Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 tdi bpw dziwny dźwięk pod pokrywa zaworów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam pytanie dotyczące mojego silnika. Niedawno kupiłem to auto, aktualnie w przyszłym tygodniu będzie wymieniany okej z filtrami. Auto jest według byłego właściciela po wycięciu i usunięciu dpf i bodajże katalizatora, są zrobione gniazda pompowtryskiwaczy, wałek zmieniony, rozrząd, pompa oleju od 1.9 tdi jak zapewniał były właściciel, chociaż nie mam zbyt dużo na to papierów. Auto ma według licznika 335 tys km i chodzi mi o dźwięk wydobuwajacy się z pod pokrywy zaworów, słuchać metaliczny odgłos. Pytanie czy może być to wałek, panewka czy pompowtryskiwacz bo sam już nie wiem. Narazie chce dopytać tutaj natomiast i tak będę wszystko badał pod kontem tych napraw. Dzięki za jakieś rady, wstawiam filmik z odglosem o którym mówię. 

Opublikowano

Czy ktoś coś może powiedzieć mi? Pozdrawiam 

Opublikowano

Do zwalenia pokrywa zaworów i weryfikacja prawdomówności sprzedawcy co do wymienianych elementów i ich ewentualnego zużycia,  połączona ze sprawdzeniem ustawienia pompowtryskiwaczy :decayed:

Tak na moje ucho to ten wałek i szklanki są dopiero do wymiany, a sprzedający przerzucił problem na nabywcę bezczelnie wciskając mu kit... :tongue4:

No ale mogę się mylić , słuchając tylko nagrania jak to BPW pracuje :D

Opublikowano

Ok dzięki tak więc będzie to sprawdzane tak jak mówisz :) a przy okazji mam też taki problem że auto kopci na biało-szaro tak naprawdę na zimnym silniku (poniżej 70st.l) czy to może być związane z wywaleniem dpf i kata na przykład? Czy może wtryski, ewentualnie tak też widzę że płynu chłodniczego ubywa natomiast zauważyłem że z tyłu silnika od strony ściany grodziowej widać jakby płyn chłodniczy czyli może być wyciek? Wiadomo auto do mechanika też będzie jechać na wymianę oleju, filtrów i też na sprawdzenie właśnie pompy oleju i walka ze szklankami i pompkami ale też chciałbym tu zasięgnąć jakiegoś info co u mechanika wiedzieć co nieco i nie dać się wyrobić że wszystko do roboty i z 2.tys.zl do wywalenia. Dzięki wielkie za zrozumienie i jakakolwiek odpowiedź ??

Opublikowano

W BPW 2k PLN-ów to się wydaje na naprawy bieżące :decayed:

Jakby się coś mocniej sypnęło ( remoncik góry i dołu silnika, do tego pompki i turbo ) to 7k PLN-ów może nie wystarczyć :tongue4:

Dla tego trzeba uważać i nie dać naciągać się na remonty i regenerację bez porządnej diagnozy, a jak już faktycznie motorówka , pompki czy turbo faktycznie kaput, to lepiej i taniej poszukać używanych ....

Jak podczas rozgrzewania silnika kopci na biało i ubywa przy tym płynu, to pierwsze co do dokładnego sprawdzenia to chłodniczka spalin.

Szczelność całego układu chłodzenia też bym sprawdził .

Sprawny układ DPF-a nie podejmuje żadnych działań puki temperatura silnika nie osiągnie bodajże 80 stopni C, tak że jego raczej bym nie podejrzewał ...

Opublikowano

Co do dpf'a to z tego co wiem jego tutaj nie ma, został usunięty. Okej będzie sprawdzona chłodniczka tak mówisz tylko jak ja sprawdzić i dokładnie gdzie ona się znajduje? Co do szczelności  układu chłodzenia to musze sprawdzić na pewno bo też wydaje mi się że z tyłu silnika jest widoczny płyn chłodniczy na bloku

Opublikowano

Z chłodniczka okej już wiem gdzie jest, nie zczailem na początku a w pracy jestem. A sprawdzić to co czy nie jest zasyfiona, szczelna? 

Opublikowano
37 minut temu, Nicponiek95 napisał:

Z chłodniczka okej już wiem gdzie jest, nie zczailem na początku a w pracy jestem. A sprawdzić to co czy nie jest zasyfiona, szczelna? 

Czy jest szczelna i nie przepuszcza płynu chłodniczego do części spalinowej ...

Opublikowano

Okej w porządku, dzięki za informację :)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...