak czy inaczej diagnoza sie nie zmienia: szczelność, przepływka, strojenie lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam auto po ,,regulacji,, jeśli tak to można nazwać bo wydaje mi się ze jest jeszcze gorzej.

po majówce zamawiam przepływke  i interfejs staga i będę sam dłubał po korekcie z sondy na vagu

 

logi

002+033 gaz

002+020 dynamiczny gaz

002+020 statyczny gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Twój gazownik to jakieś nieporozumienie. Wiesz, że możesz stracić gwarancję jak zaczniesz grzebać przy tym... Więc go poinformuj, że jak sobie nie radzi to ogarniesz to we własnym zakresie ale gwarancja zostaje albo udaj się do autoryzowanego serwisu stag. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi czasu zajęło zabranie się spowrotem za auto ale nie nigdy ma kiedy. A więc tak przepływomierz siedzi nowy większej poprawy nie ma pokazuje też w granicach 115g/s . Po sprawdzeniu szczelności było kilka podciśnień bez opasek które puszczały oraz delikatnie pęknięte kolanko odmy które wchodzi do tipa. Lecz po uszczelnieniu tego co się dało. Reszta uciekała przez kolektor i część wydostawała się bagnetem, część przez odmę która powinna wchodzić do tipa a została odpięta bo tak gdzieś wyczytałem. No i zaslepilem ta odmę oraz wyjście bagnetu  też lecz ciśnienie rozchodziło się nadal w 10 sek. Co zrobiłem źle gdzie szukać dalej? W zdjęciach wrzuciłem screeny z ustawień gazu. Screenshot_2019-05-19-23-54-18-044_com.acsa.stagmobile.png

Screenshot_2019-05-19-23-54-09-585_com.acsa.stagmobile.png

Screenshot_2019-05-19-23-54-00-659_com.acsa.stagmobile.png

Screenshot_2019-05-19-23-53-57-876_com.acsa.stagmobile.png

Screenshot_2019-05-19-23-53-55-139_com.acsa.stagmobile.png

Screenshot_2019-05-19-23-38-17-782_com.acsa.stagmobile.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...