viktorion Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 (edytowane) Witajcie! Mam nadzieję, że piszę to w odpowiednim dziale, odpowiedzi na moje pytanie szukałem w necie ale nie uzyskałem jednoznacznej. Mam zamiar delikatnie stuningowac auto, tj. Założenie downpipe i wtrysków od bex i wgranie lepszej mapy, ale przez głowę przechodzi wizja przyszłego wyjazdu za granicę do Holandii na jakieś pół roku, dlatego zastanawiam się czy gdyby doszło do jakiejś poważniejszej kontroli to czy na LPG emisja spalin przy założonym downpipe byłaby zachowana na odpowiednim poziomie? Idąc tropem tego, że lpg to paliwo ekologiczne i przy spalaniu nie wydziela wiele trujących substancji można na logikę odpowiedzieć że tak, ale jaka jest rzeczywistość? Czy może po prostu nie ryzykować i założyć sportowy Kat magnaflow? Edytowane 9 Lipca 2019 przez viktorion
HOLMATRO Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 (edytowane) @dayd_4 ma bexa z DP i przelotowym wydechem, robił pomiar na stacji, emisja w normie. Nie było się do czego przyczepić Edit: pomiar robiony oczywiście na LPG, czy na benzynie przejdzie, ręki uciąć nie dam, ale wiele razy słyszałem ze jak motor zdrowy i bez usterek to nawet na niej przejdzie pomiary. Edytowane 9 Lipca 2019 przez HOLMATRO 2
viktorion Opublikowano 9 Lipca 2019 Autor Opublikowano 9 Lipca 2019 (edytowane) Jakby ktoś jeszcze mógł się wypowiedzieć i sam wymieniony przez użytkownika holmatro dał jakieś informacje to byłbym wdzięczny - nie chciałbym po prostu narazić się na jakieś mandaty które w Holandii są ogromne, wiem co mówię bo już płaciłem 60 euro za 4 km/h na radarze Edytowane 9 Lipca 2019 przez viktorion
dayd_4 Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 Hej. Wywołany do tablicy, odpowiadam: Wyniki spalin zależą nie tylko od tego czy masz katalizator, czy nie, ale od mnóstwa czynników. Możesz mieć katalizator, ale jak silnik będzie w złej kondycji, to i tak wynik emisji spalin będziesz miał zły. Istotna jest też temperatura układu wydechowego podczas pomiaru, itp. W moim przypadku wynik wyszedł w normie, chociaż na granicy, ale mam zdrowy motor, dobry olej i "lekki" program. Nikt ci nie zagwarantuje, że emisja spalin w twoim samochodzie będzie OK, po modach, nawet jeśli teraz jest OK. Najprostszym rozwiązaniem jest zachowanie seryjnego kata i założenie go na ewentualny wyjazd tam, gdzie się obawiasz. Kilka śrub i masz po sprawie. Pozdrawiam. 1
marcin4x4 Opublikowano 13 Lipca 2019 Opublikowano 13 Lipca 2019 (edytowane) W dniu 9.07.2019 o 08:55, viktorion napisał: Jakby ktoś jeszcze mógł się wypowiedzieć LPG na nie rozgrzanym aucie truje bardziej niż BP, więc gdy jedziesz na SKP pamiętaj by motor był mega dobrze rozgrzany (choć nie wiem jak chcesz to zrobić :P, limity prędkości u was są porażające). W obu przypadkach tuner odpowiednio powinien zmodyfikować soft i to jest podstawą + zdrowy motor. Miej świadomość że taki "disel gate" w benzynach istnieje i ma się bardzo dobrze, nowe auta często nie przechodzą badania i trzeba korygować softem. Edytowane 13 Lipca 2019 przez marcin4x4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się