timmy41 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Witam, na wstępie chciałbym się przywitać jako (jak na razie) szczęśliwy posiadacz A4 B5 1.8t z 99r. Auto kupiłem dość niedawno i chciałbym ogarnąć je pod względem technicznym jak najbardziej się da samemu. Zacznę od tego że samochód był oryginalnie z silnikiem ANB, sprzedający twierdził że wymieniana była tylko głowica i sterownik na AWT. Jak okazało się przy wymianie rozrządu i oleju, cały silnik to AWT a nie tylko głowica (co sprzedający ukrył...). Po odpaleniu na zimnym słychać sekundowe stuknięcie i tylko na zimnym. Na benzynie i także na zimnym lekko falują obroty w zakresie +-200rpm do tego przez pierwsze kilometry jazdy reakcja na gaz jest tragiczna, potem jest już lepiej. Komputer wypluł mi takie błędy: 6 Faults Found: 18057 - Powertrain Data Bus P1649 - 35-00 - Missing Message from ABS Controller 17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1 P1103 - 35-10 - Performance too Low - Intermittent 16804 - Catalyst System; Bank 1 P0420 - 35-10 - Efficiency Below Threshold - Intermittent 18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster P1654 - 35-00 - 18058 - Powertrain Data Bus P1650 - 35-00 - Missing Message from Instrument Cluster 16891 - Idle Control System RPM P0507 - 35-10 - Higher than Expected. - Intermittent Z tego co szukałem każdy błąd pojedynczo mniej więcej rozumiem ale czy wszystkie razem powiedzą coś więcej? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
przem8 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Zrób podstawowe logi - wszystko co i jak w dziale diagnostyka. Sprawdź zaworek jednokierunkowy w trójniku odmy. Część błędów może być przez źle wystrojone lpg... 1
timmy41 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2019 Logi na LPG: Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_7F4PawH.html Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_2de8Wy.html Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_h25X7pL.html i to samo na PB: Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_Y95o2.html Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_Z2AW27.html Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_31PTXP.html
przem8 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Opublikowano 9 Czerwca 2019 (edytowane) Wszystko fajnie tylko logi robimy przynajmniej do 6tys. To nie diesel. Z tego co wkleiłeś to mega uboga mieszanka i turbo późno wstaje. Zrób przynajmniej 2+33 i 115+118 na benie do odcinki. Lpg jest nieważne, bo i tak nadaje się do regulacji na korekty sondy. Błędy każdorazowo kasowane zaraz przed logami? Edytowane 9 Czerwca 2019 przez przem8 1
timmy41 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2019 Błędy usunięte tylko na początku przed pierwszym pomiarem. W takim razie jutro zrobię logi jeszcze raz.
przem8 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Opublikowano 9 Czerwca 2019 Jak masz możliwość to sprawdź wcześniej zawór dv, odmę i szczelność dolotu kompresorem. 1
timmy41 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2019 Udało mi się zrobić logi do 6k bo na więcej brakło prostej. Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_33617r.html Grupy 003, 020: http://vaglogi.pl/log-003_020_0ZsL68b.html Grupy 002, 033: http://vaglogi.pl/log-002_033_t2p8k9.html Przed każdym wykasowałem błędy. Zdążyłem tylko sprawdzić odmę i jest w porządku. DV i szczelność sprawdzę na wolnym bo sesja i czasu mało.
przem8 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 (edytowane) Turbo porażka - bardzo późno osiąga zadane doładowanie. Przepływka w miarę ok, czasy wtrysków też, a bardzo ubogo mimo wszystko. Wszystkie logi były na benzynie? Do sprawdzenia dv, szczelność dolotu, ten zaworek w odmie sprawny? Edytowane 11 Czerwca 2019 przez przem8
timmy41 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2019 Logi na benzynie były robione. Zaworek sprawny. Turbo może tak dmuchać przez DV czy raczej zmęczenie po tylu latach?
przem8 Opublikowano 11 Czerwca 2019 Opublikowano 11 Czerwca 2019 (edytowane) Albo źle ustawiona sztanga. Zacznij od dv, a potem log 118 z odpiętą wtyczką od n75. Jeśli wtedy będzie dmuchać mniej niż 0,3 bara to sztanga za słabo naciągnięta albo już kończy żywot. Edytowane 11 Czerwca 2019 przez przem8 1
timmy41 Opublikowano 19 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2019 Dzisiaj wszedłem pod auto żeby sprawdzić DV i trochę się przeraziłem. Turbo oplute olejem (czas na regenerację?), przewód powietrza od strony chłodniczki odkręcony, luźny i opluty olejem, DV zalepione do połowy plasteliną i olejem (nie działa). Odmy i szczelności jeszcze nie sprawdzałem bo brakło czasu. Zauważyłem także, że jak zamykam okna albo migam światłami to spadają obroty, cewki do wymiany??
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się