Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z klimatyzacja .

Klimatyzacja nie załącza się , brak napięcia na kostce idącej do sprężarki , dodam ze sprawdziłem kable , sprzęgła  zrywalnego chyba w niej niema . Błędy są tylko potencjometrów v107 i v113 

nie wiem gdzie szukać , dlatego zwracam się z prośba do was 

Opublikowano
5 godzin temu, Adrian126pk napisał:

Witam mam problem z klimatyzacja .

Klimatyzacja nie załącza się , brak napięcia na kostce idącej do sprężarki , dodam ze sprawdziłem kable , sprzęgła  zrywalnego chyba w niej niema . Błędy są tylko potencjometrów v107 i v113 

nie wiem gdzie szukać , dlatego zwracam się z prośba do was 

Masz sprężarkę po stronie pasażera, zerknij czy nie spadła ci tarcza sprzęgła , lubi się odkręcić , 2 razy mi się odkręciła , tu nie ma gumek tylko sztywna tarcza i jest zrywalna, tarcza jak spadła leży na osłonie jeśli ją masz

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz . Powiem tak mechanik oglądał sprężarkę i powiedział mi , że u mnie sprzęgła niema  ,  co mnie bardzo zdziwiło  na pampersie też nie ma nic bo jak patrzę od czoła na kompresor jest tylko śruba na klucz 10 i trzy śruby na bokach  na małego imbusa , niema żadnych elementów koło pasowe się obraca a środek stoi  

Opublikowano

takie coś,wszystko powinno się kręcić,jeśli śruba środkowa się nie kręci ,to sprzęgło zerwane

image.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiesz co to jest sprzęgło.
Stary typ (do 2001 roku-B5)miał sprzęgło elektromagnetyczne, które łączyło z paskiem klinowym, po podaniu napięcia. więc kompresor pracował/nie pracował
Nowa sprężarka-B6 ma (własnie) zrywalne, która to pracuje cały czas. Impuls chłodzenia przychodzi z klimatronika. Im wyższe napięcie tym bardziej iglica otwiera elektrozawór.
jeśli sprężarka się zaciera, układ zrywa gumy sprzęgła aby pasek klinowy nie został uszkodzony i reszta odbiorników w tym alternator mogły swobodnie spełniać swoją rolę, 
Fabryka wyszła z założenia że klimy nie musisz mieć ale alternator już tak. wybrali mniejsze mniejsze zło!

POZNAĆ TO po wirującej śrubie wałka/ośki kompresora

Jeśli wiruje można zrobić krótką!!! próbę, podając pełne 12V na krótką chwilę, tym sposobem można wyeliminować samą sprężarkę.
 

Edytowane przez GreGoriO
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Do 06.2003 przynajmiej w 1.9tdi  klima jest na oddzielnym pasku i tu gumek nie ma , co nie zmienia faktu że sprzęgło jest zrywalne

Opublikowano

Witam 

Ja posiadam kompresor Nissens , i sprzegło zrobione ,a klima dalej nie działa w vag brak błędów .

A i jeszcze jedno wentylator się nie załącza .

przewód jeden od dyszy dławiącej do parownika jest bardzo zimny , lecz drugi przewód jest ciepły .

Nie wiem gdzie dalej szukać 

Opublikowano (edytowane)

nie ma obiegu ,wentylator i sterownik sprawny,znajomy miał podobnie i winny był urwany kabel w sterowniku wentylatora

Edytowane przez greg2505
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Robiłem test wentylatora przez vcds i wentylator się załącza podczas testu 

Opublikowano

Witam ponownie , i dziękuje za pomoc .

Problem rozwiązany okazało się ,że było tylko 10 g czynnika . 

A dlatego , że pan mechanik który miał samochód i stwierdził ze w tym kompresoże , nie ma sprzęgła   zrywalnego , naciskając na zawór od wysokiego ciśnienia ,  wypuścił  gaz z instalacji .

Dlatego mimo zmienionego sprzęgła ,naprawie wiązki i sprawdzeniu dosłownie wszystkiego, nie działała i nie załączają wentylatora bo nie było czynnika .

jeszcze raz dzięki za pomoc 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...