givetheshow Opublikowano 29 Czerwca 2019 Opublikowano 29 Czerwca 2019 Witam, szukam rozwiązania problemu, z jakim przyszło mi się zmierzyć w BRD. Ogólnie występuje to na każdym biegu. Sytuacja wygląda tak, że silnik nie reaguje prawidłowo na pedał gazu do ~1500 obrotów. Np. ruszając z miejsca, na pierwszym biegu puszczę sprzęgło, naciskam gaz w podłogę i rozpędzenie się od prędkości obrotowej silnika 1200 do 1500 zajmuje nawet 10 sek. Towarzyszy temu zjawisko chwilowego załapania (ułamek sekundy), na przemian z totalnym brakiem przyspieszania (coś w tym stylu, kiedy na lodzie włączy się kontrola trakcji przy przyspieszaniu i sterownik obcina moc). Kiedy uda się napędzić silnik do 1600 obrotów, samochód zaczyna normalnie reagować. Jeżdżąc po trasie, kiedy prędkość obrotowa silnika nie spada poniżej 1800, problem ten jest nieodczuwalny. Jakie logi podrzucić, żeby było łatwiej ocenić co jest nie tak?
kamil-vag Opublikowano 30 Czerwca 2019 Opublikowano 30 Czerwca 2019 Na początek 003+008+011, zrob dwa logi na 3 i 4 biegu... 1
givetheshow Opublikowano 30 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2019 Auto po wycince dpf, egr (fizycznie i programowo) i jest po chipie. Do tej pory przez 1,5 roku nie było najmniejszego problemu. Program jest bezdymny. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Pierwszy przejazd na 3 biegu, drugi na 4, but w podłodze na całym logu ?
kamil-vag Opublikowano 1 Lipca 2019 Opublikowano 1 Lipca 2019 Sprawdź w grupie 010, może być nawet i log jak reaguje pedał gazu czy pokazuje 100% bo sam MAF czy MAP podąża za zadanym, ale to wszystko odbywa się strasznie wolno... Turbo pełne doładowanie ma dopiero po 16s ?
givetheshow Opublikowano 1 Lipca 2019 Autor Opublikowano 1 Lipca 2019 (edytowane) To pierwsze co mi przyszło do głowy, wiec sprawdzałem zaraz na początku. Potencjometr gazu reaguje tak jak powinien. Przy gazie w podłodze jest wskazanie 99,9%. EDIT: log grupy 11,10 i 8, 4 bieg. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Edytowane 1 Lipca 2019 przez givetheshow
kamil-vag Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 Ciężko mi coś stwierdzić. Na próbę bym wpiąl na krótko wężyk od turbo w podcisnienie z pominięciem N75 zobaczysz czy wtedy odrazu wstaje i przeladowuje... I drugą próbę z odpietą wtyczką od przepustnicy...
givetheshow Opublikowano 2 Lipca 2019 Autor Opublikowano 2 Lipca 2019 Znalazłem przyczynę. Winowajca - czujnik temperatury spalin przed turbosprężarką. Działał prawidłowo w zakresie do ~200 stopni, powyżej przeskakiwał od razu na 1000 stopni.? Log przed wymianą czujnika na 3 biegu, grupa 74 i 11 Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Log po wymianie czujnika na 4 biegu, grupa 11, 8 i 74. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum Dziekuję kamil-vag za pomoc! Temat do zamknięcia. Pozdrawiam ?
kamil-vag Opublikowano 2 Lipca 2019 Opublikowano 2 Lipca 2019 Widzisz... moja wiedza tak się kończy trochę na 8V TDI Miałem auto z dpf itd... ale krótko i nie zdążyłem go aż nadto poznać. Właśnie tu było dziwne to, że to ECU wystawia takie powolne wstawanie turbo... i teraz doszedłeś dlaczego, zapewne by obniżyć temperaturę (to fałszywe 1000 stopni) Czas do pełnego doładowania skrócony praktycznie o połowę... Fajnie, że udało się rozwiązać problem ! Dla mnie też mała lekcja odnośnie TDI z DPF (mimo, że go nie masz)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się