Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niesamowicie wciąga olej !!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zakupiłem audi a4 B8 2014 r 2.0 cr quatrro s- tronik 177k po miesiącu czasu zauważyłem straszne ubytki oleju. Jazda w trasie ciągłość 1000 km dolewka 0.8 litra Castrol 5 w30  prędkość 140-150 , jazda po mieście trochę więcej oleju bierze, trasa 180 km prędkość 160-170 pauza 4 h powrót  trasa 180 km prędkość 160-200 dolewka 1l Castrol 5 w 30. Silnik suchutki jak pieprz żadnych wycieków !!! Rura do turbo i turbo czysciutkie jak nowe. Silnik się bardzo dobrze zbiera i pracuje tak ja powinien skrzynia chodzi i zmienia biegi bez zarzutu ostatnia wymiana oleju w skrzyni przy 120 tys serwis Aso. Aktualny przebieg 162 tys orginalny. Auto serwisowane w ASO do 132 tys. Auto ściągnięte z Szwecji było jestem drugim właścicielem w Pl poprzedni właściciel adwokata twierdziła że jeździła tylko po mieście do 20-30 km dziennie i na wakacje 2 razy i twierdzi że ani grama oleju nie dolewała co nie chce mi się w to woerzyc. Co może być przyczyną ? Tak dużego zużycia oleju w silniku ? Nie chce tracić pieniędzy i oddawania po mechanikach żeby mi całe auta rozebrali i nie znaleźli przyczyny szukam osoby która ma bardzo dużą wiedzę na ten temat i się wypowie. Pozdrawiam i dzięki za pomoc 

Opublikowano

Przedewszystkim czy auto kopci? Jak z wypalaniem DPF? Często się zapełnia?

Jeśli nie ma wycieków najszybciej turbo mówi PAPA luzy do weryfikacji, do sprawdzenia po ściągnięciu węża od strony filtra powietrza - wyczujesz najbardziej istotny jest luz wzdłużny.

Dodatkowo wymień olej, sam miałem przypadek wysokiego zużycia oleju marki Castrol... na innym zużycie znacznie mniejsze.

Opublikowano

Auto wogole nie kopci brak jakiegokolwiek dymku od miesiąca odkad mam auta brak wypalania DPF , jaki olej polecasz oprócz Castrol 5w30

Opublikowano

Przy zużyciu oleju 0,8 l /1000km raczej nie będzie kopcił. Jak nie ma wycieków to po prostu silnik spala olej, turbo nieszczelne, uszczelniacze na tłokach albo na zaworach. Zmiana na inny olej może coś pomóc ale raczej nie a to co poprzedni właściciel mówi to tak jak obiecanki polityków

Opublikowano (edytowane)

Witam. Końcówki rury wydechowej w środku są czyste czy okopcone? Jeżeli są okopcone to nie ma dpfa.

Edytowane przez kkt
Opublikowano

Pytanie laika:A co ma DPF z braniem oleju?

Opublikowano

Końcówki rury w środku są delikatnie okopcone ale ani grama dymka nie pusci ale w mieście więcej potrafi wciągnąć oleju i nawet jak depne przy wyprzedzaniu to nic nie pusci bo sprawdzałem jadąc też drugim autem za moją audi. Zaznacze że wcześniej miałem audi a4 B7 2007 r bez kata i DPF 2.0 TDI 177 km manual i strasznie kopcił więc nie obstawial bym brak go. Jeżeli to uszczelniacze czy zawory nie szczelne jak się upewnić że to na 100% to ? Jaki koszt zlikwidowania tej usterki. Byłem u mechanika który jest dobry zajmuje się z większością audi i powiedziałem mu o przyczynie i zapytał się mnie jak auto było wcześniej jezdzone to powiedziałem że jeździła nim kobieta po miescie. Stwierdził hipotezę że jeżeli auto było mulone i jeździło rzadko w trasie i ja nagle wsiadłem i go przedmuchalem trasa 2x 180 km od 160-200 to moze być to prawdopodobne że taka ilość przepalił tłumacz swoją hipotezę że wcześniej turbo dostawało mniejsza dawka oleju a więcej powietrza a teraz jak go przedmuchalem w trasie to dostał większą dawkę oleju bo znajduje się jakiś tam zawór w środku czy coś takiego jak dobrze pamiętam i mówił żebym obserwował i zrobił jakaś trasę dłuższa tak 140-150 z prędkością bo to taka bezpieczna prędkość i nie powinien przepalić oleju ale zrobiłem 1000 km i spalił 0.8 l 

Opublikowano (edytowane)

Te wszystkie,, przedmuchania" brał bym tak z dystansem. Jak pierwsze zajrzałbym do intercolera i węża czy tam nie ma oleju, jak jest to już wiesz że turbo się poci. Troszkę wilgotne jest ok. Powinien ten mechanik to i odmę sprawdzić

Edytowane przez aprox99
Opublikowano
6 godzin temu, aprox99 napisał:

Pytanie laika:A co ma DPF z braniem oleju?

Witam. Żeby dowiedzieć sie czy auto ma dpfa. Podłącz auto do kompa i sprawdź zapelnienie sadzą df i kiedy dpf sie wypalał. Tak jak kolega napisał wyżej sprawdź intercooler. Jak bedzie w nim duzo oleju to turbo do naprawy a jeżeli olej bedzie na sciankach to jest ok.

Opublikowano

Witam umawiam się jutro do ASO na zdiagnozowanie przyczyny tego przepalu oleju silnikowego bo wszystko jest czyste rura do intelcolera jest tylko na ściankach olej, pytanie również mam jaki jest koszt w razie czego wymiana uszczelniaczy zaworowych i czy trzeba zdejmować głowice ? Pozdrawiam serdecznie grupowiczow i dziękuję za informację 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...