Jump to content
2 2
buzek17

Nie mogę zebrać map po ostatniej kalibracji, brak odczytów lambda LPGTECH

Recommended Posts

Witajcie.

Miałem ostatnio problem z błędem "Pełne otwarcie wtryskiwacza gazowego 1-2-3-4" i postanowiłem zrobić nową kalibrację oraz zebrać mapy. Kalibracja przeszła pomyślnie lecz nie mogę zebrać poprawnie map. Jeszcze widzę, że brakuje wskazań sondy lambda w gas setting. Problemem zająłem się od tego czasu jak ostatnio przy pedale gazu w podłodze przy jeździe na lpg pojawiało się szarpnięcie w górnym zakresie obrotów. Zrobiłem logi na pb. Może ktoś coś...

http://vaglogi.pl/log-003_033_Qwv8l.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_n7Qr5.html

http://vaglogi.pl/log-003_020_660a9.html

Błedy LPG.png

GAZ ustawienia.png

mapa beny.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od doprowadzenia auta do ładu na pb, turbo prawie wogóle nie wstaje, na sondzie ubogo, szczelność i podstawy, dopiero potem strój lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie ostatnio zauważyłem lekkiego "muła". Pewnie zacznę od sprawdzenia szczelności i ciśnienia paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, buzek17 napisał:

ciśnienia paliwa.

Jakbyś zrobił grupę 2 zamiast dwa razy 3 to można by coś się poejrzewać na ten temat 😛

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem. Taka mała gafa...za późno o tym pomyślałem. Jutro coś podziałam w temacie. Póki co dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, przem8 napisał:

Jakbyś zrobił grupę 2 zamiast dwa razy 3 to można by coś się poejrzewać na ten temat 😛

Jest i log z grupy 002 :) miałem zakręt po drodze także powstał chwilowy przerywnik

http://vaglogi.pl/log-033_002_H7tlD.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski górą pętlą więc ciśnienie pasuje sprawdzić. Jak będzie ok to program do poprawki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie paliwa 3,9 i spada do 3,5 bara pod obciążeniem. Takie jaja włącznie z wolno wstającym turbem przez pompę paliwa ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny news. DV nie trzyma. Kupię oryginał z końcówką N używany :) na chwilę włożę chiński blow off i zobaczę co się dzieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa też do wymiany, bo powinno trzymać 4 bary. Po wymianie dv turbo powinno lepiej wstawać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze jest nieszczelność przy IC także od 0,5 bara już syczy...

Jak poprawie to napiszę co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logi po wymianie pompy na Magneti Marelli MAM00015 i wymianie filtra paliwa na Knechta. W listopadzie 2018 wymieniłem pompkę na MTM i zamontowałem filtr paliwa Manna. To co z niego dziś wyszło było czarne 😮

Ciśnienie paliwa trzyma się na minimalnym obciążeniu około 4,4 bara, a przy maksymalnym trzyma się na 4 barach.

Szczelność dolotu poprawiona i zamontowany DV 06A145710N z BAM.

Jeszcze jedna rzecz przykuwała moją uwagę od dłuższego czasu. Po puszczeniu gazu coraz bardziej było słyszalne takie metaliczne terkotanie (coś w stylu luźniej nakrętki, która sobie lata po śrubie). Byłem pewny, że to może ze skrzyni. Dziś dokładnie się wsłuchałem i okazało się, że dźwięk wydobywa się z gruchy od turba. Lekkie uderzenie metalu poczułem dotykając właśnie gruchy. Sztanga na tyle na ile mogłem ją dotknąć jest trochę luźna. Muszę zabrać się za demontaż turba to się okaże co jest grane. Turbo regenerowane (od bexa) na nowym żeliwie kupione było w październiku..

Czy ten problem z turbem będzie owocował takimi wskazaniami sondy? Dalej do 25% dobija. Auto jedzie dużo lepiej po wymianach, ale to dalej nie jest to.

Miejscami musiałem nogę z gazu puścić, ale i tak wszystko w miarę widać.

Dynamiczny:
Grupy 003, 033: http://vaglogi.pl/log-003_033_mBRniJq.html
Grupy 115, 118: http://vaglogi.pl/log-115_118_E8etbk.html
Grupy 002, 020: http://vaglogi.pl/log-002_020_9DTuJm.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała foto relacja z wymian.

SMALL_20190702_182448.jpgSMALL_20190701_174132.jpgSMALL_20190701_175155.jpgSMALL_20190702_165425.jpgSMALL_20190702_170558.jpgSMALL_20190702_174628.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Zajrzyj do tego turbo, bo w ogóle nie osiąga zadanego doładowania. Możesz zrobić loga 118 z odpiętą wtyczką od n75 ale zapewne klapka jest luźna i to będzie przyczyna.

Te logi na pewno były na benzynie i kasowałeś przed nimi błędy? :D

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak właśnie robiłem logi. Na pewno problem będzie z klapka wg. Czytałem trochę o tym i wszystkie objawy się zgadzają. Dziś zabieram się za turbo także cdn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah te chińskie żeliwa :D


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specjalnie szukałem na chińczykach i nie namierzyłem grr masz jakiś dowód na poparcie swojej tezy?😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://vaglogi.pl/log-033_002_uh812.html

Log po ostatnich naprawach. Turbo lepiej teraz ciągnie, ale dalej jak wejdzie na większe obciążenie wywala 25% ubogo. Wtryski mogą padać czy może faktycznie program do poprawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://vaglogi.pl/log-033_002_uh812.html

Log po ostatnich naprawach. Turbo lepiej teraz ciągnie, ale dalej jak wejdzie na większe obciążenie wywala 25% ubogo. Wtryski mogą padać czy może faktycznie program do poprawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrób 115+118 i 

, mozliwe ze WG za mocno naciagniete, boost poszedl w gore i zamyka wtryski benzynowe lub, pompa paliwa sie konczy. 


Profesjonalny montaż instalacji LPG Lublin, PW. Galeria montaży goo.gl/hCW2af
Silniki benzynowe - Strojenie, chip tuning, poprawki po tunerach :) o2-sai-kat off 

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://vaglogi.pl/log-115_118_3vY0t.html

Turbo wróciło z reklamacji i WG jest poprawione. Przed reklamacją nie było większej różnicy. Co do ciśnienia paliwa to w poprzednich postach już pisałem co i jak. Szczelność dolotu sprawdzałem i co bym nie dokręcił, poprawił i tak jest dalej tak samo. Przez wymianą pompy i filtra paliwa też było tak jak teraz. No może trochę gorzej. Wtryski z BAM montowałem używane i może one padły po tym jak taki syf szedł z baku. Fotorelacja też jest w poprzednich postach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wymieniłeś dv? Po montażu wtrysków z bam byłeś u tunera żeby je "dopasować" ?

Edited by przem8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem na używane ori i wydawało się sprawne. No pewnie, tuner wtryski montował i był robiony program. Uważam, że z program jest ok tylko coś innego nawala. Pętlenie wtrysków przez wciąż padnięte DV? Aż tak źle przez to by było? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, buzek17 napisał:

Wymieniałem na używane ori i wydawało się sprawne. No pewnie, tuner wtryski montował i był robiony program. Uważam, że z program jest ok tylko coś innego nawala. Pętlenie wtrysków przez wciąż padnięte DV? Aż tak źle przez to by było? 

Dobra, nie przewinąłem loga do końca 😛 Jak nie ma nieszczelności, nowa pompa trzyma ciśnienie itd. to chyba wina programu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazało się, że winowajcą była sonda lambda chociaż błędu w ecu nie było. Podobno to rzadki przypadek. Konsultacja z gregor10 pomogła ;). Jeszcze turbo coś wolno wstaje, ale przynajmniej już jeden problem z głowy.

http://vaglogi.pl/log-002_033_k7g63kx.html

http://vaglogi.pl/log-115_118_J0e6R.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
2 2

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...