endriux5 Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Opublikowano 17 Maja 2019 Godzinę temu, kamil-vag napisał: A ja nie wiem czy to nie jest tak, że przerwanie tego obwodu sygnalizuje komputerowi wciśnięcie sprzęgła. Dlatego pierwsze co zobacz czy w ogóle dochodzi Ci te 12V... Ewentualnie podaj 12V na ten pin wyjściowy z czujnika i zobacz status... Jesli jest tak jak myslę, i nie masz napięcia to do sprawdzenia bezpiecznik S7 10A. Gdyby przerwanie obwodu powodowało zmianę statusu z 1100 na 1000 to przy zdjęciu wtyczki z czujnka sprzęgła powinno się zrobić 1000 a tu cały czas 1100. Przy czujniku od światła stop właśnie po zdjęciu wtyczki robi się 0010 albo 0001 (chyba dla bezpieczeństwa gdyba wtyczka się rozłączyła albo nastąpiła przerwa w obwodzie światła stop)
kamil-vag Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 No nic, tak czy siak musisz sprawdzić czy dochodzi +12V...
endriux5 Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Opublikowano 17 Maja 2019 2 minuty temu, kamil-vag napisał: No nic, tak czy siak musisz sprawdzić czy dochodzi +12V... Ok dzięki narazie za pomoc jak wrócę do domu to sprawdzę
bobikos Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 czyli kolega sam sobie potwierdził że czujnik może być zepsuty. Wypadałoby sprawdzić tzw logikę, bo prawdopodobnie jest tu zastosowana logia bezpieczna - styki rozwarte w przełączniku dają 1 w vag - tak wynika przynajmniej ze schematu - inaczej tempomat działałby przy uszkodzonym czujniku. To co piszesz o czujniku hamulca też potwierdza schemat, jeden obwód jest normalnie zamknięty, drugi normalnie otwarty. Jeśli potrzebujesz sam się przekonać to zewrzyj styki w kostce czujnika sprzęgła, wtedy wyskoczy Ci 0 w vag.
bobikos Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 częste uszkodzenie czujnika i jego sposób naprawy jest opisane poniżej, ale ja wolałbym jednak nowy czujnik
bobikos Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 a na sam początek sprawdź czy trzpień od czujnika nie za bardzo się schował w obudowie (on ma zapadki do samoregulacji podczas montażu)
endriux5 Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Opublikowano 17 Maja 2019 (edytowane) Godzinę temu, bobikos napisał: a na sam początek sprawdź czy trzpień od czujnika nie za bardzo się schował w obudowie (on ma zapadki do samoregulacji podczas montażu) Kolego bobikos chciałbym żebyś miał rację ale tak jak na początku opisywałem czujnik sprzęgła dogłębnie sprawdzony. Po wymontowaniu sprawdzałem go omomierzem tzn plastikowe łapki przekroczone w pozycję tak jak byłby zamontowany na pedale sprzęgła i miernik pokazuje zwarcie i rozwarcie styków. Gdy czujnik miałem sprawdzony w ten sposób bez wkładania go na swoje miejsce zwarłem te dwa piny w kostce(wiązka z kablami) i dalej na Vagu status 1100. Teraz tak z czujnika trzpień wyciągnąłem do końca (pozycja sklepowa) wkładając go na miejsce trzpień się wciągnął sam tyle co potrzeba (pedał nie ruszany) i przekrecony aż kliknął, to chyba prawidłowy sposób montażu? Edytowane 17 Maja 2019 przez endriux5
bobikos Opublikowano 17 Maja 2019 Opublikowano 17 Maja 2019 ok skoro tak dokładnie sprawdziłeś temat to rzeczywiście wydaje się że czujnik jest dobry. Niemniej pomierz napięcie na kostce na wejściu i na wyjściu przy podłączonym czujniku, a następnie przejście przewodu do ecu.
endriux5 Opublikowano 16 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2019 W dniu 17.05.2019 o 21:13, bobikos napisał: ok skoro tak dokładnie sprawdziłeś temat to rzeczywiście wydaje się że czujnik jest dobry. Niemniej pomierz napięcie na kostce na wejściu i na wyjściu przy podłączonym czujniku, a następnie przejście przewodu do ecu. Witam ponownie. Problem tempomatu rozwiązany, powodem usterki był przerwany przewód (oczywiście izolacja cała a przerwane druty w środku) łączący czujnik sprzegła z pinem 39 ECU. Dzieki wszystkim za pomoc a w szczególności koledze kamil-vag za podesłanie wycinka schematu.
Pandzior94 Opublikowano Wtorek o 09:57 Opublikowano Wtorek o 09:57 Witam sorry ze odgrzewam kotleta a mianowicie szukając przyczyny nie działającego tempomatu napotkałem owy temat i sprawdziłem czujnik sprzęgła był ori i nie działał wymieniony na nowy teraz vag widzi jak wciska się sprzęgło. Sprawdziłem też przewód od czujnika do pinu ECU 39 przejście jest 12v+ jest a tempomat dalej nie działa co może być nie tak czy ktoś mógłby pomóc doradzić ? Dodam że mam jeszcze wrazie co nowy czujnik stopu
Langista Opublikowano Wtorek o 11:57 Opublikowano Wtorek o 11:57 Tempomat był oryginalnie czy dokładany? Jak dokładany to jakie kodowania masz?
Pandzior94 Opublikowano Wtorek o 11:59 Opublikowano Wtorek o 11:59 Dokładany był . W module kierownicy mam jak dobrze pamiętam 02042 w silniku nie pamiętam nie mam jak teraz sprawdzic dodam że wyskakuje mi błąd 00895
Pandzior94 Opublikowano Wtorek o 12:04 Opublikowano Wtorek o 12:04 Moduł kierownicy + kierownicę mam z B7 z końcówką Q
Langista Opublikowano 17 godzin temu Opublikowano 17 godzin temu Kodowanie masz ok, Vin przyuczyłeś, pompa ABS to samo?
Pandzior94 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu Tak Vin przyuczyłem, pompę abs też przyuczyłem a dalej wyskakuje ten błąd. Może to sama manetka od tempomatu ?? Sprawdzałem w 16--> bloki pomiarowe --> grupa 4 działanie manetki i mam takie coś
Pandzior94 Opublikowano 6 godzin temu Opublikowano 6 godzin temu Wszystkie gudziku na manetce działają a jak chce dać na off to nic się nie zmienia tylko jest ON
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się