loniusz83 Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Witam. Mam denerwujący problem z obrotami silnika. Otóż gdy przy ruszaniu dodam gazu to silnik się przydusi (ale nie zawsze raz się dusi a raz wchodzi na obroty od razu), obroty spadną do około 500 i dalej się normalnie rozkręca, objaw ten występuje zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku chociaż na zimnym zaraz po odpaleniu raczej się to nie zdarza. Silnik też czasem reaguje z niewielkim opóźnieniem na dodanie gazu, naciskam gaz a on dopiero po około 0,5 sek się wkręca na obroty ale nie zawsze raz reaguje z opóżnieniem a raz żwawo odrazu po dodaniu gazu. Wyleczył już ktoś swoją A4 z tej "choroby", co może być tego przyczyną?
chudineze Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Podepnij VAG-a i zobacz jakie błędy masz.
loniusz83 Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 VAG był i : "nie znaleziono błędów"
chudineze Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Świece kiedy wymieniałeś? Nie falują Ci obroty?
loniusz83 Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 Ja mam auto od listopada, świece były wymieniane w marcu 2008 (nie wiem jakie), ale spotkałem się z opinią że silnik ahl jest dosyć czuły na świece. Wiecie jakie były tam oryginalnie świece? Co do falowania obrotów-przyjrzałem się na parkingu i widzę że delikatnie falują.
chudineze Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Kupuj NGK praktycznie każdy je zakłada.
M3I Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Silnik zimny ( chodzi na ssaniu) -objawu niema, mieszanka jest bogatsza. Ja bym szukał nieszczelności (lewe powietrze) - może odma.
domjenick Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 a filtry wymieniane byly?mam na mysli przde wszystkim filtr powietrza...
loniusz83 Opublikowano 13 Marca 2009 Autor Opublikowano 13 Marca 2009 Więc jutro muszę zlokalizować tą odme i zobaczę czy nie jest gdzieś pęknięta. Filtrów nie wymieniałem ale w ciągu najbliższych 2 tyg. wybieram się na wymianę oleju i wtedy też wymienię wszystkie filtry (kupiłem na aukcji zestaw manna za 110). Planuję też wyczyścić przepływkę i przepustnicę (słyszałem że dobry do tego jest izopropanol). Tylko nie wiem jak z tą adaptacją przepustnicy w silniku 1,6 ahl bo gdzieś przeczytałem że nie trzeba tego robić
domjenick Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Więc jutro muszę zlokalizować tą odme i zobaczę czy nie jest gdzieś pęknięta. Filtrów nie wymieniałem ale w ciągu najbliższych 2 tyg. wybieram się na wymianę oleju i wtedy też wymienię wszystkie filtry (kupiłem na aukcji zestaw manna za 110). Planuję też wyczyścić przepływkę i przepustnicę (słyszałem że dobry do tego jest izopropanol). Tylko nie wiem jak z tą adaptacją przepustnicy w silniku 1,6 ahl bo gdzieś przeczytałem że nie trzeba tego robić trzeba robic,mozna manualnie,nawet lepiej,bo w b5 czasem Vagiem nie mozna w tym silniku...
loniusz83 Opublikowano 14 Marca 2009 Autor Opublikowano 14 Marca 2009 Czy ktoś może mi napisać gdzie szukać tej odmy w moim silniku.
tomekjolar Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Witam. Czasami takie objawy pokazują się gdy jest brudna przepustnica. Miał podobne problemy kolega i wyczyściliśmy przepustnice i jest wszystko w porządku. Pozdrawiam
loniusz83 Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Opublikowano 18 Marca 2009 Dzisiaj wkońcu miałem chwile i zajrzałem do silnika, co się okazało-odma (o ile dobrze zlokalizowałem taka rurka wychodząca z pokrywy zaworów i idąca do rury powietrza przed przepustnice) była popękana i poklejona taśmą izolacyjną a że tam bywa olej ledwo co się trzymała-Polak potrafi ;-) Wymontowałem ją i wymyłem benzyną ekstrakcyjną było w niej trochę "masła" i krople wody. Posklejałem ją po swojemu plastrem (bez opatrunku ) narazie jeżdzę na prowizorce i muszę powiedzieć że jest spora poprawa, czasem się jeszcze zadławi, jak będe miał wolny dzień wyczyszczę przepływkę i przepustnice sprawdze też układ dolotowy pod kątem szczelności na innych połączeniach. Rurki tej nie moge dostać w żadny sklepie u mnie w mieście, jutro muszę wysłać mejla z zapytaniem do aso audi vw.
domjenick Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Rurki tej nie moge dostać w żadny sklepie u mnie w mieście, jutro muszę wysłać mejla z zapytaniem do aso audi vw. popatrz gdzies na szrocie jakims,albo na ebayach zagranicznych
Aru Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 A więc zacznij od wyczyszczenia filtra powietrza bo może być zapchany. Jeśli to nie pomoże to sprawdź oporność świec i przewodów bo też mogą być padnięte. Jeżeli masz gaz to też wypadało by przeczyścić filterek. A i jeszcze jedno może być zasiarczony palec w kopułce i może pracować nierówno na niskich obrotach. Popytaj jeszcze kogoś to może ci coś podpowiedzą.
Zibi76 Opublikowano 26 Marca 2009 Opublikowano 26 Marca 2009 Witam !!! Taka odme można zrobiż kupując odme do malucha tj. Fiata 126p za 7 PLN przeciąc na pół bo jest za długa i cheja. Ja tak zrobiłem i śmigam już dwa lata wczesniej na szukałem się tej odmy, że hej, a ze szrotu to na długo nie starczy i gośc bedzie chciał z 10 PLN więc się nie opłaca. A co do tych obrotów to kiepska sprawa, ja już od 2006 r. walcze z nimi i nic wymieniłem między czasie sondę (ori), przepływomietrz hitachi, czyściłem przepustnicę, cały dolot, wymieniałem świece dwa razy, filtry wszystkie i uszczelki, jeździłem do różnych mechaników i co i nic obroty czasem falują czasem nie, czasem przeciaga na obrotach przy zmianie biegów czasem nie,czasem sie muli. Wszyscy rozkładają ręce. Prawdopodobnie jest to wina przepustnicy albo katalizatora - ale nie mam już chęci i kasy na wymiane wszystkich możliwych podzespołów bo w końcu okaże się, że kupie cały nowy silnik z osprzętem a to już chyba nie ma sensu. Ja myśle, że z tymi obrotami to jest tak, że Audi popełniło gdzieś błąd, prawdopodobnie przy przepustnicy albo w komputerze w oprogramowaniu jest coś zwalonego ale naprawa tego jest albo kosztowna albo nie możliwa z przyczyn być może konstrukcji na. przepustnicy albo samo oprogramowanie nie pozwala na jego wyeliminowanie. Więc daj sobie spokuj bo starcisz sporo kasy a itak problem pozostanie po prostu musisz się przyzwyczaić i śmigać dalej albo zmienić auto. W moim mieście jest sporo A4 i prawie wszyscy (co mają benzynkę) mają ten problem. Pozdrawiam
rados_90 Opublikowano 28 Marca 2009 Opublikowano 28 Marca 2009 tez mam problem falujących obrotów. czasem sie muli czasem nie. a jesli chodzi o trefny katalizator to raczej nie bedzie on. ja wyciełem ostatnio w swoim i obroty dalej falują. choć ostatnio jak przeczyściłem przepustnicę odczułem duża poprawę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się