Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, podczas gradu pękła mi szyba czołowa w lewym dolnym rogu. Z tego co wiem warsztat do ktorego zostałem skierowany zmienia szyby na NordGlass. Ja w aucie mam wszystkie Sekurita, i na takiego samego producenta chciałbym mieć wymienioną. Ma ktoś doświadczenie w takich sprawach? Odwoływać się? AC w Link4 (do tego Szyby 24 - suma ubezpieczenia 3000 zł, udział własny 0%.

Opublikowano
38 minut temu, Allesio napisał:

warsztat do ktorego zostałem skierowany zmienia szyby na NordGlass.

To poszkodowany decyduje, gdzie (i czy w ogóle) naprawia swoje auto, ubezpieczyciel może co najwyżej zasugerować, wskazać warsztat współpracujący z nim.  

Opublikowano (edytowane)

W takim razie mogę się od tego odwołać? Jak do mnie zadzwonili to powiedziano mi, że mam 2 opcje:

1) Naprawa z wariantu Szyby 24 - bez utraty zniżek (ale z tego co zrozumiałem to oni skierowują do określonego warsztatu)

2) Naprawa z AC, która wiąże się z utratą zniżek

Edytowane przez Allesio
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Allesio napisał:

z tego co zrozumiałem to oni skierowują do określonego warsztatu)

W kościele też mówią, że seks tylko po ślubie... Nie istnieją przepisy, które by umożliwiały podejmowanie decyzji w kwestii naprawienia szkód przez ubezpieczyciela. Wybór warsztatu naprawczego jak i sposobu naprawy należy do właściciela pojazdu. Mówi o tym Art 363 kc 

§ 1. Naprawienie szkody powinno nastąpić, według wyboru poszkodowanego, bądź przez przywrócenie stanu poprzedniego, bądź przez zapłatę odpowiedniej sumy pieniężnej. Jednakże gdyby przywrócenie stanu poprzedniego było niemożliwe albo gdyby pociągało za sobą dla zobowiązanego nadmierne trudności lub koszty, roszczenie poszkodowanego ogranicza się do świadczenia w pieniądzu.
§ 2. Jeżeli naprawienie szkody ma nastąpić w pieniądzu, wysokość odszkodowania powinna być ustalona według cen z daty ustalenia odszkodowania, chyba że szczególne okoliczności wymagają przyjęcia za podstawę cen istniejących w innej chwili.

Istotny jest przede wszystkim zwrot "przywrócenie stanu poprzedniego", co należy rozumieć, że jeśli w samochodzie były zamontowane części oryginalne, bądź określonego producenta, to obowiązkiem ubezpieczyciela jest dokonanie wyceny szkody w oparciu o ceny takich właśnie części, a nie tanich zamienników.

Edytowane przez hak64
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Czy tak słodko jak piszesz powinno być z AC czy OC?
W większości jak nie wszystkich jest amortyzacja lub części zamienne. Dodatkowo chyba też zależy jaki jest wariant serwis/kosztorys.

Opublikowano
13 godzin temu, YOGI3000 napisał:

Czy tak słodko jak piszesz powinno być z AC czy OC?
W większości jak nie wszystkich jest amortyzacja lub części zamienne. Dodatkowo chyba też zależy jaki jest wariant serwis/kosztorys.

Treść umowy AC Ubezpieczyciela z klientem nie może być sprzeczna z zapisami ustawy. Jednak przy szkodach likwidowanych z AC, ubezpieczyciele stosują zapisy umożliwiające im wycenę szkody w oparciu o zamienniki, lub wypłatę odszkodowania wyliczonego w kosztorysie naprawy (bez możliwości naprawy bezgotówkowej w serwisie). Trzeba więc dokładnie czytać treść zawieranej umowy, potem ujawniają się niespodzianki w rodzaju: samochód zastępczy tylko na technologiczny okres naprawy, naprawa użyciem zamienników, holowanie z limitem km i tylko na terenie kraju, itp.

Opublikowano

Właśnie o to chodzi. A w większości towarzystw maja takie zapiski. Pięknie jest jak się co roku opłaca, wychodzą kwiatki jak się chce odszkodowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...