Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2.0 TDI BRD - brak reakcji na gaz (1200-1500)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szukam rozwiązania problemu, z jakim przyszło mi się zmierzyć w BRD. Ogólnie występuje to na każdym biegu. Sytuacja wygląda tak, że silnik nie reaguje prawidłowo na pedał gazu do ~1500 obrotów. Np. ruszając z miejsca, na pierwszym biegu puszczę sprzęgło, naciskam gaz w podłogę i rozpędzenie się od prędkości obrotowej silnika 1200 do 1500 zajmuje nawet 10 sek. Towarzyszy temu zjawisko chwilowego załapania (ułamek sekundy), na przemian z totalnym brakiem przyspieszania (coś w tym stylu, kiedy na lodzie włączy się kontrola trakcji przy przyspieszaniu i sterownik obcina moc). Kiedy uda się napędzić silnik do 1600 obrotów, samochód zaczyna normalnie reagować. Jeżdżąc po trasie, kiedy prędkość obrotowa silnika nie spada poniżej 1800, problem ten jest nieodczuwalny. Jakie logi podrzucić, żeby było łatwiej ocenić co jest nie tak?

Opublikowano

Na początek 003+008+011, zrob dwa logi na 3 i 4 biegu...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Auto po wycince dpf, egr (fizycznie i programowo) i jest po chipie. Do tej pory przez 1,5 roku nie było najmniejszego problemu. Program jest bezdymny.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Pierwszy przejazd na 3 biegu, drugi na 4, but w podłodze na całym logu ?

Opublikowano

Sprawdź w grupie 010, może być nawet i log jak reaguje pedał gazu czy pokazuje 100% bo sam MAF czy MAP podąża za zadanym, ale to wszystko odbywa się strasznie wolno... 

Turbo pełne doładowanie ma dopiero po 16s ?

Opublikowano (edytowane)

To pierwsze co mi przyszło do głowy, wiec sprawdzałem zaraz na początku. Potencjometr gazu reaguje tak jak powinien. Przy gazie w podłodze jest wskazanie 99,9%.

EDIT:

log grupy 11,10 i 8, 4 bieg.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Edytowane przez givetheshow
Opublikowano

Ciężko mi coś stwierdzić. 

Na próbę bym wpiąl na krótko wężyk od turbo w podcisnienie z pominięciem N75 zobaczysz czy wtedy odrazu wstaje i przeladowuje... 

I drugą próbę z odpietą wtyczką od przepustnicy...

 

Opublikowano

Znalazłem przyczynę. Winowajca - czujnik temperatury spalin przed turbosprężarką. Działał prawidłowo w zakresie do ~200 stopni, powyżej przeskakiwał od razu na 1000 stopni.?

Log przed wymianą czujnika na 3 biegu, grupa 74 i 11

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Log po wymianie czujnika na 4 biegu, grupa 11, 8 i 74.

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Dziekuję kamil-vag za pomoc!

Temat do zamknięcia.

Pozdrawiam ?

Opublikowano

Widzisz... moja wiedza tak się kończy trochę na 8V TDI :P

Miałem auto z dpf itd... ale krótko i nie zdążyłem go aż nadto poznać.

Właśnie tu było dziwne to, że to ECU wystawia takie powolne wstawanie turbo... i teraz doszedłeś dlaczego, zapewne by obniżyć temperaturę (to fałszywe 1000 stopni)

Czas do pełnego doładowania skrócony praktycznie o połowę... 

Fajnie, że udało się rozwiązać problem ! Dla mnie też mała lekcja odnośnie TDI z DPF (mimo, że go nie masz)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...