Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zawias 1BV a zawias Eibach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie, sledząc forum i tematy o zawieszeniu, kolejny dzien z rzedu, nie odnalazłem dla siebie konkretnej odpowiedzi.

A mianowicie, na chwile obecna posiadam zawias zwany przez forumowiczów "KOZA" czyli słynne 1BA ktorego kazdy chce sie pozbyc :) i nie dziwie sie wcale bo skubana stoi jak na szczudłach

mam okazje zakupic za ok 1200 zawias 1BV, czyli jak sie nie myle s-line -30mm, zawias pochodzi z autka o rok młodszego od mojego czyli z 15r, (mój 14), co najciekawsze rowniez awant, i taki sam motor 2.0 140kw,

przegladajac forum nie odnazałem konkretnej odpowiedzi na temat tego zawieszenia, jak sie sprawuje pod wzgledem komfortu, czy nawet jak to wizualnie wyglada na aucie,

a w zamian natrafiłem na bardzo duzo postów na temat zawiasu firmy Eibach, i teraz powstał dylema, czy dołożyc 1BV czy Eibach jak ktos okreslił z nowymi amorkami sasch, springi eibach- koszt ok 1400-1700, to nie jest wielka roznica cenowa,

a jak to przekłada sie na efekt koncowy, czyli wizualnie na aucie, i komfort jazdy pomiedzy tymi dwoma.

gdyby ktos posiadał zdjecia swojego avancika na takim zawiasku, byłbym bardzo wdzieczny :P

kto jest za 1BV a kto za Eibach i springi pod niego? prosze o uzasadnione odpowiedzi :P

wiem ze temat jest powielany, ale naprawde idzie osiwiec w poszukiwaniu dogodnej odpowiedzi, a jestem tutaj dosc swiezy na forum, bo po kilku latach powrociłem do upragnionych czterech kółeczek.

 

Opublikowano

Na Eibach będzie bardziej komfortowo niż na fabrycznych sprężynach 1BV. Jak masz 1BA to możesz bez zmiany amorów wrzucić Eibach Pro Kit. Dużo ludzi na takim zestawie jeździ. Jest nawet cały temat o tym. Jak chcesz posadzić auto bardziej to już wymiana amorów i Eibach Sportline. Ogólnie po wymianie na 1BV będzie duży spadek komfortu. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Zawias 1Bv ma -20mm,to tak dla formalności.Faktycznie jest "sztywno"  na garbach,dziurach zbyt komfortowo nie jest,jednak to kwestia przyzwyczajenia.Sam mam u siebie i już zdążyłem się przyzwyczaić :D.Często podróżuję na dalekich trasach  i to tu się ten zawias odwdzięcza.(oczywiście mowa o drogach ekspresowych i autostradach).Nie siedzi zbyt nisko nie jest też jak "koza) :) na szczudłach.Ja raczej nie zmienię na inne bo mój tyłek już się do tego zawiasu przyzwyczaił :D  Pozdro.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Tomi 69 napisał:

Zawias 1Bv ma -20mm,to tak dla formalności.

To tak dla formalności ?

 

tuwqe42v.jpg

Opublikowano

Hugo z całym szacunkiem,ale ja mam takie dane zaczerpnięte z forum ;) Oczywiście MÓJ Błąd bo to tyczy się B6.Przejęzyczenie.Przepraszam :D

 

Opublikowano

To nie mam nawet nad czym zastanawiać się tylko brać eibach springi, bo nie dość że niżej to bardziej komfortowo od 1bv :) dzięki wielkie Panowie za rozwijanie moich wątpliwości:) narazie spróbuje założyć na amorki 1BA, bo pod tym względem są zwolennicy i przeciwnicy takiej konfiguracji :) aczkolwiek bodajże na stronce producenta z tego co dobrze pamiętam, był taki wpis " jeśli montowane są sprężyny obniżające do -40 to mogą zostać amorki seryjne, a jeśli jest poniżej wtedy dedykowane." 

Opublikowano
9 godzin temu, Tomi 69 napisał:

Zawias 1Bv ma -20mm,to tak dla formalności.Faktycznie jest "sztywno"  na garbach,dziurach zbyt komfortowo nie jest,jednak to kwestia przyzwyczajenia.Sam mam u siebie i już zdążyłem się przyzwyczaić :D.Często podróżuję na dalekich trasach  i to tu się ten zawias odwdzięcza.(oczywiście mowa o drogach ekspresowych i autostradach).Nie siedzi zbyt nisko nie jest też jak "koza) :) na szczudłach.Ja raczej nie zmienię na inne bo mój tyłek już się do tego zawiasu przyzwyczaił :D  Pozdro.

dziki Kolego za wypowiedz, czekałem do tego momentu az wypowie sie ktos, kto uzytkuje na codzien 1bv, byłem bardzo ciekawy, poniewaz nigdy nie miałem okazji przejechac sie z takim zawiasem,a nie nalezy on do najnizszych, z mojego punktu widzenia w takim razie bardziej opłaca sie załozyc eibah, bo bedzie nizej, a sztywnosc bedzie porównywalna do 1bv wtedy, lub nawet na + w stosunku do komfortu

Opublikowano
10 godzin temu, Hugo napisał:

Na Eibach będzie bardziej komfortowo niż na fabrycznych sprężynach 1BV. Jak masz 1BA to możesz bez zmiany amorów wrzucić Eibach Pro Kit. Dużo ludzi na takim zestawie jeździ. Jest nawet cały temat o tym. Jak chcesz posadzić auto bardziej to już wymiana amorów i Eibach Sportline. Ogólnie po wymianie na 1BV będzie duży spadek komfortu. 

haha jak decyzja zapadła ze bedzie eibach, teraz powstał kolejny dylemat, własnie czy Pro Kit, czy Sportline, pomiedzy jednym i drugim jest chyba roznica 10mm, ale tez roznica komfortu pewnie tez sie zmieni :P wydaje mi sie, ze na 19`` ktore planuje to Pro Kit bedzie idelanie pasował :P sportline destepne jest chyba tylko w zestawie, prawda? z amorkami lacznie za 3k.

Opublikowano

Tak zgadza się jest 10mm różnicy ,no decyzję musisz pojąć sam.Pozdro i trafnego wyboru Kolego :)

 

Opublikowano
7 minut temu, grzesp87 napisał:

haha jak decyzja zapadła ze bedzie eibach, teraz powstał kolejny dylemat, własnie czy Pro Kit, czy Sportline, pomiedzy jednym i drugim jest chyba roznica 10mm, ale tez roznica komfortu pewnie tez sie zmieni :P wydaje mi sie, ze na 19`` ktore planuje to Pro Kit bedzie idelanie pasował :P sportline destepne jest chyba tylko w zestawie, prawda? z amorkami lacznie za 3k.

 

Sprężyny Sportline kupujesz bez problemu bez amorków. Na nich zdecydowanie lepiej auto siada, ale oczywiście coś za coś. Mam je u siebie i jestem bardzo zadowolony. 

Opublikowano
3 minuty temu, Hugo napisał:

 

Sprężyny Sportline kupujesz bez problemu bez amorków. Na nich zdecydowanie lepiej auto siada, ale oczywiście coś za coś. Mam je u siebie i jestem bardzo zadowolony. 

podrzuciłbys jakies foto?

Opublikowano
1 godzinę temu, grzesp87 napisał:

podrzuciłbys jakies foto?

Proszę

IMG_20190317_161104 (1).jpg

Opublikowano
1 minutę temu, Hugo napisał:

Proszę

IMG_20190317_161104 (1).jpg

uuu pieknie pieknie:) własnie taki efekt mi sie marzy :) czyli Pro Kit bedzie o tych 10mm wyzszy, od Twojego. 

jak dobierałes springi? pod wage? czy pod silnik? bo u czesci powstaje efekt podniesionej dupeczki, a u Ciebie nie widac takiego efektu, wszystko tak pieknie rownomiernie siedzi :)

Opublikowano
3 minuty temu, grzesp87 napisał:

czyli Pro Kit bedzie o tych 10mm wyzszy, od Twojego. 

jak dobierałes springi? pod wage? czy pod silnik? bo u czesci powstaje efekt podniesionej dupeczki, a u Ciebie nie widac takiego efektu, wszystko tak pieknie rownomiernie siedzi :)

U mnie jest -45/35. Przy Twoim silniku Pro Kit jest -35/30. Do B8 Sportline jest tylko jedna wersja. I taką wziąłem E20-15-011-01-22. 

Opublikowano (edytowane)

Ładnie "siedzi" (Y) Hugo na jakiej feldze ?

Edytowane przez Tomi 69
Opublikowano
4 minuty temu, Tomi 69 napisał:

Ładnie "siedzi" (Y) Hugo na jakiej feldze ?

10x20" ET40 i kapeć 245/30/20 ?

Opublikowano
10 minut temu, Hugo napisał:

U mnie jest -45/35. Przy Twoim silniku Pro Kit jest -35/30. Do B8 Sportline jest tylko jedna wersja. I taką wziąłem E20-15-011-01-22. 

ojjj i decyzja zapadła :) i u mnie siadzie sportline :P na sam widok banan na bużce :P

jakie dałes do zestawu amorki? ogolnie mniej wiecej jaki koszt takiej modyfikacji? czy lepiej bilstein b12 za 3k?

Opublikowano
1 minutę temu, grzesp87 napisał:

jakie dałes do zestawu amorki? ogolnie mniej wiecej jaki koszt takiej modyfikacji? czy lepiej bilstein b12 za 3k?

U mnie zostały amorki seryjne 1BV ?

Opublikowano
Teraz, Hugo napisał:

U mnie zostały amorki seryjne 1BV ?

czyli poza springami, reszta seria :P ehhh ze mi sie trafiło to nieszczesne 1BA ? ale ogarne temat :P

Opublikowano
1 minutę temu, grzesp87 napisał:

czyli poza springami, reszta seria :P

Dokładnie tak. Jeżeli chodzi o zawieszenie to reszta to fabryka :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...